Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 3132333435 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2018 om 16:49
Ik ben nu bezig met de Amish puzzelbal te haken.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2018 om 10:04
Naast mijn mohairtrui ben ik ook bezig aan het naaien van een lange broek. Turquoise, voor het voorjaar en de zomer. Waarschijnlijk komt hij deze week af.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2018 om 10:14
Ik ben bezig met een babydeken voor een nichtje dat in juni gaat bevallen. Dan heb ik nog het stof voor een nieuwe baljurk in de wasmachine zitten. Deze jurk is voor Elfia in september en natuurlijk ook voor carnaval 2019. En ik ga voor manlief een Elvis pak maken.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2018 om 11:44
Ik moest voor de deken CAL reliefstokjes haken zodanig dat ze een kabel vormden. Ik heb mijn geknoei al drie keer uitgehaald. Nu ben ik met een poppenslaapzak in reliefstokjes bezig om ze in de vingers te krijgen. Verder ben ik met de poppen bezig: zomer- en winter outfit, uitgaanstenue en ondergoed.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2018 om 13:06
Ben weer een eindje opgeschoten met de kerststal...

De kerststal...


Dit aapje wordt een TB die de wereld gaat over reizen...
Met het spelletje Geocachen...


En nog een TB gewoon leuk om te laten zien met eigen gemaakte labels...
Dit is 1 van de 1.000 sleutels welke we kregen tijdens onze huwelijksdag...
En we hadden ze nodig omdat ons hele bed met ketting en sloten was vastgezet...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2018 om 16:14
Laat me beginnen om te vertellen dat de poppetjes voor de kerststal er schattig uitzien.

De rest van de plannen is me een raadsel.
TB? Ken ik alleen als ziekte.
Een geblokkeerd bed na een drukke huwelijksdag? Van je vrienden moet je het maar hebben... Waarschijnlijk zou ik met een luchtbed onder de arm bij een van hen zijn gaan logeren.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2018 om 16:33
Ik heb ook wel eens gehoord van een hele trap vol brandende kaarsen. De slaapkamer was natuurlijk boven.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2018 om 20:28
Of een kamer vol ballonnen
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2018 om 08:30
Gelukkig sliepen we samen met alle gasten de huwelijksnacht op de camping...
Maar de dag erop zijn we toch zeker anderhalf uur bezig geweest om ons bed weer te bevrijden...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2018 om 14:20
De mohairtrui is nog niet af, maar schiet wel erg goed op.

Daarnaast ben ik aan een overhemdbloes begonnen. Zo'n model dat ik altijd onder een trui draag. Witte katoen.

Aanvankelijk kon ik nergens een lap witte katoen vinden. Toen zag ik bij de Hema mooie witte katoenen kussensloops. Na aankoop heb ik ze voorgewassen, opengeknipt en patroon er opgelegd. De bloes zal op die manier 8,50 euro kosten. Rare manier van doen, maar ik kreeg het niet anders voor elkaar.      
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2018 om 15:56
misschien als ge nog eens witte katoen nodig hebt, kunt ge een eenpersoonslaken gaan kopen. Zo'n 100%katoenen. Ik denk dat ge die wel bij action of wibra vindt en die kosten niet zoveel als 2 kussenslopen (denk ik hé).
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2018 om 16:24
Helemaal waar. Alleen heeft de Hema geen gewone katoenen lakens meer. Enkel stretch hoeslakens. Maar ik zal de volgende keer inderdaad eens bij Wibra of Action kijken.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2018 om 19:47
Mijn "west" trui wil niet vlotten en het middendeel vond ik niet mooi - dus ik heb me voorgenomen om de lenzen zo eens uit te doen (dan kan ik
het gepriegel beter zien) en dan maar eens een stuk uit te halen tot het punt dat ik wel mooi vond . . .
En dan maar een handwerk halfuurtje ofzo instellen, in plaats van domme jijtube filmpjes kijken . . .
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2018 om 08:48
Op dit moment helemaal niks meer maar het kriebelt wel weer!
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2018 om 09:00
Heb nog een kikker een kat en een oma op de naald staan...
Echter schiet het niet op en heb ik een dip waarbij ik de motivatie om weer te beginnen niet kan vinden...
Het ligt in de kast en daar ligt het toch al zeker 2 weken...
Even geen energie om verder te gaan of gewoon geen zin...
Ach ja er zal wel weer een tijd komen dat ik het oppak...
Hebben jullie dat ook wel eens dat je helemaal geen zin of energie hebt om te handwerken...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2018 om 10:45
Ik ben voor de verandering poppenkleren aan het maken. Voor een 50 cm pop in plaats van 42 of 38, een hele verandering, dus.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2018 om 10:58
Succes met de poppenkleren. Het lijkt me moeilijker dan voor een menselijke maat.

Originally posted by suziesfreubels suziesfreubels wrote:

Hebben jullie dat ook wel eens dat je helemaal geen zin of energie hebt om te handwerken...


Volgens mij heb ik dat nog niet vaak gehad. Misschien wel nooit. Soms gebeurt het wel dat ik geen zin heb in het klusje dat ik onderhanden heb. Bijvoorbeeld bij stralend weer wil ik liever iets doen dat buiten gemaakt kan worden. Dus zonder naaimachine. Dan kan het zomaar zijn dat ik een pannenlap ga breien als tussendoortje.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2018 om 13:30
Ik heb op het ogenblik ook niets op de naald ,wel iets wat nog in elkaar moet .

Ik ben vanmorgen druk geweest met winterkleren opbergen en zomerspul tevoorschijn te halen .

De bloesjes e.d. een sopje gegeven ,want ze hebben toch een hele winter in de plastic hoezen gezeten .

Het is er prima weer voor ,het droogt onder je handen .

Dan vanavond kijken of de zomerbroeken nog passen en of ze nog meekunnen ,of dat ze in de zak moeten of naar de kringloop .

Dan mag voor mij het zomerfeest beginnen .
De beuken springen voor je ogen in het groen .
Het is net de Mei van Gorter
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2018 om 19:40
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Of een kamer vol ballonnen

dertig jaar geleden lag onze slaapkamer vol met ballonen 
raam open en laat ze maar waaien 
(blijkt dat dat eigenlijk helemaal niet mag wisten wij dat?
gelukkig werkte mijn oom bij de milieudienst en die wist dat wij die dag daarvoor getrouwd waren
dus we kregen er geen last mee)
maar je kunt er zomaar een bekeuring voor krijgen

 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2018 om 19:56
Als je in de buurt van Schiphol woont ,moet je het zelfs melden en er een vergunning voor vragen
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 3132333435 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns