Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 1516171819 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2017 om 11:41
Eén van mijn medegymsters heeft non-hodgkin. Ik ben een stola voor haar aan het haken met roze/rode/lila Fenna en ik zal ook een carebag maken. Zo kan ik laten weten dat ik aan haar denk.

Overigens is er geen Nederlands woord voor carebag? Niet zorgzak, dat is een directeur van een zorginstelling, die tonnen verdient. Liefdestas?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2017 om 11:55
Ik zat van de week ook te denken hoe dat in het nederlands/vlaams zou kunnen genoemd worden. Ik kwam niet verder dan flessjakosj
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2017 om 12:45
Dat is een goede een nederlands/vlaamse naam voor de carebag...
Geen idee...wellicht gewoon carebag aangezien we zoveel buitenlandse woorden integreren in onze taal...
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2017 om 19:01
Och ja joh, nog even en ook de Nederlandse taal is verdwenen, Sinterklaas en Zwarte Piet zijn er al bijna uitgeknikkerd, kan de taal ook wel weg.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2017 om 22:24
Als we zo doorgaan is Nederlands over 100 jaar een dode taal. Laten we maar gauw onze Nederlandstalige fantasie gebruiken om elk zakje of tasje van een waardige term te voorzien. 
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2017 om 00:17
Op de naald: Phildar coton 3. En wat wil ik ermee maken? Een gebreid vest, maar het is een lastig patroon, zit nu bij toer 4 al te prutsen. Moet 2 stekengroepen steeds herhalen en kom niet goed uit. Denk dat ik maar een wat simpeler patroon ga zoeken.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2017 om 10:55
Nee joh, gewoon in de groep gooien bij de vragen - dan hebben we weer iets te puzzelen
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2017 om 11:02
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Nee joh, gewoon in de groep gooien bij de vragen - dan hebben we weer iets te puzzelen


Big smile   Thumbs Up
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2017 om 10:26
En puzzelen doen we maar al te graag...
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2017 om 15:39
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Nee joh, gewoon in de groep gooien bij de vragen - dan hebben we weer iets te puzzelen


Hoeft al niet meer. Het is volgens mij een fout in het patroon. Je hebt de maten s, m, l, xl, xxl, xxxl.
Nu hadden ze een deel onderverdeeld in de groepen
s en m
l en xl
xl en xxl.

Nu kwam ik niet uit omdat ik het aantal steken had opgezet voor l, maar gebruik je het patoondeel voor l en xl dan kom je steken tekort. Ik heb gekeken bij s en m, en dan waren het aantal steken voor m de juiste.
Dus nu maak ik dat patroondeel maar volgens s en m.

Had ik gisteren gedaan, maar toen heb ik weer niet goed opgelet en kan ik het toch weer uithalen.

Och, eigenlijk heb ik vesten zat dus zo'n ramp is het niet dat het wat langer duurt.
( voor degene die willen weten welk patroon het is, het is Drops 148/2)

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2017 om 21:03
ik heb het patroon bekeken en de stekenaantallen voor de verschillende maten kloppen hoor. Bij de onderverdeling nadien staat er (ik neem efkes l-xl) na die 2 av : 6 - 11 steken rechts. Die 6 moet ge doen bij de large en die 11 voor de xl. En als ik al de steken optel kom ik aan 312 voor de maat large.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2017 om 09:55
Nadat ik een hele tijd niets heb gedaan, ook vanwege mijn schouder, ben ik gisteren weer voorzichtig begonnen een paar naalden te breien aan mijn zomertop (gemaakt van Tahiti van Schachenmayr). Uitkijken dus!
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2017 om 13:58
carebag  -  zorgbuidel ? Zorgbuideltje?
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2017 om 19:49
een bekommeromtasje of een samentasje vind ik wel goed klinken in het nederlands.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2017 om 08:35
Een zorgbuidel...
Als ik het zo lees denk ik gelijk aan een kangoeroe die haar jong in haar buidel draagt ...

En weer een update van mijn winterjas natuurlijk...
2e voorpand is nu halverwege dus nog eventjes doorzetten...
De mouwen zijn ook al bijna klaar...
Laatste stukje ga ik pas maken als het lijf van de jas helemaal in elkaar zit...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2017 om 12:45
Ik houd het op bekommersjakosj. Daar kan ze haar medepatiënten mee vermaken, als ze een dagje moeten zitten. Ze krijgt immuuntherapie.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2017 om 08:40
Originally posted by bep bep wrote:

ik heb het patroon bekeken en de stekenaantallen voor de verschillende maten kloppen hoor. Bij de onderverdeling nadien staat er (ik neem efkes l-xl) na die 2 av : 6 - 11 steken rechts. Die 6 moet ge doen bij de large en die 11 voor de xl. En als ik al de steken optel kom ik aan 312 voor de maat large.


Oh? Ik was al blij dat ik nu wel uitkwam maar dan moet ik weer opnieuw kijken, dan klopt het dus helemaal niet bij mij.

Bedankt Bep, dan ga ik het toch weer over doen want als ik een te klein vest zou maken, dat zou weer jammer zijn. En té optimistisch nu ik probeer af te vallen. Want ik hou me al een paar weken overal netjes aan en ben in het begin 2 kilo afgevallen maar daarna niets meer. En ik drink me te pletter aan water waar komkommer, citroen, gember en munt in zit.

Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2017 om 08:53
ik heb even terug gekeken want ik wist dat ik hier een reactie had achter gelaten
en ja hoe ik zag da tik op 1 april had neergezet dat ik aan een vetje van mijn kleindochter aan het maken was
en daar ben ik nog steeds mee bezig het wil maar niet vlotten
gelukkig valt het vestje groot en zal ze het straks nog wel aan kunnen
maar ben met de laatste 2 voorpanden bezig en hoop hem binnenkort af te hebben
een foto zal volgen in creaties (hoop al snel)
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2017 om 10:49
niania soms heb je projecten die niet heel snel gaan...
Heb mezelf ook echt vergist in de tijd die er in mijn winterjas gaat zitten...
Gelukkig iedere avond een stukje zeker nu het zo warm is en er in huis iets doen even echt niet bij is...
Voor mij nog 23 toeren aan 1 voorpand te gaan en dan heb ik het lijf helemaal af...
De mouwen zijn al zover klaar dat ik verwacht daar niet nog dagen mee bezig te zijn dus wie weet lukt het me voor het einde van de maand hem af te hebben...
Ben onderhand wel toe aan iets anders maar heb mezelf streng toegesproken van deze moet echt eerst af...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2017 om 12:26
Originally posted by suziesfreubels suziesfreubels wrote:

niania soms heb je projecten die niet heel snel gaan...

Klopt. Ieder project heeft z'n eigen tempo. Soms moet je in fases werken om te weten hoe je weer het beste ergens mee verder kan. Zelf heb ik ook zo'n project: fluit-etui. Het is op een oortje na gevild nu. Wanneer het helemaal af is, komen er bij de creaties foto's.  
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 1516171819 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns