Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 1011121314 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2017 om 09:54
ldiwina het is gehaakt met een dubbele draad anders wordt hij denk ik ook te dun om als winterjas te kunnen dragen...
Hij voelt in ieder geval al goed warm aan als hij tijdens het haken op mijn benen ligt...
De steek is niet heel moeilijk maar met dubbele draad wel stug om te haken...
Ach we haken gewoon door en heel veel en lang achter elkaar is bij deze vermoeiend voor de handen en pols...
Dus iedere dag een beetje of in ieder geval genoeg rust tussendoor nemen...
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2017 om 13:54
Ik heb het patroon van die jas Suzie. Ik was bezig met een lengtevest met deze steek er ook in, wel gewoon enkele draad, maar...
Het garen was ooit een ander vest. Ik was bijna op de helft van het rugpand en na wegen moet ik constateren dat het waarschijnlijk te weinig garen is. Dus het is al weer uitgehaald.
Al mijn breiboeken en opgeslagen patronen nagezocht. Iets gevonden. Maar ik zal toch mijn fantasie moeten gaan gebruiken.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2017 om 08:52
Zo weer een kleine update...
Geen foto deze keer maar het achterpand is nu gevorderd tot 2 toeren van mouwgaten...
Nog een klein stukje en dan is het achterpand klaar...
Het is wel passen en meten en nog een keer meten om zeker te weten dat het goed komt...
Voorlopig bijna 6 bollen gebruikt dubbeldraads...

lidwina ben benieuwd naar wat je gaat maken...
En fantasie is meestal niet het probleem...
Ben benieuwd naar het eindresultaat...
Heb nog 10 bollen grijs en nog 8 bollen beige...
Dus voorlopig kan ik gelukkig door...
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2017 om 11:00
Suzie het wordt iets met strepen van resten die ik heb en wit als hoofdkleur. Net bedacht dat de strepen niet persé overal hetzelfde moeten zijn. Ben heel erg benieuwd wat het gaat worden!!!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2017 om 14:57
Wit...Zou voor mij een uitdaging zijn om schoon te houden ...
Met strepen ben benieuwd...
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 April 2017 om 20:59
ik had de 2 voorpanden en het rugpand af. In elkaar gezet en eerst laten passen vooraleer aan de mouwen te beginnen.
Boven op de rug is het te smal en onderaan is het veel te wijd en staat het met een flinke teut.




Ik denk dat ze geen rekening heeft gehouden met het feit dat een man een ander model heeft. Ik had met haakpen 5 gehaakt en bij een voorpand 2 kleine kabels langs elke kant meer gemaakt. Bij de rug ook steken meer opgezet en toch kwam ik met moeite aan de haar opgegeven afmetingen. Voor de voorpanden alleen al heb ik bijna de helft van het aantal bollen gebruikt. Dus er klopt ergens toch iets niet.

Nu alles gewoon terug uithalen en een trui ervan breien ipv haken.

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 April 2017 om 21:25
Als ik zo kijk en dan heen en weer klik tussen de jouwe en de hare, dan lijkt haar grote kabel veel groter en dat is heel apart.
Zij haakt met 4 en jij met 5 dat zou toch een duidelijk verschil moeten maken.
Ik vind dit een hele dappere poging, vooral omdat je nog redelijk vrolijk klinkt en er iets anders van gaat maken.
Met breien zit jij vaak heel goed als je op gevoel gaat.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 April 2017 om 22:37
Ik ben een pop aan het breien en nu met de kleertjes bezig. Wat een priegelwerkje! :)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2017 om 08:25
Ik ben jurkjes, broekjes en mutsen aan het breien voor mini chou chou. Met elastisch garen van Action en pen 2, dunner heb ik niet, althans geen compleet stel. Het schiet niet hard op, maar het leuke is, dat de kleertjes zonder knopen of andere sluitingen aan en uit kunnen. Zo rekbaar worden ze. Ik heb een aantal ijsbakwiegjes klaar en daar kunnen ze in slapen. Maar ook in sommige boterkuipjes, dus die moet ik ook nog bewerken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2017 om 08:36
Hier ben ik voornamelijk bezig met de diamond painting, het breiwerk schiet daardoor niet echt op. Dat doe ik meestal 's avonds. Maar, het schiet op met mijn vest. Moet nog een half voorpand afmaken en twee mouwen dan kan ik het in elkaar gaan zetten.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2017 om 10:57
Zo terug van weggeweest...
Paar dagen lekker naar Luxemburg en natuurlijk ging het haakwerkje mee...
Helaas was de hut die we gehuurd hadden veel te klein en kon ik er niet lekker gaan zitten haken...
In de auto op de terugweg daarom de naald maar weer eens opgepakt...
Maar zoon ritje is veel te kort om uiteindelijk thuis te komen en dan nog het achterpand niet af te hebben...
Ach het is nog geen winter al had ik wel liever het weer van daar gehouden...
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2017 om 12:29
Eventjes er op uit kan goed doen,maar toch kan het handwerk niet thuis blijven,ga je daar niet veel wandelen?
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2017 om 15:26
Hahaha nee handwerk thuis laten zit er echt niet in...
We hebben heel veel gewandeld voelde me soms net zoon berggeitje...
Bergje op bergje af ...

Bep wat zonde dat het vest niet wil lukken zoals jij dat in gedachten had...
Nu er maar iets anders van maken betekend wel dat je 2 keer plezier hebt van hetzelfde garen...
Hoop maar dat mijn jas een beetje beter wil uitkomen anders is het echt monnikenwerk voor niks geweest...
Ga denk ik ook gelijk passen als de armen nog niet gemaakt zijn...
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2017 om 18:29
Ben nog verder aan het wanten maken, grote maat.
Had nog een zak met geitenwol en sokkenwol.
Ook ben ik nu de moeder van de Nemo vis aan het maken.
En een klein tasje voor kinderen in de krokodillensteek, leuk om te doen.

Hier kan je het tasje zien, met patroon.
En hier een uitleg hoe of de steek gedaan moet worden.

Het is in het Engels, maar kijk naar de cijfers en het plaatje en je ziet gauw genoeg wat je moet doen.
Ik haak het tasje in het rond, dan hoef je geen naden te doen en word het mooie.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2017 om 22:52
Wat een flinke plannen heb jij, Creaans!

Een paar pagina's terug had ik hier vermeld dat ik een groene trui aan het breien was op pen 10. Die pennen had ik speciaal bij de Hema gekocht voor die dikke wol. Gisteren merkte ik dat mijn pennen 8 eigenlijk helemaal niet zoveel dunner waren dan die 10. Meten is weten... Ik heb er de schuifmaat bijgehaald en wat bleek? Zowel de beide pennen 8 als beide pennen 10 waren 7. 96 MM doorsnee. Dus afgerond op 8. Twee millimeter doorsnee te weinig vind ik eigenlijk niet kunnen als er 10 op staat. Angry      

Maar de trui wordt leuk. 
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2017 om 08:45
Zo creaans dat is nogal een aardig lijstje...
Het houd je van de straat...

Kamilla 2 mm afwijking is wel erg veel...
Had je wellicht geen nieuwe naalden hoeven kopen...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2017 om 09:03
Ik vind dat je terug kunt gaan naar de Hema. Met beide naalden en een centimeter.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2017 om 09:19
Een schattig tasje, Creaans!

Inderdaad Kamilla, terug gaan!
Moet niet mogen zoiets.
Nu is het misschien niet heel erg, maar soms luistert het nauw.
En ze kosten wat he? als je weer andere moet kopen heb je dubbele uitgaven.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2017 om 10:47
Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:

Nu is het misschien niet heel erg, maar soms luistert het nauw.

Als de trui af is en er komt een foto te staan bij "creaties" zullen jullie wel zien dat het in dit geval niet uitgemaakt heeft. Hoeveel indruk ik zal maken met breipennen en een schuifmaat als bewijs bij een uiterst representatieve dame op de klantenafdeling die totaal geen verstand van handwerk heeft...?? We zullen zien.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2017 om 10:57
Nou ik weet niet, je komt daar en er staat 10 op en je koopt dat in goed vertrouwen. En als er 10 op staat moet het ook 10 zijn, niet 8.
Man koopt boortje 10 bij bouwmarkt, boort gaatjes in muur en dan passen de pluggen van 10 niet . . . is dat een redelijke vergelijking ???
Maar beter nog zou ik bij HEMA zelf klagen, die kunnen dan beter controleren of ze niet genept worden door hun leverancier . . .
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 1011121314 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns