Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat eten we vandaag?

 Reageer Reageer Pagina  <1 56789 37>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2017 om 09:03
Sperciebonen,maar dan echte Hollandse sorry ,maar geen Marokkaanse .

Er staan ook door manlief geschilde aardappelen dus wil die die ook eten .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2017 om 13:12
Hier worden het vandaag boterbonen (gele sperciebonen) van Almeerse grond.Tongue

Originally posted by bep bep wrote:

er zijn al verse bonen maar waar die allemaal belanden weet ik niet. In ieder geval in de winkels hier is er nog weinig te vinden van eigen bodem, het komt van over de hele wereld. Misschien is dat een klimaatovereenkomst geweest. Iedereen alles exporteren.

Ik vind het ook een verbazend verhaal. Een vriendin van mij komt oorspronkelijk uit een tuinbouwgezin. Zij vertelde me dat Nederland strenge normen heeft wat gif e.d. betreft. Andere landen zijn daar veel soepeler mee. Onze niet biologische producten zijn vaak nog beter dan zogenaamde biologische producten uit verre landen. Op haar advies kopen wij zoveel mogelijk groente en fruit van eigen bodem.   
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2017 om 11:47
Groene boontjes ,nieuwe aardappel en spekjes hmmmm en geen toetje want mijn maag en darmen zijn van slag al de hele week en veel mensen hebben het hier hoor ik ,zal weer een vliegend virus zijn
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2017 om 15:59
sla met gebakken aardappelen en een scharrel mais vrije uitloop ei .
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2017 om 16:50
kadet met knakworst

heb geen zin om te koken en heb mega hoofdpijn
dus weet helemaal niet of ik wel ga eten
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2017 om 18:47
Ik was bij mijn moeder langs en kreeg dus macaroni met sla. Wij hebben zat bonen in de tuin, gele en groene (beide lang en stevig) en snijbonen.
Vanochtend bonen geweckt en waarom was ik bij mijn moeder . . . snijbonen langsbrengen.
Maar het is wel heel verschillend hier, mijn schoonmoeder woont een kilometer verderop en bij haar willen de bonen dit jaar niet.
Maar dat niet willen is een combinatie van dat je de bonen op een gunstig moment moet planten, bij moet zaaien als het niet wil en
lekkerbekkend ongedierte. Ben ik blij dat wij weer een kat hebben Clap
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2017 om 20:31
Beterschap, Niania. Hopelijk knap je toch nog op van het eten.

De groene bonen heb ik dit jaar 3 keer ingezaaid. De aanhouder wint! Ze staan volop in bloei en de eerste piepkleine boontjes zie ik al hangen. Dus nog een dag of 10 geduld, verwacht ik. De boterbonen had ik extra vroeg onder plastic gezaaid. Daar eten we volop van.

Vandaag had ik een mixje van bietjes, andijvie, ui, courgette en allerlei kruiden gemaakt met basmati zilvervliesrijst met een omeletje erbij.     
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2017 om 21:22
Beterschap Niania.

Wij gaan morgen aan de sperziebonen. Gehaald op de markt, zien er top uit (die van de Nederlandse Delhaize zagen er ook uit alsof ze al eerder ergens in een huis hadden gelegen).

Vandaag simpel bami.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2017 om 12:17
Hetzelfde als gisteren (had teveel gemaakt) 
Gevulde tomaten in de oven met puree. 

Recept 
Ingrediënten
8 tomaten
500 gram gemengd gehakt
1 ei
1 snee wit brood zonder korsten
1 doosje tomatenpuree
Wat melk 
peper en zout en muskaatnoot
Boter of margarine voor de puree
Olijfolie of ander vetstof voor het bakken
kom om te mengen 
ovenschotel
Bereiding deel 1
Snij dus de korsten van de boterham af en leg die dan in een kom en giet er wat melk over zodat de boterham mals word 
Doe er dan de tomatenpuree bij en roer alles goed ondereen, zodat er geen wit meer te bespeuren valt 
Doe er dan het ei over en zet alles nog eens goed door mekaar
Doe er dan het gehakt bij en goed mengen. 
Bereiding deel 2
Spoel eerst de tomaten wat af onder de kraan
Snij aan de onderkant een klein plakje af, zodat de tomaat blijft staan
Snij dan het 'dekseltje' eraf en hol de tomaat uit 
Vul de tomaat met het gehakt
Doe wat olie of ander vetstof in de schaal
Schik de tomaten in de schotel,
Doe wat olie of ander vetstof op de tomaten
Bak af in de oven op 225 graden gedurende een half uurtje

Persoonlijk gebruik ik olijfolie, omdat het zo gemakkelijk doseert 

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2017 om 13:39
Bloemkool met saucijzen .

Bedankt voor je recept Francis
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2017 om 11:30
Wat zijn saucijzen.? Ik frikadellen met krieken en brood
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2017 om 11:45
saucijzen is verse worst Eigenlijk gekruid gehakt in een velletje..

Hier is het biet met speklap voor manlief en zelf eet ik andijvie met ik zie nog wel .

Bij de supermarkt zijn we bekend om die ene biet .
Ze zal het missen als hij niet meer voorbij komt .
Toch gezellig zo,n klein supermarktje . Heeft nog iets persoonlijks .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2017 om 09:50
Gehaktbal, vers gegraven piepers (wederom roze piepers) en bietjes (gister gekookt, dus die ga ik straks even tot salade verwerken)
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2017 om 10:15
Spinazie met gehaktbal en aardappelen van de boer want die heeft lekker kruimige .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2017 om 10:17
Bep ik zal zo meteen de betalingen eens nakijken , maar volgens mij is het net zoals lw1463 eerst betalen .
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2017 om 21:38
Originally posted by pareltje2011 pareltje2011 wrote:

Wat zijn saucijzen.? Ik frikadellen met krieken en brood

en wat zijn dan krieken?


heb vanavond bij mijn moeder gegeten
ik vroeg of ze soms zin had in vis maar dat wilde ze niet
en toen kwam zij met het idee om kroketten te eten
die ben ik gaan halen voor haar en zelf het ik een satémenu genomen
en voor haar dan 2 broodjes kroket met een huzarenslaatje


Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2017 om 22:47
Krieken zijn toch kersen?
Hoewel... frikadellen met kersen en brood klinkt ook een beetje raar (ik ga er vanuit dat jullie frikadellen meer van die gehaktschijven zijn dan de Nederlandse frikandellen, toch?)
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2017 om 10:48
Bep ik heb het nagekeken : ik heb 4x die € 44 betaald .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2017 om 12:19
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Bep ik heb het nagekeken : ik heb 4x die € 44 betaald .


Volgens mij is de "wiskundeknobbel" hier tussen het eten terecht gekomen...

Vanmiddag heb ik het warme eten er al in zitten: sperciebonen, aardappels, courgette, ui en tofu.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2017 om 12:53
Kamilla

Ik hoop dat die niet te zwaar op je maag is gevallen

Bij ons zit het warme eten er ook al in .

Makkelijk spagetti /macaroni met tomatensaus . Mijn man heeft liever macaroni zit altijd te stoeien met die lange slierten . Dan maken we toch macaroni .
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 56789 37>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns