Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Breipatroon 9999/0 raglan

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Yvonne van Helden View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 27 Februari 2017
Locatie: Houten
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yvonne van Helden Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Breipatroon 9999/0 raglan
    Posted: 27 Februari 2017 om 05:08
Hallo allemaal, ik heb patroon 9999/0 besteld en nu kan ik geen kant uit met de beschrijving van de raglan, de raglan beschrijving in patroon 3 en 4 is duidelijk maar wat er aan de linkerkant staat bij (voorpand) tegelijkertijd 3 x 1st. En 1 x 0 st. Afkanten kan er niks van maken is er iemand die mij de raglan duidelijk kan maken? Alvast bedankt
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2017 om 08:38
Tja, sorry. Geen idee welk patroon dit is.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2017 om 09:48
Ik heb ook geen idee over welk patroon het gaat .
Heb nog even op de site van hobbydoos gekeken ,maar daar komen meer dan 1600 patronen onder dat nr .

Ik denk dat het met maten te maken heeft ,en dat je voor een bepaalde maat wel en een andere maat niet moet minderen( 1x 0 ) Maar het blijft gissen .
Even aangeven waar wij het kunnen vinden ,of anders iets meer hier plaatsen .
Er zijn genoeg dames die je op weg willen helpen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2017 om 10:49
Het is een gratis op maandag patroon van hobbydoos .
als je daarop zoekt kom je hem tegen .

Een lichtblauwe damestrui in ajourpatroon en zoals ik in de gauwigheid kan zien staat daar die 3x 1 en 1x 0 . Volgens mij heeft het met de maat te maken .
Ik kan nu niet verder kijken want het is vandaag oppas dag/uit school haal dag en ik moet zo weg
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2017 om 10:56
weet je ongeveer van wanneer dat maandagpatroon dateert? Want ik heb ze in mijn mails bezien tot begin december.


deze nr 40 raglan?





Daar staat bij het voorpand : als rugpand breien.

bij de mouwen staat idd die 3 x 1 en 1 x 0 om de 2 toeren.
En in het rugpand ook. En in het rugpand staat voor die minderingen zie patroon III en IV. Daar staat dus 3 keren minderen en 1 keer niet minderen getekend.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2017 om 11:05
Yvonne, over welk patroon heb jij het? Misschien ook ff voorstellen in de rubriek "voorstellen". Alvast bedankt. Voor wat betreft maandagpatroon, inderdaad de vraag van wanneer ongeveer?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2017 om 11:09
Bep .

Even gratis Maandag patronen invoeren en dan is het de 6e ? van boven .
Eerst dames en dan 2 herenpatronen en dan de lichtblauwe .
Je krijgt na het invoeren eerst plaatjes van pluis ,paraplui en dan naar beneden scrollen dan komen de maandag patronen .
Maar nu moet ik weg .
Fijne dag
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2017 om 15:03
En jullie maar weer zoeken. Daarna heeft mevrouw het zelf opgelost en hoor je weer niets meer. Voorlopig vind ik het weer goed geweest.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2017 om 18:53
Als de vraag op zo'n manier gesteld wordt ,denk ik al gauw aan een patroon van hobbydoos compleet met garen .

Mocht je er niet uitkomen dan wijst hobbydoos zelf naar het forum ,waar ,creatieve internetters je wel willen helpen. Zo staat dat er .
Laten we maar aannemen dat Yvonne nog niet op de site geweest is .
De kans bestaat ook nog dat het niet het juiste patroon is .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2017 om 18:57
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Als de vraag op zo'n manier gesteld wordt ,denk ik al gauw aan een patroon van hobbydoos compleet met garen .

Mocht je er niet uitkomen dan wijst hobbydoos zelf naar het forum ,waar ,creatieve internetters je wel willen helpen. Zo staat dat er .
Laten we maar aannemen dat Yvonne nog niet op de site geweest is .
De kans bestaat ook nog dat het niet het juiste patroon is .
Ja Mutti, ik weet dat het zo gaat. Maar toch baal ik er ondertussen van. Ik vind dat hobbydoos ondertussen best wat duidelijker kon aangeven dat wij niet bij de winkel horen, maar dat wij onbezoldigde medewerkers en hobbieïsten zijn.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Yvonne van Helden View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 27 Februari 2017
Locatie: Houten
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yvonne van Helden Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2017 om 14:51
Sorry ik zit in Thailand met mijn breiwerk (vakantie ) het is hier 6 uur later.Het is inderdaad de lichtblauwe raglan trui met gratis patroon van de maandag eind januari. Ik brei hem in XL. Ik begrijp dat er verschillende maten zijn ik begrijp ook patroon 1,2,3,4 en 5 maar dat extra minderen wat er in de linker kolom staat bij rug en voorpand is voor mij zeer verwarrend ik hoop dat iemand het mij in Jip en Janneke taal uit kan leggen. Allemaal al vast bedankt voor de reactie,groet Yvonne.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2017 om 15:49
Als je met minderen begint kant je aan weerszijde 2 steken af = 4 steken
Vervolgens ga je in iedere 2e rij 3x 1 steek minderen en dan 0 steken . Dat doe je 6x Dus 1e 2e rij 1 steek 2e 2e rij 1 steek 3e 2e rij 1 steek 4e 2e rij 0 steken . Als je dat 6x doet ben 18x2 = 36 steken kwijt . Vervolgens ga je in iedere 2e rij voor jouw maat 5x 1 steek afkanten = 10 steken kwijt . 36 + 10 = 46 plus de 4 van het begin is 50 . Je moet er 46 overhouden dus het klopt
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2017 om 15:49
Fijne vakantie
Back to Top
Yvonne van Helden View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 27 Februari 2017
Locatie: Houten
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yvonne van Helden Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2017 om 04:57
Heel, heel hartelijk bedankt hier kan ik wat mee, groetjes van Yvonne.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2017 om 11:55
Originally posted by Yvonne van Helden Yvonne van Helden wrote:

Heel, heel hartelijk bedankt hier kan ik wat mee, groetjes van Yvonne.


Super gereageerd Yvonne, daar kweek je een hele boel good.will mee bij deze dames ;-) fijne vakantie verder .. Daar heb je vast geen warme trui nodig ?!
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2017 om 14:45
Okay Yvonne, heel veel plezier op vakantie en inderdaad... een warme trui zul je daar niet nodig hebben
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns