Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat eten we vandaag?

 Reageer Reageer Pagina  <1 1314151617 37>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2018 om 18:04
stoofpotje .heerlijk
oant Sjen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2018 om 20:02
missie is geslaagd. Gerookte kipfilet gevonden.
en daarjuist dus chinese kool met hamblokjes gegeten. Ik heb er nog chillipoeder bijgedaan. En het was lekker en zeker voor herhaling vatbaar.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2018 om 10:05
Fijn dat jij het recept ook lekker vond, Bep! Wij vinden het ook de moeite waard... Die chilipoeder is ook een goede tip!
Hoe vond je de gerookte kipfilet?

Wij hebben gisteren zuurkoolstamppot gegeten, met lekker een stuk gerookt spek erin en krabbetjes erbij, wel echte winterkost.

Vandaag houd ik het wat luchtiger. Op internet had ik een recept gevonden van Sonja Bakker: wraps met o.a. kipfilet, diverse groenten en perziken en dan met kaas in de oven. Het recept is hier te vinden:
Ben benieuwd of het smaakt. Eerste keer dat ik het maak, dus ik houd weer gewoon het recept aan; als we het dan proeven, bedenk ik altijd wat ik de volgende keer ga wijzigen aan het recept, dan geef ik er mijn eigen twist aan.


Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2018 om 14:14
de gerookte kipfilet is voor straks (of morgen). Ik ben er nog niet aan begonnen en ik moet al improviseren. Ik dacht dus dat ik nog bladerdeegvellen in de diepvries had dus breng ik het niet mee van de winkel. Blijken het loempiavellen te zijn, ook 10 stuks. Maar ik heb nog wel bladerdeegvel om taart te bakken, dus zal het daarmee maken.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2018 om 14:52
Ja Bep, zoiets gebeurt hier ook wel eens... Zoals de bloem die ik dus in huis dacht te hebben... Nee dus! Toen een beetje Honig mix voor groentesaus gebruikt, ik dacht: dat bindt ook wel. En het was bijzonder lekker! Soms kom je dus uit noodzaak dingen tegen die dan ineens heel goed blijken te gaan. Ik denk dat het recept met loempiavellen ook wel te maken is trouwens. Beetje improviseren hoort erbij, haha. Eet smakelijk!
Onze wraps met kipfilet, gepureerde perzik, diverse groenten en geraspte kaas erover hebben we tussen de middag gegeten. Ze waren heerlijk!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2018 om 15:01
Spinazie met komkommer ,aardappelen .

Kotelet voor mijn man en ik een gehaktbal ,dan zijn de vleesresten ook weer op .

Ga straks ,voor morgen ,groentesoep met ballen maken .
Mijn dochter zal wel komen met haar man ,heel gezellig ,maar die komen altijd op zo'n vreemde tijd . Ze hebben geen kinderen ,slapen uit ,omdat ze door de weeks i.v.b. met files heel vroeg opstaan en de zondag begint voor hun later . Tel daar nog eens de zomertijd bij op .Ik zorg er dan altijd voor dat er een flinke pan soep is en brood uit de oven .Meestal maken ze voor ze hier komen nog een flinke wandeling . Mijn dochter mist nog altijd haar geboorteplaats ,maar terug is geen optie gezien de huizenprijzen . Ik zag net op funda dat een huis hier om de hoek ,voor anderhalf miljoen te koop staat .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2018 om 00:28
vandaag (nu ik op de klok kijk, dus eigenlijk gisteravond) de bladerdeegrol van jondala gemaakt met die gerookte kipfilet. Het is te zeggen, bij mij was het geen rol. Het was een groot iets dat nog het meeste weg had van een enorme mattetaart. (rol bladerdeeg helemaal rijkelijk gevuld en daar een andere rol bladerdeeg over). Ik vond het heel lekker en heb dus veel te veel gegeten.

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2018 om 10:29
Ik weet alleen maar dat er nog 1 worste (eerlijk samen delen) in de koelkast ligt, verder heb ik eigenlijk niet gedacht.
Er is spinazie in de kas, hmm en nu ik zo denk moet er ook witlof en een restje bleekselderij zijn. Ik kan er gelukkig nog een halve
dag op broeden - hmm. Misschien ga ik wel gewoon lasagne maken, zou moeten kunnen Smile
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2018 om 11:09
Anderhalf miljoen euro... Nou, Mutti, dat is maar voor weinig mensen weggelegd denk ik. Maar fijn dat je dochter toch nog geregeld naar haar geboorteplaats kan terugkeren, dat is toch ook een mooie oplossing zo.

En Bep, maakt niet uit hoe de bladerdeegrol eruitziet, het belangrijkste is dat hij lekker was!

Hier vandaag rijst met saté en kip op het menu, vooraf nog een restje champignonsoep van gisteren, zonde om weg te doen, want die was lekker. En na een beetje vla (als er nog plaats voor is, anders wordt die gewoon doorgeschoven naar morgen, haha).
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2018 om 11:16
Tuinbonen ,met alles erop en eraan
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2018 om 11:20
Mutti, wat doe jij allemaal bij/op je tuinbonen? Ik wil ze deze week ook een keer eten, wij vinden ze lekker. Ik doe er vaak iets bij met kerrie (kerriemayonaise bijvoorbeeld), en soms met spekjes erdoor, en dan natuurlijk een lekker stukje vlees en zo. Maar als jij nog andere ideeën hebt voor bij de tuinbonen, zijn ze welkom!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2018 om 19:41
aardappelen met spinazie met room en heekfilet.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2018 om 20:06
handwerkjuffie ,ik doe er nog bonenkruid bij .

Vroeger zag je dat nog wel eens vers ,soort blaadjes aan een houtachtige stengel . Je riste de blaadjes eraf en stoofde ze even mee .
Nu gebruik ik het uit een strooipotje .
Misschien is het er nog wel gedroogd of ingevroren .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2018 om 21:31
Tuinbonen vind ik heerlijk! Ik kook ze gewoon zonder enige toevoeging. Mijn man gaat ver bij me vandaan zitten met zijn bord gevuld met andere groente.

Vandaag stonden er hier asperges op tafel. Rode zilvervliesrijst erbij, omelet met pepertjes, geroerbakte ui, selderij, paprika en verse kruiden uit de tuin.    
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2018 om 19:15
Ik had nog een restje lasagne en ik dacht omdat het weinig is, doe ik wat geitenkaas in de oven. Toen de huisband het zag staan vroeg hij
waar de rest van het eten was . . . Dus . . . uhm. Ik had runderwang gekookt voor ragout, maar heb een deel van de bouillon met wat
mie warmgemaakt en dat in een glaasje geserveerd naast een ovenschaaltje gevuld met onderin 1 ei, fijn gesneden spinazie erop en daar bovenop
de geitenkaas (restaurantvoer noem ik dat). Daarna het restje lasagne en daarachteraan veel toe, banaan, kiwi, sinaasappel, dronken kwetsen en
2 madeleines - o ja en yoghurt. Nou het ging misschien lukken was de mededeling Confused
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2018 om 11:19
Voor hem macaroni op aanvraag en voor mezelf lekker salade met kipfilet...
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2018 om 11:57
Mutti, bonenkruid, dat heb ik ooit volgens mij zelf geteeld in een ver verleden, maar nooit echt gebruikt. Wel een leuk idee, zal eens kijken of ik dat weer kan gaan zaaien.

Wij gaan vandaag voor gekookte rijst met daarbij een soort stoofschotel met o.a. rundvlees, pompoen en dadels erin. 
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2018 om 14:19
Roerbak noodles lekker makkelijk en snel klaar...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2018 om 16:10
Broccoli met dik kaassaus, gehaktballen uit de airfryer en gekookte aardappelen, zonder jus, want de airfryer kan die niet maken. Browniepudding toe.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2018 om 16:18
Klinkt lekker Magtelt! Goed idee, ik ga morgen ook weer broccoli kopen; kaassaus is wel lekker.
Hoe maak je de gehaktballen in de Airfryer? Die heb ik nog nooit in de fryer gedaan, maar lijkt me een goed idee. Hoe lang doe je die en op welke temperatuur?
En jus uit een zakje zou een oplossing kunnen zijn als je ervan houdt :). 
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 1314151617 37>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns