Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kramp

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Kramp
    Posted: 22 Maart 2017 om 09:17
Ik heb vooral 's nachts wel eens kramp in voet of kuit en soms trekt het door in bovenbeen. Maar met wat rekken en strekken, verdwijnt die dan weer. Ditmaal werd ik zondagmorgen wakker met kramp in mijn linkerbeen, ik kon bijna niet omdraaien in bed of uitstappen, en die kramp bleef drie dagen, wat ik ook smeerde of rekte. Gaan zitten was een ramp, ik hield de trapleuning met twee handen vast om me op te hijsen of neer te laten. Instappen in slip en lange broek was een ramp, sokken aantrekken een kwelling. Ik meende dat het een bijverschijnsel was van de Amitriptilyne, die ik kreeg tegen neuropatische pijn. Want daar kon je spiertrekkingen van krijgen. Volgens de huisarts is het dat niet, het is heel normaal en veel mensen hebben een paar dagen pijn. Eén pilletje is veel te licht om dat te veroorzaken.

Zijn er meer ervaringsdeskundigen met die pil of met kramp?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2017 om 09:37
Ik gun jou een andere huisarts
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2017 om 09:43
Ik heb net even op google gekeken en bij kramp klachten gaven de meeste huisartsen niet thuis. Mensen modderen zelf maar wat aan met allerlei multivitamines en mineralen. Je schijnt bij de apotheek Inhibin te kunnen kopen, zonder recept, maar de bijsluiter is te klein om goed te lezen. Ik kreeg lang geleden een middel voorgeschreven, dat heftige nachtmerries en hallucinaties veroorzaakt. Vond ik niet handig. Was ook eigenlijk tegen beginnende Parkinson.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2017 om 09:44
Er is ergens op het web een geneeswijzer met leesbare bijsluiters --> hier
Maar is het geen gotspe dat je zelf moet dokteren . . .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2017 om 09:49
Het scheelt de Menzis een hoop centen. Hoewel ik meestal mijn medicijnen al zelf betaal met de eigen bijdrage. De enige bijdrage die Menzis levert is het bevel aan de apotheek om de goedkoopste rommel te geven.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
rijodesign View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Juni 2014
Status: Offline
Points: 137
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rijodesign Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2017 om 11:05
Ik smeer altijd magnesiumolie. Werkt perfect.Ook als je hoofdpijn hebt door spanning in je nek.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2017 om 12:17
Bedankt, daar ga ik meteen naar vragen. De apotheek mailde net dat mijn "bestelling" klaarligt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2017 om 12:56
Magtelt,

Het kan zijn dat je teveel adrenaline aanmaakt ( heb ik ook!)

Zie eens dit artikel....bij de symptomen staat duidelijk kramp in de benen

https://www.nlbewustgezond.nl/gezonde-levensstijl/neurotransmitter/adrenaline/
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2017 om 13:10
Ik heb ooit het advies gekregen iedere dag een banaan te eten zit magnesium in .

Je huisarts kan overigens aan de apotheek de opdracht geven niet de goedkoopste `rommel` te geven .
Hij moet daar wel wat moeite voordoen lijsten invullen en soms moet de zorgverzekeraar daar toestemming voor geven . Ik heb dat zelf bij de hand gehad
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2017 om 13:20
Mijn man heeft al aan veel mensen het advies gegeven Magnesium bruis te nemen voor het naar bed gaan.
De reden is de volgende. Je lichaam verzuurt in de loop van de nacht. Daardoor krijg je kramp. Magnesium is goed voor je spieren, maar het allerbelangrijkste is het bicarbonaat in het bruisgedeelte. Dit is een base en gaat de verzuring tegen. Magenesium zelf is ook basisch en is daardoor goed voor de spieropbouw.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2017 om 15:02
IK zal in de materie duiken. Magnesiumolie had de apotheek niet. Ik heb over Inhibin gevraagd en dat had nare bijwerkingen, dat viel al af. Magnesium slik ik als tabletten, dus ik kan beter de bruis nemen.

Ik heb het 's nachts al mijn hele leven warm, dus het kan best dat dan de adrenaline gaat werken, misschien dat ik onbewust de stress van overdag verwerk.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2017 om 19:54
Chocolade, zit magnesium in, en is goed voor krampen, stress en bloeddruk en nog van alles en nog wat EN het is lekker.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2017 om 20:27
En je wordt er gelukkig van .Geeft toch een prettig gevoel
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2017 om 20:42
ik loop dan ook de hele dag met een smile van hier tot ginderachter rond. en zonder nachtelijke krampen en zonder stress
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2017 om 08:28
Oh Bep, ik hou van je Hug
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2017 om 09:07
Ik denk dat mijn schoonzoon daarom altijd speciale chocolade voor mij, en tegenwoordig ook een doosje voor de handwerkclub, meebrengt als hij naar Parijs geweest is .
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2017 om 10:20
Erg vervelend om kramp te hebben 's-nachts. Ikzelf slik daar magnesium bisglycinaat voor. Én ik drink elke dag 2 mokken ALKA thee. Als ik dit 2 dagen vergeet in te nemen merk ik het meteen. ALKA thee is een ontzurende thee en is verkrijgbaar in de natuurwinkel net als de magnesium bislycinaat.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2017 om 10:35
Allemaal bedankt voor de tips. Ik ga ze ter harte nemen. Een paar jaar geleden had ik ook zulke krampen, de huisarts wist niet waar magnesium in zat en stuurde me naar de dietiste. Die beweerde dat het in banaan en walnoten zat, maar ik had overgewicht, dus ik mocht daar niet te veel van hebben. Later bleek het ook in groene groentes te zitten, dat wist zij zeker ook niet. Ondertussen bleek ze niet een verbintenis met Menzis te hebben en kregen we later de rekening gepresenteerd, ondanks dat we Extra Verzorgd 3 hadden. De dietiste vond ook dat ik maar moest gaan touwtje springen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2017 om 17:39
oh Magtelt dat is erg vervelend voor je die kramp.
Hoop dat er een oplossing voor komt.
Back to Top
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 11 Oktober 2014
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2017 om 12:30
Een paar jaar geleden had ik ook iedere nacht veel kramp. Maandenlang, ik werd er echt gek van. Toen las ik ergens dat het kon zijn dat je niet genoeg drinkt overdag. Dat was het proberen wel waard (ik ben namelijk niet zo van pilletjes enzo...)
Dus iedere avond ben ik meer gaan drinken (appelsap in mijn geval haha). Vlak voor ik naar bed ging nog een half glas naar binnen gieten. En wonderbaarlijk... daarna nooooit meer kramp gehad. Nog altijd drink ik uit gewoonte een half glaasje appelsap voor het slapen. 
Misschien dat het toeval is, maar bij mij is het van de een op de andere dag gestopt. 
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.668 seconden.
Lang Yarns