Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat eten we vandaag?

 Reageer Reageer Pagina  <1 1112131415 37>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2018 om 17:42
Er staan hier aardappels op, worteltjes met kerrie & thijm en in de koekenpan liggen lekkere stukken zalm met amandelschaafsel.   
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2018 om 20:30
Verjaarsfeest gehad - teveel gesnaaid. Beetje bami opgewarmd en 1 boterham en goed fruit na en waarschijnlijk morgenochtend
een knorrend leeg gevoel in de buik - maar ja dat zien we dan wel weer.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2018 om 10:44
Bloemkool, tartaartje en aardappelen. Gewone Hollandse kost!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2018 om 16:18
Hier staat de soep op om straks met een boterham (soppen) op te eten.

Er zitten 3 grote ajuinen in, 4 grote pastinaken, een 6cm van een soepselder(onderste gedeelte), 2 preistengels en bouillonblokjes en water natuurlijk. Ik heb er ook nog knoflookpoeder ingeschud bij gebrek aan verse look in huis. Het riekt alleszins heel goed maar of het ook lekker is? Dat weet ik straks.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2018 om 16:27
Wij hebben vandaag Chinese kool gegeten. Hadden we al jaren niet op, en vroeger werd hij gewoon gekookt, maar nu had ik een simpel roerbakrecept:
- Chinese kool fijnsnijden, wassen en uit laten lekken
- beetje olie in (hapjes)pan en de Chinese kool beetje bij beetje toevoegen en roerbakken
- als het geslonken is, kerriepoeder naar smaak toevoegen en goed doorroeren
- hamreepjes of hamblokjes toevoegen, nog 2 minuten laten doorbakken (blijven roeren) en ...
eten maar!
Was erg lekker en voor herhaling vatbaar (slavinken erbij gegeten en aardappeltjes). Als toetje bananenpudding gemaakt, gegarneerd met plakjes verse banaan en slagroom.

Kan me voorstellen dat jouw soepje lekker ruikt, bep; volgens mij moet hij wel heerlijk zijn. Eet smakelijk!
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2018 om 16:27
Net terug van de breiclub en nu ga ik aan het eten beginnen:

Rode rijst, broccoli, prei, paprika, asperges en vegetarische quorn. Mjummm...

De recepten van Bep en Handwerkjuffie klinken ook lekker. Geniet ervan!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2018 om 16:31
En ik ben nu aan het twijfelen of ik er ballekes zou in doen van lamsgehakt (moet ze nog wel rap maken dan).
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2018 om 16:40
Handwerkjuffie uw verorbert eten klinkt een beetje als de orak arik van Lao-tse (in de koffiecorner, een topic recepten daar staat het tussen). Die weet ik dat die keilekker is.
Op mijn boodschappenlijstje staat nu : chinese kool.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2018 om 17:21
sjaans dat ik er geen aardappel bij had ingezwierd om ze wat dikker te maken want wij hadden dan de soep met mes en vork moeten eten.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2018 om 17:26
En bep, nog balletjes gemaakt voor in de soep? Vind ik zelf altijd wel lekker, soep met ballen (die van mij beginnen heel netjes, maar als ik haast krijg, worden ze steeds groter, haha, maar de smaak is het belangrijkste).

Het recept van orak arik kon ik hier op het forum met de zoekfunctie ook niet terugvinden, maar even gegoogeld en dit gevonden: 
en dat ziet er inderdaad ook lekker uit (maar kost wel meer tijd om te maken, het recept van mij was binnen 20 minuten klaar). Leuk, ga ik ook eens proberen te maken, ik houd erg van koken!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2018 om 17:46
nee, geen ballekes gemaakt. Selfhandmadeballekes beginnen altijd heel netjes en rond, en op het laatste heb ik ook ballen.

recepten
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2018 om 18:58
Hier waren het tuinbonen met komkommer en aardappelen en kipfingers .

Als ik gewone gehaktballen draai ,draai ik gelijk kleine soepballetjes ,die dan in de diepvries gaan in de ijsblokjes bakjes ,zo heb ik( bijna ) altijd kleine balletjes voor het grijpen die redelijk gelijk van maat zijn .
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2018 om 19:19
Originally posted by handwerkjuffie handwerkjuffie wrote:

En bep, nog balletjes gemaakt voor in de soep? Vind ik zelf altijd wel lekker, soep met ballen (die van mij beginnen heel netjes, maar als ik haast krijg, worden ze steeds groter, haha, maar de smaak is het belangrijkste).

Het recept van orak arik kon ik hier op het forum met de zoekfunctie ook niet terugvinden, maar even gegoogeld en dit gevonden: 
en dat ziet er inderdaad ook lekker uit (maar kost wel meer tijd om te maken, het recept van mij was binnen 20 minuten klaar). Leuk, ga ik ook eens proberen te maken, ik houd erg van koken!


Ik ben dr met 15 minuten mee klaar.
Al bak ik de eieren wel van te voren.

http://forum.hobbydoos.nl/recepten_topic43881.html

Je moet een stukkie scrollen.

Het dus net even anders dan wat jij gevonden hebt.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2018 om 11:45
Leuk, dank je, bep en Lao-tse! Ik heb het topic bekeken en daar heb ik al een paar lekkere recepten gevonden, dus ik heb weer een paar leuke dingen om eens uit te gaan proberen.

Hier vandaag op het menu:
- verse broccoli (gekookt)
- gebakken zoete aardappelschijfjes (bataten); heel dun gesneden, rauw gebakken in iets olijfolie
- varkenshaastournedos
en van de restanten van de broccoli ben ik een lekker broccolisoepje aan het maken als voorgerechtje.
Alleen... had ik geen bloem meer in huis om het te binden. Keukenkastjes afgestruind om te kijken of ik iets had ter vervanging, maar ook geen allesbinder of iets dergelijks en nu heb ik dus maar een beetje Honig mix voor groentesaus gepakt, haha, kijken hoe dat smaakt, volgens mij moet dat lukken, dus ik ben benieuwd.

Recept simpel broccolisoepje van de restanten die je normaal gesproken (ik althans) meestal weggooit:
- snijd de buitenkanten van de stengel en snijd de stengel in kleine stukjes
- gebruik eventueel ook de lichte stukjes die aan een roosje zitten (vaak aan de zijkant)
- fruit een uitje (in een beetje olijfolie)
- voeg even later de gesneden broccoli toe
- laat een paar minuten bakken
- maak ondertussen een bouillon van kokend water met een of meer bouillonblokjes
- voeg een beetje bloem toe om alles te binden
- laat nog even doorbakken
- voeg beetje bij beetje de bouillon toe
- doe er een laurierblaadje bij
- laat doorkoken tot de broccoli gaar is
- voeg basilicum naar smaak toe (ik heb een stuk of 6 blaadjes gebruikt)
- voeg eventueel (naar smaak) peper toe
- klaar? laurierblaadje eruithalen
- even pureren met de staafmixer
en happen maar :)


Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2018 om 12:02
Dat is voor ons ook een heel bruikbaar recept.

I.p.v. een staafmixer heb ik een roerzeef met 3 maten gaatjes: grof, middel en fijn.   
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2018 om 12:26
Heb het recept opgeslagen.
Ik hou niet van broccoli, maar eet het wel.
Manlief vindt het erg lekker.
Misschien dat een soepje er bij mij beter in gaat.
Altijd te proberen als voorafje.
Tnx


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2018 om 13:53
Ik ben nog op zoek naar een iets anders dan anders recept voor winterwortelen en dat eten we dan vanavond, waarschijnlijk met
een restje lam en slierten (duitse nudeln met ei)
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2018 om 13:57
Rauwkostsalade met gekruide kipreepjes!
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2018 om 16:06

Roerbak ze.

  • zout en peper
  • 3 el olijfolie
  • 300 gr geschild gehalveerd in plakken winterpeen
  • 300 gr geschild gehalveerd in plakken pastinaak
  • 2 teentjes knoflook in plakjes
  • 2 cm verse gember geraspt
  • 1 el honing
  • 1 el boter

Bereiden

Verwarm de olie en roerbak de wortel en pastinaak in circa 10 minuten beetgaar. Voeg de knoflook en gember en bak nog een paar minuten.

laaat de boter en honing smelten en breng op smaak met zout en peper.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2018 om 16:07
Je kan de pastinaak ook weglaten als je genoeg winterwortel hebt, denk ik zo
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 1112131415 37>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns