Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

wat zou je kunnen met de wasbollen?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: wat zou je kunnen met de wasbollen?
    Posted: 18 Maart 2017 om 12:03
dacht ik een idee te hebben blijkt dat er ook meer mensen zijn die deez gedacht ook hebben
ik vind het leuk om deze met jullie te delen en misschien hebben jullie zelf ook nog ideeën
ik zelf heb de gedacht om de wasbollen eventueel te gebruiken voor de hoofden van poppen
ik ben nu aan he kijken voor verschillende modellen wasbollen en te kijken of het mogelijk is


http://madebyhannie.blogspot.nl/2013/03/van-wasbolletje-tot.html
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2017 om 12:53
... Embarrassed Ik had nog nooit een wasbol gezien en al helemaal nooit eentje vastgehad. Maar je kan er leuke dingen van maken heb ik gezien. Als je er poppenhoofdjes van wilt maken, moet je wel een oplossing vinden voor het gat en de nek. 

Een idee dat bij mij opkwam, is om er kleine lampenkapjes van te maken. Je boort er op patroon een aantal gaatjes in en geeft het bolletje een kleurtje met acrylverf. Daarin kan je een ledlampje laten branden. Dan kan je er nog een schemerlampvoetje bij knutselen. 
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2017 om 14:57
[QUOTE=Kamilla] ... Embarrassed Ik had nog nooit een wasbol gezien en al helemaal nooit eentje vastgehad. Maar je kan er leuke dingen van maken heb ik gezien. Als je er poppenhoofdjes van wilt maken, moet je wel een oplossing vinden voor het gat en de nek. 



Hoe dat zo Kamilla?
je moet ook de wasbol opvullen met vulling wat je normaal ook gebruikt.
Ten minste dat zou ik wel doen dan lijkt het mij geen probleem
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2017 om 15:10
Originally posted by niania niania wrote:

 
je moet ook de wasbol opvullen met vulling wat je normaal ook gebruikt.
Ten minste dat zou ik wel doen dan lijkt het mij geen probleem

Sorry... ik dacht vanuit de situatie van een leeghoofd... Wacko Je hebt helemaal gelijk. LOL

Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2017 om 17:32
o dat geeft niets
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2017 om 17:38
waarom zoudt ge die wasbol nog vullen met vulsel? Ik zie daar het nut niet van in. Ge haakt er toch het hoofd omheen? Dan zal het wel efkes foefelare zijn als die bol erin zit om terug te minderen. Ge kunt het omhaakte gat bovenaan laten en daar het haar of een hoed of een petje op maken. En als ge er dan zachtjes op duwt hebt ge precies een fontanelleke.

Die lampkes vindt ik ook een goed idee. Ofwel met heel veel : een luster ofwel theelichtjes.

Ge kunt er ook grond in doen en een echt plantje erin zetten dan.
Of als het een echt rond is, zo'n kantelmanneke.
Of er een bloempotteke van maken met een gehaakte cactus erin.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2017 om 21:39
Originally posted by bep bep wrote:

Ge kunt er ook grond in doen en een echt plantje erin zetten dan.

Dat vind ik nou weer zo'n leuk idee!!! Big smile

Je kan bijvoorbeeld of gehaakt, of met macramé een hanger maken met hengsels die je op kan hangen. Plantje erin... klaar. 
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2017 om 23:34
Zijn allemaal leuke ideeën wat je er mee kan doen
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2017 om 08:23
[QUOTE=bep] waarom zoudt ge die wasbol nog vullen met vulsel? Ik zie daar het nut niet van in. Ge haakt er toch het hoofd omheen? Dan zal het wel efkes foefelare zijn als die bol erin zit om terug te minderen. Ge kunt het omhaakte gat bovenaan laten en daar het haar of een hoed of een petje op maken. En als ge er dan zachtjes op duwt hebt ge precies een fontanelleke.

ik zou de bol dus met de open kant naar beneden doen en dan lijkt het me verstandiger om hem wel op te vullen
maar misschien heb je wel gelijk Bep ik moet het nog uitproberen
als ik dat gedaan heb laat ik weten wat mijn bevindingen zijn
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2017 om 10:08
Ik ken iemand die er kattensnoepjes in deed en de kat liet spelen tot het snoepje er uit rolde.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2017 om 12:39
He wat een leuk idee ,ik heb rond de kindersuprise gehaakt voor de hobby tentoonstelling dan kunnen we daar lootjes indoen voor de kids ,zal proberen een foto van te plaatsen
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns