Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Zomaar geklets

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Zomaar geklets
    Posted: 23 Maart 2017 om 15:44
Even teuten zonder onderwerp...

Handwerken is echt niet altijd..leuk..! Ik heb zojuist een heel stuk van mijn trui uit moeten halen...rotwerk. Maar de steken staan weer op de naald dus ik ga straks maar weer een poging doen.

Ik ben bezig met een trui met een soort van schippersboord. Jullie kennen het vast...ongeveer 6 cm in het midden van het pand afkanten en later de steken langs de kant opnemen aan beide zijden en dan boord breien.

Nou....dit is nog helemaal niet zo makkelijk om dit aan de onderkant van de split netjes in elkaar te zetten....

Ik heb het zweet op de kop staan POTVERDIKKEME..
( had ik nou ergens op het forum geschreven dat ik netjes en beschaafd ben! )
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2017 om 16:18
Misschien moet je je stoel iets uit de zon schuiven, dan lukt het misschien zonder rode konen Wink
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2017 om 16:25
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Misschien moet je je stoel iets uit de zon schuiven, dan lukt het misschien zonder rode konen Wink


Ha...ha...wie weet...uit de zon en met mijn voeten in een bak ijswater.
Echt...als ik eenmaal aan breiwerk ga "prutsen" dan heb ik me toch een opvliegers. Dan stoomt de adrenaline mijn oren uit!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2017 om 16:48
Steken breiend opzetten wordt bij mij nooit netjes, ik neem ze steek voor steek met een haaknaald op eb schuif ze op de breinaald. Veel meer werk, maar mooier resultaat. Of ik brei een boord en zet hem later aan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2017 om 17:43
Hey Magtelt,

Steken opnemen met de haaknaald kan bij mij niet want ik van die haaknaalden met een rubberen verdikking. De ruimte voor steken opnemen is dan dus te klein.

Maar het opnemen van de steken is niet zozeer het probleem...dat lukt me wel.

Maar als je dan aan beide splitten van het halsboord de boordjes heb gebreid moet je die dus aan de onderkant van het halssplit innaaien. En dat gaat niet makkelijk.

En dan moet je van me weten dat ik enorm perfectionistisch ben....ik lig bij alles wat ik zelf maak er met een vergrootglas bovenop. Vreselijk....dit heeft me al zo vaak belemmert in gewoon genieten om te maken en het vervolgens te dragen.

Alles wat een ander maakt vind ik altijd leuk en mooi maar voor mezelf ben ik extreem kritisch.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2017 om 23:58
vergrootglas weggooien en bril afzetten en dan kijken of het mooi is. Wedden dat het perfect is dan?
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2017 om 00:28
Inderdaad Bep...zo moet ik het doen! Wat maken we soms het leven toch moeilijker dan het is.

Trouwens...kijk maar eens bij spul wat uit de winkel komt....hoe dat genaaid en gebreid is. Dan zie je ook genoeg...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2017 om 09:40
[QUOTE=Haarlemmertje] Hey Magtelt,

Steken opnemen met de haaknaald kan bij mij niet want ik van die haaknaalden met een rubberen verdikking. De ruimte voor steken opnemen is dan dus te klein.


Ik peuter ze steek voor steek, ik trek de naald door een steek, breisteek of losse (voor de zoom van een poppenjurk), sla de draad om, trek de steek door en zet die op de naald, dan de volgende steek. Het gaat net zo traag als dit te typen of te lezen.

Maar bij poppenjurken, die krullen, staat vaak in het patroon: werk de zoom af met een rand picots. Daar begin ik dan mee en zo zijn er twee draadjes minder weg te werken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.719 seconden.
Lang Yarns