Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 1112131415 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2017 om 13:55
Goed idee naar de Hema zelf gaaan of bellen er is zoveel namaak in de wereld en als niemand iets zegt blijft het door gaan,dus neem al je moed bij elkaar en doen ( ik denk ook altijd ,och laat maar)
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2017 om 14:00
Ik denk ook meestal Laat maar, maar ik mag een lentejas en een handtas terugsturen naar Your Look for Less en zelf beslissen of ik er een andere voor wil of mijn centjes terug. Bij de ene loopt de rits constant vast, bij de andere brak de lus van de draagriem.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2017 om 14:08
Zo heb ik gebaald van een paar puma schoenen...
Gekocht en het lusje kapot...
Omgeruild voor een ander paar...na 2 keer dragen hetzelfde probleem...
Flink balen hier dus...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2017 om 15:01
Het vervelende is, dat alle naaiwerk in Verweggistan wordt gedaan, en repareren gebeurt niet meer.

Ik draag nu weer een 20 jaar oud zomerjasje van suèdine en de rits loopt als een tierelier. Ik vraag me nu af of ik wel een nieuwe nodig heb.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2017 om 22:47
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Man koopt boortje 10 bij bouwmarkt, boort gaatjes in muur en dan passen de pluggen van 10 niet . . . is dat een redelijke vergelijking ???

Dat is de perfecte vergelijking! Zodra ik in het winkelcentrum kom, ga ik er melding van maken. Of ze me snappen... In zo'n geval praat ik liever met een man bij Praxis dan met een vrouw die geen verstand van handwerk heeft. 

Inmiddels ben ik met de tweede mouw begonnen. Alle panden brei ik tot en met de minderingen van het armsgat. Dan is de groene wol op en ga ik in de wolmand leuke kleuren uitzoeken om de bovendelen kleurig te breien.  
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2017 om 09:46
Gaat mooi worden,mijn handen kriebelen als ik dat lees ,nog efkes wachten en ik duik ook de wolmand in 😚
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2017 om 09:55
Kamilla, als je meer breinaalden meeneemt, moeten ze wel naar je luisteren en zelf zien, dat het niet klopt. Of je de bon nog hebt of niet, hun naalden hangen in de handwerkhoek, dus ze zien wel welke van Hema zijn. Ton nu toe vertrouwde ik erop dat brei- en haaknaalden het goede nummer hebben, maar voortaan ga ik meten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2017 om 10:09
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ton nu toe vertrouwde ik erop dat brei- en haaknaalden het goede nummer hebben, maar voortaan ga ik meten.

Voor mij is dit ook de eerste keer dat er iets niet klopt, hoor. Maar ik neem een pen 8 en die bewuste 10 mee en dan ook mijn schuifmaat (apparaatje waar je mee tot op de honderdste millimeter nauwkeurig kan aflezen). Ik hoef geen geld terug, bonnetje heb ik niet meer. Ik wil alleen dat misleiding van klanten, waar zij ongetwijfeld niet van op de hoogte zijn, kenbaar gemaakt wordt. 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2017 om 11:54
In zo'n grote winkel begrijpen ze toch meestal niets van verfbaden en woldiktes. Maar dan kunnen ze een waarschuwingsbordje neerzetten voor de breiende klandizie.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2017 om 10:24
Dit is ook geen kleine afwijking meer dit is 20%...

Achterpand van mijn winterjas eindelijk klaar...
En aan de beide voorpanden tegelijk begonnen zodat ze gelijk worden...
De eerste 7 toeren zijn voor beiden alweer gemaakt...
Nog 60 te gaan ben zo benieuwd naar het resultaat...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2017 om 14:31
Vanmiddag bij de Hema geweest om de afwijking te melden. Ze zouden contact opnemen met de leverancier. Ik heb mijn plicht gedaan. 

Vanmiddag ga ik lekker verder breien aan de trui. 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2017 om 15:13
Ik ben vandaag naar mijn schoonmoeder geweest - helpen denken met het patroon voor de jurk van het nichtje (haar kleinkind).
Ik heb de stof pietluttig recht gelegd en zij heeft geknipt, ik heb het patroon van de mouwen aangepast zoals zij het wilde hebben.
Zij heeft het meeste gespeld, ik de zoom, zij heeft het helemaal geregen. Nu is het wachten op de 1e pasbeurt van de dame.
Wel denken we beiden dat de mouwen te ruim zijn. We hopen dat ze het mooi vind, want anders krijgt een sneu kindje een zelfgemaakt "frozen" jurkje.
Schoonmoeder twijfelt nog over de halsboord, ach komt tijd komt raad . . .
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2017 om 18:05
Ik heb het krokodillen tasje bijna af, nog 2 randjes en dan de klep en dan het hengsel.
Vind hem leuk worden.

Ben nu ook begonnen met de drain bags, dat zijn tasje voor om de drain flesjes.
Maar heb geen fles of vaas die een omtrek heeft van 10cm om eens te passen,
wat makkelijk zou zijn.



Een foto van haar site, zoals je ze kan maken, ik heb andere kleuren gebruikt.


Ik kan geen blog site van haar meer vinden, het gaat nu alleen via Facebook.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2017 om 00:59
een colafles van 2 liter (lidl) heeft een diameter van 10 cm. Ik denk dat gij dat bedoelt want een omtrek van 10 cm is wel heel klein. Bij de buren eens vragen of ze zo een fles hebben, een kartonneke errond plooien en vastplakken en de fles kan terug voor het statiegeld en gij hebt uw pasmodelleke.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2017 om 11:14
Ja Bep dat bedoelde ik, maar kon niet op het woord komen.
Bedankt voor de tip van een colafles.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2017 om 13:06
Kijk eens aan zo vindingrijk hier allemaal...
Creaans goed dat je daaraan begonnen bent!!!

Hier nog steeds bezig met de winterjas en hij wil niet echt vorderen...
2 voorpanden zijn nu beiden 9 toeren van de 67 die ze moeten gaan worden...
En heb inmiddels spierballen van hier tot aan tokio en terug door het stugge haken...
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2017 om 16:54
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:



Wat een flinke plannen heb jij, Creaans!

Een paar pagina's terug had ik hier vermeld dat ik een groene trui aan het breien was op pen 10. Die pennen had ik speciaal bij de Hema gekocht voor die dikke wol. Gisteren merkte ik dat mijn pennen 8 eigenlijk helemaal niet zoveel dunner waren dan die 10. Meten is weten... Ik heb er de schuifmaat bijgehaald en wat bleek? Zowel de beide pennen 8 als beide pennen 10 waren 7. 96 MM doorsnee. Dus afgerond op 8. Twee millimeter doorsnee te weinig vind ik eigenlijk niet kunnen als er 10 op staat. Angry      

Maar de trui wordt leuk. 




Ik zit hier als een halve zool met mn maattabellenvierkantje van de Simpley Haken mn haaknaalden uit te zoeken want wil weer eens een omslagdoek tres simple gaan opzetten..heb ik Clovers, Wibra.s, Pryms en ongemerkte en dr past geen een in het juiste gat...nu ben ik niet voor 1 gat te vangen natuurlijk en tmaakt ook niet echt uit maar Ijn die meetttabellen alleen voor breinaalden soms...die voorraad heb ik er nog niet niet bijgepakt nl...zoja, dan laat ik mn haren blond verven ...
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2017 om 19:19
Bestaat er voor haakpennen ook zo'n dingske? Ik dacht alleen voor priemen.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2017 om 20:02
Ik denk dat ik gewoon superdom bezig was want natuurlijk is zo.n ding voor breinaalden, toch???!!!
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2017 om 20:07
neenee niet superdom, zou handig zijn omdat op sommige haaknaalden de maat eraf gaat en dan is het zoeken welk merk en welke kleur welke maat heeft.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 1112131415 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns