Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 678910 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2017 om 21:48
Originally posted by Haarlemmertje Haarlemmertje wrote:

Staat Marlene met een kraampje voor KIKA en worden dan daar de gemaakte poppenkleertjes van Magtelt verkocht?


Hey Haarlemmertje, op mn blog, niet echt up to date, staan meen ik wat foto.s van een pasar malam en vlooienmarktjes waar ik met helpende handen van fam. inderdaad voor de KiKa sta, sinds 2009, met ongelooflijk veel schenkingen in de vorm van aangeklede poppen van Magtelt...
Zal mn blogske weer eens snel gaan bijwerken ... en de dozen uit A. gaan uitpakken die tijdens mn afwezigheid bij mn hubby zijn afgeleverd vanmiddag...feeeeeest maar vooral Kassa4KiKa !!,
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2017 om 00:03
Hey Marlene,

Ik heb je blog gezien....indrukwekkend!!

En ik spotte inderdaad de poppen met kleertjes van Magtelt. Wat doen jij en de mensen om je heen veel goeds!

Ik denk....als Haarlemmertje...dat ik je nog weleens ga tegenkomen op een vlooienmarktje of zoiets.


Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2017 om 22:30
Haha, als je ergens iemand hoort zoemen op een marktje is het deze mug ;-)
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2017 om 23:49
Alleen zoemen, hé....steken doe ik niet!
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2017 om 10:50
Wat was het hier stil int week end ,of wel zijn jullie allemaal aant handwerken int zonnetje of aant fietsen of naar zee of gewoon lekker niets doen .,.🍸🚲⛵🤗
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2017 om 11:03
http://www.ravelry.com/patterns/library/gramina
Ik brei op het moment deze. Dat is hoofd erbij houden en vooral steeds tellen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2017 om 11:28
Ik zit met mijn neus in oude Verena's op zoek naar "iets" en volgende week hoop ik "iets anders" te knutselen met de loge.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2017 om 12:59
Haarlemmertje ben zelf ook zeer tevreden over de kleur...
Ben nu aan toer 12 bezig dus het gaat gestaagd...
Maar er gaat wel een hele hoop tijd in zitten...

Pareltje2011 succes met het afmaken van alle nog lopende projecten...
Neem mijn petje voor je af als het lukt om alles af te maken...
Zelf heb ik dan nog wel eventjes te gaan...

nldutchy wat een mooie kleertjes heb je weer gemaakt...
Daar kun je echt super trots op zijn...
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2017 om 13:01
He ludwina die is prachtig ben nieuwsgierig als hij klaar is👍suxes
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12077
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2017 om 13:47
ik zou er nog een hoofd bij nodig hebben, zeker als het in 2 kleuren is gebreid die gramina
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2017 om 14:02
Bep en Pareltje, het is inderdaad niet simpel en ik heb al heel wat achteruit gebreid. Als er een steek van je naald schiet heb je al een probleem. ik Heb nu ongeveer 393 steken op de naald, dat iets verder dan de foto. Je breit ieder kleur apart. Eerst brei je de pen oranje, alle steken terugschuiven naar het begin en een pen groen. Werk draaien en weer 1 oranje, 1 groen. Dan moet je weer het patroon erbij halen en meestal steken meerderen. Ik doe 1 uur over die 4 naalden en dan heb je dus aan ieder kant 2 ribbels. Bovendien is dat ribbeltje, 2 naalden recht en 2 naalden averecht. Je keert het werk immers niet iedere keer
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12077
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2017 om 14:05
het is wel al heel schoon. En dat wil dus zeggen dat je eigenlijk alleen maar kunt breien als je zeker weet dat
1. er niemand anders thuis is
2. er niemand langskomt
3. als ge de telefoon hebt uitgetrokken


Aan zoiets zou ik dus al nooit beginnen. 'k doe mijn klak af.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2017 om 14:17
Je hebt je complimenten al te pakken voordat je werkstuk af is. Shocked ... Clap

Het ziet er voor mij als één groot raadsel uit; echt kunstwerk dus!
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2017 om 15:34
Hihi door de uitleg liggen mijn hersens al in een knoop🙃 maar het gaat prachtig worden dat zie je al wel,volhouden he🤗
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2017 om 15:37
Originally posted by bep bep wrote:

het is wel al heel schoon. En dat wil dus zeggen dat je eigenlijk alleen maar kunt breien als je zeker weet dat
1. er niemand anders thuis is
2. er niemand langskomt
3. als ge de telefoon hebt uitgetrokken


Aan zoiets zou ik dus al nooit beginnen. 'k doe mijn klak af.

Nee Bep, niets van dat alles. Ik kijk zelfs Krimi tussendoor, maar daarom moet ik natuurlijk ook regelmatig achteruit breien!!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2017 om 16:14
Toen ik het op ravelry zag dacht ik al, dat is zo'n dubbel werkstuk dat aan de andere kant net zo fraai is, maar dan andersom - toch ?
Zou het met 2 rondbreinaalden makkelijker zijn ? Zou je dan niet hoeven schuiven of denk ik scheef ?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2017 om 17:42
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Toen ik het op ravelry zag dacht ik al, dat is zo'n dubbel werkstuk dat aan de andere kant net zo fraai is, maar dan andersom - toch ?
Zou het met 2 rondbreinaalden makkelijker zijn ? Zou je dan niet hoeven schuiven of denk ik scheef ?
Klopt, de achterkant is hetzelfde, maar dan de kleuren omgekeerd.
Die ziet er dus bij zo uit.
Als je goed kijkt dan zie je dat de oranje draad aan de rechterkant zit, de groene zit links. Op dat punt had ik dus mijn pen met oranje garen klaar en moest beginnen met groen, maar dat zit aan de andere kant van de pen. Als je aan het breien bent zit je breiwerk niet zo netjes op de pen verdeeld als op de foto. Dus je moet je werk naar het begin terug schuiven om daar te beginnen met de groene draad. Als die dan klaar is heb je de draden allebei aan een kant en hoef je het werk alleen maar te keren zoals bij ieder breiwerk.

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2017 om 18:43
Is wel hartstikke gaaf hoor
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2017 om 23:23
Mooi....Lida.

Fijn voor de frissere zomeravonden....lekker omslaan bij het buiten zitten!
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2017 om 10:31
Zo Lida dat is een heel project waar je mee bezig bent. Wat een uitdaging!
Het word wel heel mooi, succes met het verder maken.

Ben nog zelf met het konijntje bezig, heb wel al een col en muts af.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 678910 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.645 seconden.
Lang Yarns