Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat eten we vandaag?

 Reageer Reageer Pagina  <1 45678 37>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2017 om 22:52
Hier was vandaag de straatbarbecue. Je moest je eigen drankjes meenemen. Ik heb vegetarische happen op met aardappelsalade en een stuk watermeloen toe.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2017 om 14:05
ge had sjaans met het weer, niet te warm, geen overgoten zon, geen regen.

Straks eten we MOSSELEN
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2017 om 14:49
sperziebonen met aardappelbolletjes uit de frituur en kipfilet gemarineerd  
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2017 om 14:50
We hadden zeker geluk met het weer.

Straks eten wij weer andijvie uit de tuin... omdat die nodig op moet.

...............

Plan gewijzigd:

Man kwam op het idee om iets lekkers te gaan halen vanavond. Daar heb ik geen nee tegen gezegd
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2017 om 18:35
Ik eet vanavond rode kool, rijst en speklapje met appelmoes. :) 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2017 om 18:43
Aardappel-courgette koekjes, komkommer en worst
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2017 om 21:03
Brrraakoli, opperdoesjes en saucijsjes. Chantilly ijsje toe.

IK moet terug naar de SoLow winkel, want de groentescrubhandschoenen scrubben geen opperdoesjes, dus ik ga echte aardappelscrubhandschoenen halen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2017 om 22:13
ShockedShocked  Aardappelscrubhandschoenen??

Nooit van gehoord. Wel van Opperdoesjes. Die zijn heerlijk, maar de pitten zijn wel heel erg diep. Weet je zeker dat die met scrubben kan verwijderen?  

Hier is vanavond de andijviestamppot gegeten die ik gisteren van plan was maar op een leuke manier in de war gestuurd was.  
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2017 om 08:06
Er is een nieuwe winkel in onze Hoofdstraat, SoLow, en die heeft echt allerlei verschillende koopwaar, voor huis, tuin, hobby en feest. Daar zag ik twee soorten scrubhandschoenen. Die ik heb zijn meer voor wortels, denk ik, en die voor aardappelen zullen scherper zijn. IK haal de pitjes er uit met een dunschiller met een scherp open tandje. Overigens heb ik geen bezwaar tegen in schil gekookte piepers, maar de huisband wel. Die neuzelt dan elke keer de mythe van oma, die ze in schil kookte en dat het pellen van hete aardappelen zo zeer deed. Je kunt ze ook opensnijden en met de vork uitlepelen, maar zaniken is leuker. Toen de kinderen nog klein waren, had ik daar een middeltje tegen. Wie over iets aan tafel klaagde werd uitgenodigd een extra schep te nemen of kreeg die toegediend. Bord niet leeg, geen toetje. Ik sta geen drie kwartier of langer in de keuken om kritiek te oogsten. Wat je niet lekker vindt, schep je niet of matig op, dan komt de boodschap ook wel over.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2017 om 11:32
Opperdoesjes.....is het een soes of zo maar dat kan je niet schrobben?? Ik heb lekkere soep gemaakt en patatjes met asperge en eitje ,eet niet graag vlees.
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2017 om 11:48
Opperdoezen is een aardappelras. Kleine ronde knollen, vastkokend... heerlijk vol van smaak.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2017 om 11:55
Vandaag aspergesoep, gebakken aardappels, gemengde rauwkostsalade en daarbij een krokante kipburger!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2017 om 15:53
vandaag tuinbonen met kruimige aardappelen ( mag ik zeggen dat ik opperdoezen niet te pruimen vind ,mijn zusje is er ook dol op )en komkommer .

lamsworstjes ik had er 4 ,dacht 2x 2 maar manlief heeft er al 2 op er is er dus nog 1 over
morgen denk ik andijvie en kijken voor wie het worstje is .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2017 om 16:37
Ja hoor, Mutti, dat mag je zeggen. Ik eet broccoli, ik heb het man en kinderen moeten leren eten, maar ik vind het ongelooflijk vies smaken, ik bedek het met kaas en/of ketchup. Het is heel gezond, vooral om de magnesium, maar dat proef je dan ook.

Het worstje is natuurlijk voor jou, je man mag een keer vegetariƫr zijn. Andijvie kun je met spekjes of kaas maken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2017 om 17:12
Vandaag lekker lui. Schuif een pizza in de oven. 
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2017 om 19:42
Vandaag weer een speklapje (dat heb je als je alleen woont en ze met 4 tegelijk koopt LOL ) met erwtjes, sla en aardappeltjes uit de oven
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2017 om 20:05
hier snijbonen (en nog voor vier keren in de diepvries gestoken), aardappelen en ikke een varkenskarbonade en de wederhelft een schnitzel.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2017 om 22:06
wortelen gekookte aardappelen (die vond ik zo niet lekker die heb ik niet opgegeten)
draadjes vlees (magere runderlappen)
halve meloen toe
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: Belgiƫ
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2017 om 22:45
Ik wou princessebonen halen want we waren vergeten ze op tijd te planten in de moestuin, maar de Delhaize had alleen van die slappe pierlalal's uit Marokko... verschrikkelijk er zouden toch verse bonen van hier moeten zijn het is half juli?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2017 om 00:23
er zijn al verse bonen maar waar die allemaal belanden weet ik niet. In ieder geval in de winkels hier is er nog weinig te vinden van eigen bodem, het komt van over de hele wereld. Misschien is dat een klimaatovereenkomst geweest. Iedereen alles exporteren.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 45678 37>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns