Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Mijn bloemstukje

 Reageer Reageer Pagina  <1 23456>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
CorryO View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 29 Maart 2017
Locatie: Gelderland
Status: Offline
Points: 58
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer CorryO Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2017 om 09:42
Het heeft even geduurd maar ik heb hem door
Zie nu nog een klein foutje, maar ik ga hem niet weer uithalen, vind het niet echt storend.
Heb hem al zoveel uitgehaald ppff had er wel 10 af kunnen hebben

Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2017 om 10:08
Ik heb gezocht maar kan je foutje niet vinden. Dus mooi zitten laten en niet meer uithalen zou ik zeggen.
Back to Top
CorryO View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 29 Maart 2017
Locatie: Gelderland
Status: Offline
Points: 58
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer CorryO Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2017 om 10:19
Originally posted by Geerlig Geerlig wrote:

Ik heb gezocht maar kan je foutje niet vinden. Dus mooi zitten laten en niet meer uithalen zou ik zeggen.


Thnx, misschien omdat ik het weet dat het mij zo opvalt.
Maar ach, als ik hem draag zit het aan de achterkant en gelukkig heb ik geen ogen in me achterhoofd
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2017 om 12:07
Als ik al iets zie dat op enige onregelmatigheid lijkt dan is het in de punt. In de eerste schelpenrand na de stokjes, als ik van beneden naar boven kijk. Maar zoals mijn vader altijd zei: een blinde zou er wat voor over hebben om het te zien.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2017 om 13:19
Ik vinnut een beauty.
En als er al een foutje zit: Als je hard loopt dan zie je het niet
(in het kader van de ouderlijke uitspraken, mijn mams zei dat in zo'n geval)
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2017 om 13:38
Een "onregelmatigheid" maakt dat het levend werk is. Je bent nou eenmaal geen machine. Heel mooi geworden.Thumbs Up 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2017 om 14:12
Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:

Ik vinnut een beauty.
En als er al een foutje zit: Als je hard loopt dan zie je het niet
(in het kader van de ouderlijke uitspraken, mijn mams zei dat in zo'n geval)
Die moet ik onthouden, is ook een leuke.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2017 om 16:05
Ach ja het is en blijft handwerk...
En wie loopt te zeuren die mag het over doen...
Kijken of het daar wel foutloos wil lukken...
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2017 om 16:10
Toch al heel mooi hoor🙄
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2017 om 19:40
Ik ken zelfs iemand die in elk werk bewust een fout maakt.
Opdat men maar weet dat het mensenwerk is.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2017 om 08:35
Bewust een fout maakt...
Die heb ik nog niet eerder gehoord...
Maar handwerk is handwerk en als iemand zich eraan stoort en jij niet...
Pech voor die ander dan ...
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2017 om 09:08
De Amish hebben daar een speciale naam voor, staat in een vorig topic .. Zij doen dat ook bewust ..
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2017 om 10:54
De Amish doen dat in het kader van....niks is perfect...behalve God.

Ik las ooit een column van een vrouw die vertelde zich altijd zo te storen aan dingen die niet perfect waren. Als ze een knuffel uitzocht was ze uren bezig om de perfecte knuffel uit de bak te zoeken waarbij alles precies recht stond en waar echt niks aan mankeerde. Het beheerste echt haar leven omdat ze er absoluut niet tegen kon als er ergens een klein krasje opzat...of een vlekje....of een scheef oortje enz.

Op een bepaald moment was ze dit zo zat....overal uren in te moeten zoeken naar het perfecte....dat ze besloot het roer om te gooien. Sindsdien zoekt ze overal expres de kneusjes uit. Dus juist de knuffel die schots en scheef is. En omdat ze er nu expres naar zoekt stoort ze zich er niet meer aan omdat het nu gewoon juist zo niet perfect moet zijn!
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2017 om 10:58
Perfectionisme is iets wat niet na te leven is...
Maar naar je beste kunnen doen proberen we volgens mij altijd...
Heb ook al een klein foutje ontdekt in mijn winterjas die op de naald staat...
Het gaat niemand opvallen maar ik weet dat het erin zit...
Ach ja degene die het ziet is een pietlut in mijn ogen...
Normaal zou ik het uithalen en overnieuw doen...
Maar deze is vrij ver terug niet te zien dus laat ik het bij deze zo...
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2017 om 11:13
Als je spul wat uit de winkel bekijkt dan mankeert er ook genoeg aan. Maar vaak storen we ons er dan minder aan dan wanneer we het zelf maken en er zit een foutje in!

Ik ben ook bezig met een vest/jas ..Suziefreubels. Mijne gaat wel lekker snel...op naald 6. Ik heb het achterpand af en ben halfverwege het linker voorpand.

Het wordt gebreid met drie draden, mohair achtig, ik kan dus amper de steken van elkaar onderscheiden. Uithalen gaat dus ook echt niet. En omdat het met drie draden is moet ik zo opletten dat ik echt in alle drie de draden steek ...het is een heel gedoe!

Dit is em..

https://www.hobbydoos.nl/patroon/12144/vest
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2017 om 13:13
Originally posted by Haarlemmertje Haarlemmertje wrote:

Als je spul wat uit de winkel bekijkt dan mankeert er ook genoeg aan. Maar vaak storen we ons er dan minder aan dan wanneer we het zelf maken en er zit een foutje in!

Op naailes heb ik geleerd dat fouten in confectie heel makkelijk geaccepteerd worden terwijl als jij zegt iets zelf gemaakt te hebben, wordt er ineens veel kritischer gekeken. Ik merk wel dat als je nog weet waar je vergissing zit dat die er veel groter uitziet dan dat je het kledingstuk na een jaar weer voor de dag haalt en je er naar moet zoeken. Zowel de fout als je kritische blik vervagen in de loop van de tijd.   

Ook over de Navaho-Indianen heb gehoord dat ze bewust een fout weven in hun kleden. Dus als het bij EEN fout blijft, maakt het toch niet meer uit of die per ongeluk of expres tot stand gekomen is?     
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2017 om 13:33
Wat lollig Haarlemmertje.
Ik heb deze ook gemaakt.
Alleen heb ik er de zakken niet opgedaan.
jas/vest was razendsnel klaar.
Heb jij ook de aanbevolen wol besteld?
Ik wel.
Vond het wel prijzig maar mennnnnn wat breid het uit!!
Ik was half dec klaar en heb hem als vest al met veel plezier gedragen, heel comfortabel.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2017 om 14:19
Leuk Lao-Tse,

Ja...ik heb hem compleet gekocht...patroon en wol.

Toen ik het patroon las vond ik het zo gek....3 draden op pen 6 en dan maar 4 bollen per kleur nodig. Maar inderdaad....het breidt enorm uit. Het is wel opletten dat je goed insteekt.

Maar nu ben ik bang dat hij weer een beetje te groot gaat worden. Ik heb dat vaker....dan komt de proeflap precies overeen zoals opgegeven maar als ik dan ga breien blijk ik toch vaak weer breder uit te komen.

En uithalen is met deze wol geen optie...door dat mohair en drie draden tegelijkertijd ....dan is uithalen geen doen...alles "haakt" in elkaar.

Maar zo gaat het altijd met mij...dan blijf ik zo piekeren over die maat dat op den duur de lol er compleet af is! Maar dat wil ik nu niet....ik brei gewoon door en zie wel waar het op uit draait.

Geinig....straks staan we een keer tegelijk in dezelfde winkel in Haarlem en dan herkennen we elkaar aan het vest!



Waar ik ook last van heb...
Ik heb een keer op TV gezien dat er van konijnen de vacht werd geplukt voor het maken van mohairwol. Ik moet daar nu steeds tijdens het breien aan denken en hoor iedere keer nog het gegil van die arme stakkerds .Ik hoop niet dat mijn wol met die dierenmishandeling te maken heeft. Hopelijk komt dit van Alpaca's. Die worden geschoren. Dat is nog wel wat anders dan die haren die zo uit een konijn worden getrokken
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2017 om 14:26
Dat heb ik nou precies andersom...
Haken en dan erachter komen dat het kleiner uitvalt...
Niet dat ik wel een proeflapje gemaakt heb hihihi...
Maar het gaat goed komen daar ben ik van overtuigd...

Oh dat stuk over die konijnen heb ik ook gezien op tv...
Echt te erg voor woorden hoe ze daar omgingen met die arme konijntjes...
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2017 om 14:49
Suziesfreubels,

Dan ben ik blij met mijn "tic". Want met jouw "tic" moet je nog op dieet ook om je gehaakte jas aan te kunnen

Trouwens....ik doe vandaag lekker aan de lijn...
Met breien en haken verbrand je 116 KCAL per uur!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 23456>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns