Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kraag aanzetten

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mormor View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 01 Maart 2017
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mormor Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Kraag aanzetten
    Posted: 03 Maart 2017 om 17:57
Hallo,
Ik heb de trui nummer 2 gebreid uit Phildar 654. De trui is geslaagd en is bijna klaar. Ik moet alleen de kraag nog aanzetten. De kraag is los gebreid.
Daarvoor staat het volgende:
Brei als laatste 1 nld r aan de goede kant en dan nog enkele nld tricot in een andere kleur. Dat is uiteraard geen probleem.
Maar dan: naai de kraag steek per steek met stikst aan de goede kant vh werk waarbij uiteinden elkaar overlappen. De andere kleur wordt weer uitgehaald.  Dat laatste snap ik wel weer.
Kan iemand mij helpen hoe ik die kraag met stiksteken op de trui krijg. YouTube biedt tot zover geen hulp.
Alvast bedankt
Ellen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2017 om 18:22
ge hebt uw trui en daar legt ge uw kraag op (eerst priem eruit trekken) zoals hij er op moet komen. Wel opletten dat als hij moet omgevouwen worden dat ge hem dan juist erop legt. Dan speld ik de kraag vast rond de nek van de trui. En dan begin je met het eindje draad van de kleur van de kraag die erop te naaien. Elke keer IN de steek, meestal is dit een lus waar de volgende steek inzit. En dan de stiksteek, dus eneke naar rechts in de lus en terug bovenkomen in de volgende lussteek.

Overlappen? Is het een open kraag of is het een gesloten kraag waardat ge de zijnaad nog moet van dichtnaaien nadien?

https://www.youtube.com/watch?v=xCK-O8sIoIU


ik strijk die andere kleur niet (want waarvoor dat goed is weet ik ook niet als ze hem toch uittrekt) en trek ook nog niet uit tot aan de goede steek want voor je het weet is hij al doorgelitst
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2017 om 18:40
Bedoel je met een priem een breinaald Bep ?? GE ziet : ik let meer op de tekst dan opt patroon, is voor mij abracanogwat...leuk om te volgen weer !
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2017 om 19:06
jep een priem is een breinaald. (Ik ging er vanuit dat de vraagstelster uit Belgiƫ kwam).
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2017 om 20:19
Op www.breiweb.nl staat een duidelijke tekening van hoe je je steken oppakt
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2017 om 10:33
Originally posted by bep bep wrote:

jep een priem is een breinaald. (Ik ging er vanuit dat de vraagstelster uit Belgiƫ kwam).
Brabant, dus dat zou kunnen maar dat hoeft niet. In de Phildar boeken staat vaak ook een uitleg meestal vooraan voordat de patronen beginnen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2017 om 10:49
Dat de uitleg in een Phildar boek staat wilde ik eerst ook neerpennen,maar toen bedacht ik me als je op you tube gaat zoeken ,je het hele boek wel eens niet kon hebben .

Je zou ook ergens in een breiboek van Phildar kunnen gaan spieken .
Ik pers het wel omdat het dan wat vlakker ligt en ik verbeeld me dat de steken daardoor ook minder vlug wegglippen.

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2017 om 12:40
als het garen is dat 'glijdt' durf ik zelfs die andere kleur afkanten en dan nadien terug losmaken.

Maar in het filmpje perst ze het en voordat ze het gaat aannaaien trekt ze het uit en daar zag ik dus de logica niet van in.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2017 om 13:44
Vooral profs en op b.v. filmpjes van Chanel zie je dat ze knippen en naaien en doen dat het een lust is terwijl er geen steek valt.
Of die vestjes worden afgekeurd, maar bij mij willen de steken altijd iets anders dan netjes in het gareel blijven.
Daarnaast heb ik een gloeiende hekel aan dat alles los breien en dan aannaaien van Phildar, ik puzzel meestal van te voren om te zien
of ik dat kan voorkomen. Grote fan van hun boeken en patronen, maar niet van de werkwijze.
Back to Top
Mormor View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 01 Maart 2017
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mormor Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2017 om 17:18
Wat leuk deze antwoorden. Dank jullie wel.
Midden voor overlappen de linker en rechterhelft elkaar. Ik denk dat ik er zo uitkom.

Nogmaals super bedankt.
Back to Top
Mormor View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 01 Maart 2017
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mormor Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2017 om 17:21
Trouwens mijn nickname is oma in het Deens. De moeder van de moeder. Maar ik kom ook regelmatig in Belgie. Priem is mij niet onbekend.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2017 om 17:25
dat wist ik niet. En spreek je dat dan mormor uit of eerder meurmeur of nog anders? En moeder is dan mor (meur)?
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns