Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat eten we vandaag?

 Reageer Reageer Pagina  <1 1819202122 37>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2018 om 22:27
Morgen ga ik de eerste rode kool uit de tuin oogsten. Flinke knaap geworden dus ik verwacht dat het een achtpersoonskool is. Dus lekkere rodekoolstamppot morgen. De rest van de kool die over is, gaat de diepvries in.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2018 om 22:31
heb vandaag macaroni gegeten

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2018 om 11:20
Ik heb gisteren worstjes uit de vriezer gehaald en heb een groente la vol met courgette uhm wat zal ik eten ? Misschien nog even verse
aardappels graven straks -hmm.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2018 om 11:27
Gisteren pizza laten bezorgen. De helft opgegeten. Vandaag eet ik de andere helft.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2018 om 11:56
Broccoli komkommer aardappelen en draadjesvlees
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2018 om 12:56
Nog geen flauw idee ben niet echt van het koken met dit warme weer...
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2018 om 15:56
Komkommersalade, soep (zelfgemaakt natuurlijk), een warm kaasbroodje uit de oven, zelfgemaakt ijs van rode en zwarte bessen met yoghurt.

Dat is toch ook koken?
Met dat warme weer maak ik geen uitgebreide maaltijden, want opeten die ik het dan ook niet.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2018 om 16:13
Zo warm is het hier nou ook weer niet. Bovendien gaat lekker warm eten er hier altijd met groot plezier in. Ik zou het niet kunnen missen.

Vanavond wordt het rode zilvervliesrijst, peultjes, courgette, uitje, paprika met quorn.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2018 om 11:41
Nou vandaag worden het gekookte aardappelen, verse boontjes en tartaar. Misschien nog een toetje naderhand.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2018 om 12:15
hamburger 
uhm enne ………….
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2018 om 13:56
Bietjes /snijbonen /aardappelen en een bal gehakt of karbonade .

Mijn man mag het vlees kiezen .

Warm is het hier ook niet ,heb zelfs een vest opgezocht -zijn handige dingen he Lidwina ?

Vroeger droegen we ze zelfs achterste voren zat ik me ineens te bedenken ,net zoals ik een heleboel losse collen had ,stel je voor een trui waarvan de V hals te diep was .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2018 om 14:40
Er is van het BBQ-en nog vlees over (kuch) en niet aangemaakte sla. Dus ik eet ongeveer hetzelfde als gisteren.
Sla opgetuigd met vlees en geitenkaas, misschien een tomaatje en gebakken aardappelen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2018 om 15:02
Vandaag heb ik voor de eerste keer dit jaar boterboontjes geplukt. Die staan dus vanavond op het menu. Daar komen nog aardappels bij en iets van vlees, maar dat moet nog gekocht worden.   
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2018 om 16:03
wortelen en doperwten 
met gekookt aardappelen

Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2018 om 10:08
Mijn huis houdt de warmte lang vast. Een paar dagen alle ramen tegenover elkaar open gezet zodat het een beetje kon doorwaaien. Het heeft hier zelfs een beetje geregend en dat scheelt. Nu mag de zon weer komen.

Vandaag:
hamburger, tomaat, slablaadjes, kaiserbroodje met sesamzaad, curry-ketchup en zelfgemaakte bieslook-knoflooksaus. In de winkel was de knoflooksaus uitverkocht, dus maar weer eens zelf gemaakt. Is ook eigenlijk lekkerder.

Het zaad van de verdroogde bieslook heb ik in een paar plantenbakken uitgestrooid, nat gehouden en dat zit nu vol met prille groene sprietjes. Dat mag voorlopig doorgroeien. De oude droge bieslook had ik helemaal afgeknipt en goed met water begoten. Die is nu ook weer aan het groeien. Fijn, want die heb ik nodig voor mijn knoflook-bieslooksaus.

Toen ik nog kippen had, maakte ik die saus met verse eitjes. Eieren uit de winkel gebruik ik niet rauw, want die zijn voor 80% besmet met salmonella. Ik moest dus een ander eiwitrijk component gebruiken. Ik heb het geprobeerd met yoghurt, maar dat maakte een te slappe saus. Zachte roomkaas werkte wel.

Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2018 om 20:34
Bloemkool, aardappelen, kip.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2018 om 20:57
Aardappels uit eigen tuin! Vanmiddag zijn ze gerooid. Daarbij hadden we peultjes en boterboontjes. Morgen staat er rode kool op het menu. Die heb ik vandaag klaargemaakt en grotendeels in de diepvries gedaan.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2018 om 10:58
Zo uit de grond, vers gerooid, zijn aardappels veel lekkerder dan die gele ballen uit de winkel.
Dit jaar zit dat er niet in, voor mij. Volgend jaar beter.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2018 om 11:00
Vandaag: aardappelen, spek & bonen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2018 om 13:56
wortelen /aardappelen /vis .

De peterselie kon ik niet meer vinden . Te droog ???
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 1819202122 37>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns