Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 2021222324 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2017 om 09:23
Zoals ik al bij de vragentopic heb geschreven, was ik begonnen met een warme deken waar ik schaapjes op wou inbreien. Dat lukte wel maar ik vond de schaapjes niet mooi worden, er was denk ik te weinig contrast tussen de kleuren. Heb het maar weer uitgehaald, wat een hele klus was want de draden waren steeds omgeslagen. Nu heb ik een stuk afgebroken, kom ik tekort kan ik altijd nog kijken of ik dat kan ontwarren.

En dan nu opnieuw wat op de naald, nu wil ik bomen erin breien, dat gaat gemakkelijker, nl. gewoon in dezelfde kleur als de ondergrond, je breit recht en daar waar de bomen komen averecht en kabels. Zal mij benieuwen of me dit gaat lukken en het wel naar mijn zin wordt. Ik wil het als volgt doen: nu begonnen met lila, daar brei ik dan een stuk waar de bomen in komen, daarna ga ik over naar een andere kleur waar bomen in komen, enz. Ik heb nu 9 kleuren maar weet niet of ik al die kleuren wel zal gaan gebruiken.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2017 om 10:07
Weer 2 nieuwe projecten voor op de naald erbij...
Ben gevraagd om wederom een aapje te haken ( dat is dan nr 4 )...
En daarnaast nog een schele draak van liliksha te haken...
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2017 om 18:53
Ben even druk aan het mutsen haken en Care Bags aan het afwerken, schouderbanden maken.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2017 om 10:30
Inmiddels lekker op dreef met de verjaardagstrui van mijn man. Maar omdat het stiekem moet, levert dat nog wel eens onverwachte vluchtpogingen op. Zodra ik hem mijn kant op hoor komen, stuif ik achter de gordijnen ... Uiterlijk half november moet hij af zijn.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2017 om 11:42
Ik ben aan sokken begonnen, hè lekker
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2017 om 12:47
het eerste paar sokken is er bij mij al af. éen voor éen gebreid met een ronde teen en vanaf de teen naar boven en een jojohiel dacht ik dat het heette. Had ik dus nog nooit gedaan en vind ik persoonlijk veel gemakkelijker dan de normale sok.



2de paar staat op de naalden, maar ineens 2 sokken tegelijk, ook vanaf de teen maar nu een andere teen en dan gaat het misschien wat vlugger.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2017 om 12:51
Goed idee twee tegelijk, als je er 1 af hebt dan is het vaak niet zo leuk meer om de 2e te maken (vind ik).
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2017 om 12:56
dat heb ik dus ook. Daarom de twee tegelijk en het is nog gemakkelijk ook.
Op youtube is het makkelijk te volgen (5 delen dacht ik)
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2017 om 13:25
Ik hoor er veel over, maar ik heb zelf nooit zo'n moeite met sok 2. Ja een jojo-hiel zo heet dat - maar dat doe ik deze keer denk ik niet.
Van teen naar boven werken moet ik ook nog een leren, ooit . . . want ik heb nog een bol sokkenwol van 50 gram, daar passen wel 2 sokken
uit - maar ja hoe lang mag "het been" dan zijn Confused
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2017 om 13:41
50 gram lijkt me wel weinig voor 2 sokken. Tenminste, als het voor een volwassene is. Meestal heb ik bollen van 100 gram waar ik ruimschoots 2 sokken uithaal en nog wat over heb. Als je twijfelt hoe lang het been mag worden om geen wol te kort te komen, kan je alvast gekleurde randen in de boord verwerken. Dan is de reservekleur alvast aanwezig in de sok en kan je in noodgevallen die kleur terug laten komen.

Succes met je sokken!


@ Bep, wat een leuke kleurtjes van die sokjes van jou.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2017 om 21:58
Hee, een sok op een rondbreinaald in plaats van op 4 sokkennaalden? Heb je dan geen naad? Breit dat lekker?
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2017 om 08:02
Ga ik zeker proberen ,gaat sneller dan mijn sok
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2017 om 08:05
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2017 om 16:07
Woensdag op de markt zag ik heerlijke dikke 'huissokken', die zou ik nog wel een keer voor mezelf willen maken. 
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2017 om 20:35
Bep wat zien je sokken er goed uit, leuke kleuren.
Handig zo 2 sokken tegelijk maken.

Pareltje die van jou zijn ook leuk.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2017 om 10:08
Zo, doe dus heel lang met mijn breigaren. Heb alweer een heel stuk uitgehaald. Was vergeten dat ik het patroon heen en weer moet lezen waardoor ik niet goed uitkwam. Dan maar weer over doen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2017 om 10:23
Uittrekken... ik ben altijd weer blij als de wol van het uitgetrokken stuk weer opnieuw goed gebreid is. Het gaat om de kwaliteit.

De verjaardagstrui van mijn man schiet al aardig op. Allemaal gekleurde strepen. Wat is dat leuk en stimulerend werk.     
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2017 om 10:54
Ben aan het achteruit breien . Kwam net een klein beetje garen te kort voor mijn sokjes .

Ze kunnen best iets kleiner . Als ik weer verder ga brei ik steeds van iedere sokje 1 of twee pennen totdat ik net genoeg draad heb om af te kanten .

Verder loop ik achter met mijn HH klussen .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2017 om 13:59
kvdl, dat breit beter omdat ge een stukske kunt doorbreien ipv altijd van naald te wisselen. Het enigste waar ge in het begin moet opletten is dat ge met de juiste draad breit. En de sokken zijn in het rond zonder een naad, enkel een begin en een einddraadje dat moet weggewerkt worden.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2017 om 16:45
Ik heb een bijna affe poppenjeans liggen, nu ben ik met een tunische naald een poppenponcho van twee rechte lappen aan het haken. Ik dacht dat haken rustgevend is en ik moest mijn bloeddruk laten meten, omdat die 14 dagen geleden veel te hoog was. Maar het hielp niet, weer te hoog. Ik moet een apparaat bij de dokter lenen en een week zelf meten. Bah. Volgens mij ligt het aan het nieuwe apparaat, dat veel te hard knijpt. Mijn dingetje thuis gaf gewoon 130 op 70 aan, wat normaal is bij mij.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2021222324 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns