Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

spulletjes van de jaren 70

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: spulletjes van de jaren 70
    Posted: 11 Januari 2017 om 17:32
Ik was vandaag op zoek naar een patroon voor een stoffen pop.
in de jaren 70,heb ik namelijk Zwitserse speelpoppen gemaakt. en dat boekje moest er nog zijn en dat heb ik gevonden.
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of meer doosjes deze poppen hebben gemaakt.



natuurlijk vind je dan meer dingen oa dit leuke boek zelf speelgoed maken vol prachtige dinge .zoals vliegers maken .werken met hout borduren poppenkamer meubeltjes maken enz enz. kent iemand dit boek ?

oant Sjen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2017 om 17:40
Grutjes, ik heb ze nooit gemaakt, maar ik heb een paar boeken uit die serie. Ik zal eens kijken of die er bij zit. Leuk. Ik heb wel oude 3 suisses boekjes met breisels voor poppen en oude Burda's voor poppenkleding met naai- en breikleding, ook voor Barbie en familie.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2017 om 17:44
ja ik heb nog zo'n boek, morgen even kijken welke dat is
oant Sjen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2017 om 17:46
Voor het mijne hoef je niet driemaal te raden, dat gaat over haken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2017 om 17:48
Ooit een stoffen pop gemaakt voor een nichtje. De jonge dame wordt over een paar weken 23.
Wel voor het zusje van mijn man en nichtjes poppenkleertjes genaaid. En de patroontjes heb ik nog. Voor het zusje van mijn man is echt lang geleden. Zij werd in december 55.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2017 om 21:04
Wat een mooi boek Bloem en heb dat stoffen popje zelf of is het een foto, wat een mooike..ik heb nog een Libellientje pakketje liggen, ken je dat ook ?
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2017 om 21:55
vandeweek heb ik in de kringwinkel nog zo een pop vastgehad. Ik dacht dat die van steunkousen of heel dikke nylonkousen was gemaakt. Maar het zag er toch hetzelfde bruin uit.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2017 om 23:23
Originally posted by bep bep wrote:

vandeweek heb ik in de kringwinkel nog zo een pop vastgehad. Ik dacht dat die van steunkousen of heel dikke nylonkousen was gemaakt. Maar het zag er toch hetzelfde bruin uit.


snel terug naar die winkel. als het aangezicht hard is zit er een masker onder en dan is het waarschijnlijk een Zwitserse speel pop. en die zij veel geld waard voor de verzamelaar.
oant Sjen
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2017 om 23:25
Originally posted by nldutchy nldutchy wrote:

Wat een mooi boek Bloem en heb dat stoffen popje zelf of is het een foto, wat een mooike..ik heb nog een Libellientje pakketje liggen, ken je dat ook ?


ik ken ze wel .
http://jennysdump.nl/product/libellientje-handwerk-pop/?add-to-cart=4157
oant Sjen
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2017 om 19:42
Heb pas een hele stapel handwerkboeken doorgeworsteld en daar zaten ook poppen-maak boeken bij - goh waar heb ik die.
Zal zo even kijken.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2017 om 20:46
Originally posted by bloem bloem wrote:

Originally posted by nldutchy nldutchy wrote:

Wat een mooi boek Bloem en heb dat stoffen popje zelf of is het een foto, wat een mooike..ik heb nog een Libellientje pakketje liggen, ken je dat ook ?


ik ken ze wel .
http://jennysdump.nl/product/libellientje-handwerk-pop/?add-to-cart=4157


Voor 39,50,, die ziet ze vliegen, als ik de helft kreeg zou ik al een KiKa.gat in de lucht springen ;-))))
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2017 om 09:52
Hee, dat laatste boek heb ik ook (of gehad geen idee of ik het nog heb). Ja, ik heb ook weleens stoffen poppen gemaakt. Er is ook een site waar je mooie patronen kunt vinden, van poppen en dieren. Zal s voor je zoeken..................... ja gevonden: http://dollmaker.nunodoll.com/baby/
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2017 om 14:21
Ik denk dat alles wat ik nu boven water heb nieuwer is - een hele serie van Cantecleer maar grotendeels van die karakterpoppen.
Mijn hobby is het niet. En nog iets alternatiefs als het maken van poppen van jute, beetje de alternatieve kant zeg maar.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2017 om 15:01
En van atelier Niesje Wolters - van den Bemmel.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns