Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

niet echt over een patroon maar

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2017 om 21:51
Kan je niet alvast beginnen met breien ?

Dan weet je waar je het voordoet ,dat stimuleert vast.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2017 om 21:31
en het is nog altijd niet uiteen. 'k denk dat ik die zo ga laten liggen en aan de volgende ga beginnen. Het zijn strengen van 100 gram en te breien met een 2. Ik kan u al zeggen dat daar kilometers op zitten.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2017 om 11:15
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Vraag hem wanneer hij komt helpen, dat de Bep het niet alleen kan . . .

LOL Weet waar je aan begint!  
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2017 om 10:32
Vraag hem wanneer hij komt helpen, dat de Bep het niet alleen kan . . .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2017 om 20:36
Komt vast terug ,je geduld Bep

Als je straks het smoeltje van je kleinzoon ziet ,bij zijn zwarte trui
Ben je alles weer vergeten
Het wordt vast zijn lievelings trui .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2017 om 20:28
Ik heb ook bewondering voor je geduld mutti. Het mijne had vandaag verlof. Hopelijk is het morgen terug op post.

Het is dat ik aan de kleinzoon had gevraagd, welke kleur van trui hij wou hebben. Heb hier bijna alle kleuren behalve, ja die die hij wou : zwart. Het enigste zwart dat ik had waren dus die 5 strengen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2017 om 19:31
Bep,

Ik had vanmiddag bijna het zelfde.Ik had een bolletje wol,waar door het midden een papiertje zat war normaal om een bol zit .
Op de een of andere manier was dat met vervoeren af gaan zakken ,en het zat volkomen in de knoop .
Ik ben van 14.30 tot 16.00 bezig geweest de boel uit de knoop te halen .
Geen steek gebreid ,alleen bewondering geoogst voor mijn geduld.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2017 om 19:07
dank jullie wel. Ik heb al ondervonden dat de eerste streng makkelijker op te winden was dan die 2de die kunstig uit elkaar gehaald is (ben daar dus nog aan bezig).
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2017 om 11:06
Ik had ook wel eens van die strengen met een koordje, het bleek dan dat het eigenlijk 2 strengen in 1 waren.
Maar bij jou lijkt het nog weer anders te zijn.
Ik deed het ook om mijn knieën en zo opwinden, maar heel gauw zat het in de knoop.
Veel succes met het uit elkaar halen en opwinden, een hele klus voor je.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2017 om 14:52
succes, blij dat ik het niet hoef te doen. Maar had ik dicht bij je gewoond dan had ik je best wel willen helpen hoor Big smile
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2017 om 14:44
dit noemde wij een knot garen. en je hebt gelijk Bep waar een begin is ,is ook een eind.en het is heerlijk rustgeven werk ,net als strijken.
je kunt er zo heerlijk bij weg zwijmelen.
oant Sjen
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2017 om 10:37
Ik heb hier de haspel van opa om wol op te draaien, opa maakte dan knoopjes om de streng en dan werd  de streng tegen zichzelf
ingedraaid zodat hij zichzelf vasthield (vergelijk het met koordjes maken). Nu je het zo hebt is het een kwestie van geduld of hopen dat een
van uw kleinkinderen vakantie heeft. Ik heb vroeger heel vaak wol uit elkaar gepulkt voor moeder/tante/oma.
Als het echte wol is en al wat ouder, dan gaat het ook wat in elkaar haken . . . Cry
 
2 van jouw smallere stoelen met de ruggen naar elkaar zetten en zo beide stoelen gebruiken. Jouw man mag dan helpen door op een van
beide te gaan zitten en zo een gewichtige bijdrage te hebben Wink
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2017 om 10:15
het geheim van de gekruiste knoop ontrafeld, maar is zeker niet handiger.

Het is dus precies of het is langs beide kanten tegelijk begonnen en halverwege (die dus niet te vinden is) gestopt en het samen gedraaid.



dus nu nog moeilijker dan gisteren want gisteren kon ik het nog rond mijn opgetrokken knieën hangen en zo opwinden.

En wat mij ook opvalt is dat de stoelen van vroeger breder waren dan de stoelen van nu.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2017 om 09:26
Hoe herken ik dit ,heb dat vroeger veel moeten doen mijn armen houden en moeder rolde het op ,toen had je veel van die strengen ,veel geduld en iemand met geduldige armen en goed strak houden dan lukt het wel ,niet opgeven he👍
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 23:40
veenlijken : vooral die patattentenen dan denk ik.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 23:28
Ha-ha... nu we toch lekker eng doen op de late avond: ik heb in musea wel eens veenlijken met kledingrestanten gezien. Daar lijken de foto's ook wel op. 

Ik hoop dat je morgen een makkelijkere route vindt van streng naar bol. Wink
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 22:51
ja nu het helemaal is opgerold en ik zie de foto's dan denk ik ook van hoe ziet dat eruit, kiepert dat in de vuilbak.

Maar in feite vond ik het rustgevend dat gepruts.

Morgen bij die andere ga ik het toch anders aanpakken maar of het dan gemakkelijker gaat gaan?
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 22:44
Sorry Bep maar ik moet zó lachen om die fotoos: ze lijken op mn hersenen als ik jullie uitgebreide brei.adviezen lees, 1 grote brij is het dan in mn bovenkamer...toch wens ik je veel succes hiermee hoor...
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 21:48
ja idd doorsteken en nog eens doorsteken en dan nog eens en dan komt ge een knoopke tegen en dat wat losser proberen te prutsen om het er door te krijgen. Nu zit ik terug goed.
Maar ik heb nog zo 4 strengen te doen, daarom de vraag of het nog eens 'ontdubbeld' zou moeten worden. Maar dat is voor morgen.

Mijn man zou dat wel doen, maar ik ken dat, dan kriebelt juist zijn neus of moet hij naar de wc.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 20:13
Bep ,ik vrees dat je moet gaan doorsteken steeds je draad volgen .
Als je een beetje aan je draad trekt zie je waar hij vandaan komt .
Helaas als je eenmaal met doorsteken begint zal je het vol moeten houden
Hoe strakker je de streng kan zetten hoe beter het gaat . Om de poten van je stoel misschien ?of je man zo gek krijgen .
Ik begon vroeger altijd met even flink uitslaan als ik z'n knot had ,maar ik ben bang dat dat al te laat is .
Ik heb vroeger wat strengen op moeten houden voor mijn moeder .
Als ik dichterbij woonde kwam ik helpen .
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.421 seconden.
Lang Yarns