Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 1415161718 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2017 om 10:31
De laatste paar dagen weinig online geweest...
Maar stil gezeten heb ik niet...
De bedankjes zijn een eind opgeschoten...
Nog een paar te gaan en dan kunnen ze de oogjes en neusjes krijgen en een strik en dan zijn ze klaar...
Gisteren ook nog lekker aan mijn winterjas zitten werken...
De mouwen zijn nu halverwege klaar en de voorpanden zijn ook nog in aanbouw...
Het een ligt boven en het ander beneden dus afhankelijk van waar ik ga zitten kan ik verder...
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2017 om 19:11
Vandaag nog niet gebreid en denk ook niet dat ik dat ga doen. het is er nu veel te warm voor vind ik.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2017 om 11:27
Bedacht om vandaag te gaan beginnen aan een nieuw te weven kleedje. De katoenen schering heb ik al voorgewassen om krimp t.z.t. te voorkomen. Mijn vader heeft vorige maand de wolmand van mijn moeder hierheen gebracht. Daar ga ik de wol voor het kleedje bij uitzoeken. 
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2017 om 09:45
Terug van een weekend weggeweest te zijn...
En wat is er mee gegaan ja natuurlijk mijn winterjas...
Het eerste voorpand is bijna klaar en ik moet terug om garen...
Kom denk ik ongeveer 4 bollen te kort dus zal deze maar gaan bijhalen...
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2017 om 10:06
Nu alleen nog maar een paar steken op de naald, of eigenlijk meer op de veiligheidsspelden. Eerst moet ik de delen aan elkaar zetten en dan de halsboord breien. Maar dat in elkaar zetten gaat niet zo lekker. Schoudernaden wel, die zitten al aan elkaar. Maar de mouwen krijg ik er niet mooi in. Ga ze nu dan maar met de naaimachine aan elkaar zetten denk ik (of wordt dat niet mooi?). Daarna kan ik dan de zijnaden vast zetten en aan het boord beginnen, dus wel weer op de naald.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2017 om 10:58
ik lees hier dat gij, net zoals lw dus eerst de schoudernaden dicht maakt en dan de mouwen erin zet alvorens de zijnaden te sluiten. Doen jullie dat allemaal zo?

Ik sluit de mouwen tot een mouw, maak de schoudernaden en zijnaden toe, draai dan de mouw zoals ze moet komen in het gat , speld dat vast aan de kant dat ik moet naaien en naai dan pas de mouw erin vast.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2017 om 11:46
Zo doe ik het ook, Bep. En ik zorg dat de begindraden of einddraden lang genoeg zijn om die naden te sluiten. Er zijn al genoeg draadeindjes weg te werken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2017 om 12:41
gelukkig er doet nog iemand het zo en ook met die draden. Ik begon mezelf al een rariteit gaan te vinden.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2017 om 14:15
Het hangt af van het model van de trui of je de zijnaden voor het laatst bewaart of niet. Bij een rechte aangezette mouw naai ik eerst de schoudernaden dicht, mouw (nog open liggend) eraan zetten, daarna de zijnaden en de mouwnaden aan een stuk dicht naaien. Bij een ingezette mouw waar je een kop op breit, naai ik alle naden afzonderlijk dicht en zet ik als laatste de mouwen erin. 

Mijn begin en einddraadjes zijn altijd precies groot genoeg om in te stoppen. Niet meer om de naden nog dicht te naaien. Maar in het verleden toen ik nog weinig ervaring had met het inschatten van de draadlengte bij het opzetten van de steken, gebruikte ik zo'n veel te lange draad ook om direct als naaidraad te gebruiken voor de naden. 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2017 om 14:23
Er is zo'n weetfeitje, dat je aan het eind van een bol wol nog ongeveer 3 á 4 keer de breedte van het breiwerk moet kunnen afmeten om de naald uit te kunnen breien. Dus als je eerst de lengte van mouw of zijnaad, die later genaaid moeten worden, afmeet en vervolgens een stuk draad 3 á 4 keer de breedte die je moet opzetten, dan heb je voldoende draad om de naad te dichten en het eindje weg te stoppen. Of je zet breiend op.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2017 om 09:13
Nou Bep en Magtelt, ik heb het nu toch maar op jullie manier gedaan, althans 1 mouw. Zo deed ik het eerder ook altijd maar op het patroon stond dus eerst de mouwkop eraan en dan zij- en mouwnaad in een keer dichtnaaien. Maar op de 'oude' manier gaat het mij veel beter af. Op naar het inzetten van de 2e mouw.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2017 om 14:25
Als ik een trui op de machine brei, dan is de schouders aan elkaar breien een makkelijk iets en dat zit ook altijd goed.
Ik naai eerst de mouw erin omdat ik dan domweg beter kan zien wat ik aan het doen ben en ook goed kan zien of het past.
Daarna doe ik dat hele lange stuk (keer twee) met een muziekje op - meestal niet langer dan een cd en zo luister ik dan een aantal avonden
een plaatje LOL
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2017 om 17:17
Ken heeft een petje bij zijn spijkerbroek. Nu verder met een bikini, strandtas en handdoek/picknickkleed. Ik heb mijn poppen gesorteerd en er staat een tas vol Barbie-achtige, verschillende figuurtjes, dus ik blijf nog in Barbie-sferen. IK heb een heel dossier Barbie in de huiskamer liggen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2017 om 08:24
Magtelt maak je dan ook van die mooie grote wijde jurken voor de barbie...
Die wil ik nog een keer voor mijn schoonzusje die ze spaart haken...
Maar kan er weinig van terug vinden op het internet...
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2017 om 08:36
Ben uiltjes aan het haken en Care Bags.
En van de week weer proberen of een popje of een dier lukt.

Magtelt wat ben jij lekker bezig voor de barbies.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2017 om 10:23
Suzie, ik brei ze, en ik kan in plaats van twee maal de taille-steken, drie maal doen, dan is hij een stuk wijder. Ik wil het patroon nog aanpassen aan haken en als het lukt, plaats ik dat ook in dit topic. De schouderbandjes zijn dan nog simpeler. En je kunt altijd leuke steken gebruiken, in plaats van de gewone vasten en stokjes. Maar ik heb veel patronen, in oude 3 suissesboekjes, Andrea Kreativ, Diana Thuiscreatief en poppenburda. IK zal kijken of ik de mails met Barbie nog in mijn g-mail heb staan, dan kan ik ze aan je sturen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2017 om 09:02
Magtelt dat is echt super lief alleen kan ik echt niet breien...
Oma daar in tegen kan wel breien en doet dat ook graag wie weet dat ik haar er blij mee kan maken...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2017 om 09:43
Ik zal ze opnieuw moeten scannen, het Barbie-dossier is incompleet. Andrea heeft haak- en breipatronen en ook naaipatronen. Er is net weer een boekje uit voor Barbie, het heet Ballerina's. Ik heb het nog niet in de winkel gezien.

Op Marktplaats staan ook wel Barbiepatronen te koop, soms uit Libelle, soms die boekjes van Andrea en Diana, of van die rode patroonbladen met baljurken en bruidsjaponnen. Ik had er twee, maar die heb ik weggegeven. Omdat ik dacht nooit iets met Barbie te doen. Een mooie les, zeg nooit nooit.

Gisteren strandhanddoek gebreid met Casual van Zeeman, precies het goede materiaal daarvoor. Zacht en wollig. Had ik daar maar meer van gekocht, heerlijk voor een vest of trui.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2017 om 13:42
Hier staan ook veel patronen voor barbie kleding, ook in het NED. -DUTCH.
Veel plezier met het kijken daar, er staan er heel veel.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2017 om 10:14
Dank je wel voor de link creaans...
We gaan er zeker gebruik van maken...

De laatste 2 dagen echter niks aan haakwerk meer gedaan ...

Tijd om vanavond dat maar eens even een beetje goed te maken...
Kreeg zelfs nog een leuk berichtje op mijn blog of de jas inmiddels al klaar was...
Ze zijn benieuwd naar het resultaat...
Al zullen ze nog eventjes moeten wachten want af is hij nog steeds niet...
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 1415161718 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.734 seconden.
Lang Yarns