Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

5 naalden

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: 5 naalden
    Posted: 11 Januari 2017 om 12:12
Ik vond dat ik maar eens een poppenjeans rond moest breien voor de afwisseling. Het opzetten en de eerste 2 naalden waren best moeilijk. En nu zit het breisel naar boven toe in plaats van dat het hangt. De draad zit aldoor gewikkeld om de naaldpuntjes. Maar verder gaat het fantastisch! Straks lekker geen naadjes naaien en weinig draadjes weg te werken. De pijpen zijn klaar, nu ga ik het lijfdeel breien door alles op 4 naalden te zetten. Als dat misgaat moet de pop met gekruiste benen lopen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2017 om 12:30
Gaat je wel lukken,toch zou ik wel een pop met gekruiste benen willen zien
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2017 om 12:40
Sjeez Magtelt, met welke naalddikte doe je dat of liever.. Hoe dun zijn ze ? Weet je dat ik bij jouw hielspoor meteen aan een paard dacht, dat de sporen krijgt om aangespoord te worden of is dat een ander woord ? khoop dat jouw kwaal gauw mag genezen want aansporing heb jij niet nodig, pfiew ...
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2017 om 15:15
http://www.poppenwinkel.com/onderdelen-pruiken-en-overige-lijfelijke-zaken/onderdelen/

als je nog onderdelen zoekt .Ik kwam deze net tegen.
oant Sjen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2017 om 17:35
Inmiddels hangt het breisel, er zit een behoorlijk gat in het kruis, maar daar hangt net een lange draad, dus ik kan het dichtmaken. De voorkant, afgerond voor steekzakken, is klaar en hangt er slapjes bij, ik brei nu achterpand en zakken. Daarna de kontzakken en dan kijken of alles past. Anders stiekem een stiekje in de taille naaien.

Ik krijg geen elektrische schokken meer bij het lopen, maar ik strompel nog mank, de rechterhiel doet pijn en mijn tenen zijn nog steeds niet echt van mij. Volgens de fysio/trainer van de sportschool kan ik vocht vasthouden in mijn tenen, kan er kalk in de peesplaat onder de voet ontstaan en kan het neuropathische pijn zijn. Volgens de huisarts (die een mail van hem kreeg) is er niets mis, het moet slijten. Jawel waarschijnlijk zit er artrose en dat is slijtage. Ze stuurt me niet door naar podoloog of orthopeed, gewoon kalm aandoen is het advies. Met weer stoom uit de oren. Ik heb mijn voeteneind van het bed al omhoog staan en zit met de voeten hoog op een stoel (kat ernaast want wie zijn stoel is dat?). Als ik echt vocht vasthoud en het zou oedeem worden, ben ik mooi gesjochten. Ik moet maar uitzoeken welke gewone keukenkruiden vochtafdrijvend werken. Het uitzingen tot maart, de diabetescontrole bij de deskundige in de praktijk, en dan zeggen dat ik erge last van mijn voeten heb, slecht kan lopen en ze niet meer zelf kan verzorgen. Gaarne een verwijzing naar de podoloog. Die dan eventueel een andere voetenkenner kan aanwijzen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2017 om 17:42
Heermoes thee werkt vocht afdrijven, ik gebruik het zelf ook.
oant Sjen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2017 om 17:50
Bedankt!

O ja, ik brei op naald 4, langere bamboe voor het lijf en dunnere stalen voor de pijpen. Dit is mijn broddelbroek, daarna weet ik ongeveer hoe het moet. De volgende stap is twee pijpen tegelijk op een rondbreinaald en die dan samenvoegen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2017 om 21:02
Oh op vier dus en ik wilde al vragen of niet op rondbreierkes breit, gaat dus nog gebeuren..je bent wel actief hè, gedwongen natuurlijk en balen dat je het met de term slijtage moet doen van je huisarts..slijtagepijn slijt toch niet, lijkt me dus wat voor vooruitzicht geeft dat dan, vreemd hoor...dat je geen gevoel in je tenen hebt is rottig en gevaarlijk ook want je voelt dan niet waar en hoe je loopt dus oppassen geblazen maar dat weet je zelf natuurlijk allemaal wel...sterkte en ik duim voor je dat het beterderderder gaat worden..
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2017 om 21:33
Het vervelende is dat ze niet als mijn tenen aanvoelen, beetje dikkig, zitten elkaar in de weg. Hiervóór wist ik niet dat ik tenen hád, tenzij ik er naar keek. Het is moeilijk inslapen, als die dingen een eigen leven schijnen te hebben. Geen pijn, maar ik voel ze zitten.

Ik ben toch maar met donkerder jeanskleurige wol op vijf pennen begonnen, de andere moet in elkaar gezet en dat doe ik liever overdag. Vorige begon ik onderaan de pijpen, nu begin ik bij de taille. Het wordt wel netter dan met twee pennen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2017 om 21:42
Originally posted by bloem bloem wrote:

Heermoes thee werkt vocht afdrijven, ik gebruik het zelf ook.

Klopt. Paardenbloemen en Guldenroede hebben ook die werking. Ook als tinctuur verkrijgbaar. 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2017 om 09:39
Selderij werkt ook vocht afdrijvend ,kan je nog eens van smaakje wisselen .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2017 om 12:20
Magtelt, ik hoop dat je efkes rap een cursus 'digitale foto's nemen en op forum zetten' wil volgen zodat wij het ook allemaal te zien krijgen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2017 om 16:58
Mijn gebroddel en gemier? De camera is er, ik zou aan mijn huisband moeten vragen waar hij ligt en hoe hij ook al weer werkt. En hoe ik de foto's kan plaatsen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2017 om 19:39
En ik blijf wel even uit de buurt, M heeft zo te horen een humeur om op te schieten Wink
Als het een groepspraktijk is zou ik voor een 2e opinie bij den andere arts gaan - kijken of die jou ook op een stoomketel kan doen lijken.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2017 om 09:30
Tja, het vervelende is, dat de assistentes ons kennen en automatisch een afspraak maken voor de arts waar je altijd komt. Ik slik paracetamolletjes en vochtafdrijvende kruiderij en ik lig en zit met de voeten omhoog. Eerst kijken of ik er zelf uitkom en anders bij de diabetesdeskundige aan de bel trekken. Ondanks het sporten wordt het toch moeilijker om zelf goed voor mijn voeten te zorgen, bijvoorbeeld de voetzool te inspecteren. Dat kan met spiegel, maar eelt verwijderen heb ik dan een derde hand bij nodig.

En op 5 pennen breien blijft egeltjes temmen voor gevorderden. Ik moet opletten, dat ik niet ineens bijna alle steken op één naald heb.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2017 om 09:54
Daar hebben ze dus pedicures voor en mijn ervaringen is dat dat soms hele leuke zijn en pedicures worden vergoed . . . als je diabetes hebt
Je kunt in plaats van 5 naalden ook met 4 naalden werken dan heb je misschien minder snel alle steken op 1 naald staan.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2017 om 10:23
Ik moet er gewoon mijn hersens bij houden, indien aanwezig.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns