Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Eigen teelt

 Reageer Reageer Pagina  <1234 5>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2017 om 10:51
Wij hebben voorheen ook altijd van alles in de tuin gehad...
Tomaten, wortelen, bieten, sperziebonen, sla en nog veel meer...
Maar inmiddels echt geen tijd meer om het bij te houden dus zijn we ermee gestopt...
Oh ja en het lekkerst van al bijna vergeten rabarber...
Die stond er al toen we het huis kochten...
En als je dan ziet wat hij kost in de winkel ben je blij dat je hem in de tuin hebt staan...
We hebben hem zelfs al een keer in twee gesplitst en bij schoonmoeder in de tuin doet hij het nu ook fantastisch...
Ik zou zeggen bedankt oude bewoners...
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2017 om 17:20
Ga ik zeker proberen op mijn balkon ,nu vriest het stuk denk want het is bitter koud brrrr
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2017 om 17:43
Je kunt binnen al tuinkers kweken. Ik deed dat op een laagje watten, goed nathouden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2017 om 22:13
Leuk om te zien en uit te proberen
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2017 om 19:41
Vandaag de eerste tuinkers gegeten uit de volle grond. 

Komkommers mogen pas na half mei definitief naar buiten. Bij zonneschijn mogen ze wel overdag buiten staan maar wel 's nachts binnen halen.   
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2017 om 08:26
Heb tuinkers en kervel gezaait in klein potje ....zou het uitkomen???🌱
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2017 om 09:29
Jaaa, tuinkers vast en zeker. Kervel ook.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 April 2017 om 22:52
Wat grappig. dat van die tomaten wist ik, maar dat van die prei niet.
Wel dat zoiets ook kan (of beter: zou moeten kunnen... is mij namelijk niet gelukt) met de kroon van een ananas.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2017 om 11:31
Ik heb ze nu in potten gedaan. De achterste zijn de tomatenplantjes. Vooraan paprika en prei.

De rest van de plantjes heb ik weggeven aan iemand anders.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2017 om 11:34
De sla groeit ook goed.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2017 om 15:55
Het is een bijzondere manier van telen. Wat voor slasoort is dat op jouw laatste foto? Het lijkt eerder een pluksla dan een kropsla aan het blad te zien. 

Mijn tomatenplantjes staan al in bloei en moeten nog 2 weken binnengehouden worden. Overdag staan ze zoveel mogelijk buiten nu ze bijtjes nodig hebben... 
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2017 om 16:03
Het is een kropsla. Plukken mag ook hoor
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2017 om 10:02
. Mijn komkommer ,zou hij groot genoeg zijn om over te plante?
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2017 om 10:16
Heel eenvoudige test: komen er al worteltjes onder uit het turfpotje gegroeid? Dan is hij toe aan een ruimere pot. Maar komkommers hebben wel veel ruimte nodig, dus persoonlijk zou ik dat tweede kleinere exemplaar ook in een apart potje zetten.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2017 om 10:32
Wow, mooi istie al - jouw komkommers.
Voor alle ferrero fans heb ik trouwens een tip, ik heb zo'n doorzichtig bakje van hen (uit moeders knutselkast) en daar heb
ik watten en water in gedaan - ik was trouwens wat uitgeschoten met het water en daar heb ik een knipmengsel op gezaaid (maar sterkers kan dus ook)
doosje dicht en elke dag even een beetje luchten. Vrijdag gestart nu al aardig op weg . . . dat is bij mij nog nooit zo snel gegaan. Ik moet eigenlijk
op zoek naar een 2e dekseltje (mjam) dan kunnen daar gaatjes in - want op een bepaald moment zal een paar keer luchten per dag
wel of niet meer genoeg zijn of vergeten worden Embarrassed
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2017 om 11:26
Hoe bedoel je met dat doosje ,kan het me niet voorstellen,ik had kervel in wat zand gedaan maar is niet gelukt,dit kwam van AH en 1 is niet uitgekomen ,het is elke dag wel spannend hoe het groeit 🌿
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2017 om 12:38


Pareltje, ik dacht dat ge het met turfpotje en al kunt verplanten in een grotere pot, (want dat composteert, dacht ik é). Experiment : 1 gewoon in een grotere pot verplanten en 1 met turfdooske en al.


En met dat ferrero rocher doosje (harde plastieken doorschijnend) maak je zogezegd een serre. (Wel eerst de ferrero's opeten). Ge kunt er ook een plastieken sigarendoosje voor gebruiken.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2017 om 13:10
Originally posted by bep bep wrote:

Pareltje, ik dacht dat ge het met turfpotje en al kunt verplanten in een grotere pot, (want dat composteert, dacht ik é). Experiment : 1 gewoon in een grotere pot verplanten en 1 met turfdooske en al.

Klopt! Dat had ik er niet bijgeschreven omdat ik dacht dat dat heel logisch was. Je kan deze turfpotjes behalve in een grotere plastic binnenpot ook direct in de volle grond planten. Maar komkommers mogen pas na 15 mei voorgoed naar buiten. Daarom is de grotere pot vaak als overbrugging nodig tot 15 mei. 
 


Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2017 om 13:18
DE ijsheiligen. Ik hou daar eigenlijk nooit rekening mee en plant bloembakken en zo vol en dan staan die of hangen die al van half april buiten (behalve dit jaar). Maar mijn vader zegt ook altijd na 15 mei.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2017 om 14:12
Er is natuurlijk wel een verschil tussen bloembakken die dicht bij huis staan in de beschutting van de bebouwde kom of een open veld waar veel mensen hun moestuin hebben. Mijn moestuintje ligt achter het huis en wij hebben hier in de polder toch wel het voordeel van een "zeeklimaat". Dus een weekje eerder zou ik ook wel durven.  
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns