Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Eigen teelt

 Reageer Reageer Pagina  <12345>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2017 om 14:16
das waar dat er verschil in zit. Plus dat mijn bloembakken op een hoogte hangen, en dus niet dicht tegen de grond.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2017 om 14:59
heb het gevonden mijn serre ,ik kan niet gaan fietsen het regent te fel ,ik kan niet handwerken,mijn schouder is ontstoken ....dus tuinieren is de oplossing ,bedankt voor de tip 😉
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2017 om 10:53
Echt, ik dacht even dat dat mijn vensterbank was LOL ik had het doosje dus dicht, dan wordt het lekker broeierig en verdampt het water minder snel.
Ik zal zo eens even op zoek gaan naar een foto
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2017 om 10:58
Kervel is denk ik net als peterselie een langzame kiemer, 4 weken is nix - ik kan even een boek hier uit de kast pakken momentje.
Altijd een beetje een gedoe, eerst via goegel de latijnse naam zoeken, dit boek mist een gewone plantnaam index.
Voorjaar: vers zaad zaaien in zaai- en stekgrond, zet op een plaats waar het 15 °C blijft - kiemtijd 5-10 dagen (Het mag dus niet te warm of te koud worden)
Eind voorjaar in de vollegrond als het 's nachts niet kouder dan 7 °C wordt, kiemtijd 2-3 weken.
 
Niet echt een makkelijk plantje, ik zou dat dus ook niet in de ferrero doen, want dan wordt het snel te warm. Tegenwoordig met de centrale verwarming
is het zoeken naar een koele plek in huis.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2017 om 11:17
28 april gestart, 1 mei;
 
En dit is gisteren 2 mei;
 
van boven
 
Voor dat iemand dit ook gaat proberen lees dan even de gouden tip van Bep !!! Eerst de chocolaatjes zelf opeten WinkLOLWink
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2017 om 12:04
Kervel is inderdaad een langzame en eigenwijze ontkiemer. Mijn kervelzaaisel is inmiddels ook mislukt terwijl de peterselie heel succesvol aan het worden is. 

Leuk om jullie mini-broeikasjes te zien. Smile  Ventilatie is wel heel belangrijk!!! Je zit niet op beschimmelde groente te wachten. 

Ik heb bij een tuincentrum een minikweekkasje gekocht van 22 CM bij 35 CM. Daar zit een transparante kap overheen met instelbare ventilatiegleufjes. Makkelijk verplaatsbaar en super handig. 

 
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2017 om 12:23
Geweldig ,ik ben benieuwd,ben nogal ongeduldig,jij hebt het op een nat doekje ,ik op wat zand, spannend😆
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2017 om 15:15
Dat witte doekje is een grote pluk watten. Ventilatie is voor mijn tuintje niet zo belangrijk, want ik eet ze op terwijl ze nog klein zijn Big smile
Maar ik dacht als ik nou een 2e dekseltje heb, dan zou ik er gaatjes in kunnen laten maken door de huisband.
@Kamilla, nog nooit zo hard spruitgroenten op zien komen echt never, zou er nog een chocolade luchtje in die bakjes zitten waar dat zaad blij van wordt ?
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2017 om 15:37
Kijk eens aan hoe hard dit groeit...
Het is echt niet te geloven ze hebben hier allemaal groene vingers...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2017 om 22:59
Groene vingers hebben, hoort ook bij creativiteit. Smile

Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

@Kamilla, nog nooit zo hard spruitgroenten op zien komen echt never, zou er nog een chocolade luchtje in die bakjes zitten waar dat zaad blij van wordt ?

Ha-ha... behalve vocht en temperatuur speelt de versheid van de zaden ook een rol. 

Misschien dat schimmels op watten trager op gang komen dan met echte grond. Een dag of vier geen ventilatie... dan eet ik grijze draden Sick
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2017 om 12:01
Nee ik heb elke dag een paar keer met het deksel gewapperd. Het deksel is er nu af, het plafond was bereikt . . .
En met mijn groene vingers valt het nog wel mee of tegen. Ik heb amper planten in huis, welgeteld drie - een gekregen orchidee
die ieder jaar bloeit en niet doodgaat, een kleine overerfd lampionnenplantje, dat het nog steeds doet en zo'n graslelie in een hangpot
zodat watergeven een avontuur op zich is.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2017 om 18:20
Leuk om te volgen en te zien wat jullie kweken
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2017 om 14:06
Heel kleine witte stipjes komen piepen in mijn minnie serre,mijn komkommers gaan mee met mijn zus ,zij heeft een grote tuin met serre ,leuker voor de plantjes🆒
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2017 om 14:19
Ah kijk daar is het Belgisch Nederlandse verschil weer, of bedoel je echt dat je zus een serre serre heeft. Nederlanders zeggen kas
tegen iets waar ze planten in verbouwen. Serre klinkt leuker Smile
Wat heb je voor mini stipjes in jouw ferrero serre ???
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2017 om 14:32
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Nederlanders zeggen kas tegen iets waar ze planten in verbouwen. 

Eigenlijk gaat het verschil nog verder. Een "kas" heeft kunstmatige verwarming. Eigenlijk is de "broeikas" zoals we die in de tuin meestal opbouwen, geen echte broeikas maar een zogenaamde "koude bak". Het zonnetje zorgt dan voor warmte van boven, terwijl in de grond verwerkt stro en paardenmest voor onderwarmte zorgt. Maar mijn koude bakje noem ik ook broeikasje, hoor. Wink 

Ik ben benieuwd naar de uitleg van de serre. Is dat een bouwwerk dat verwarmd is?  
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2017 om 15:00
Dat wist ik nietdit is bij ons de serre ,en ik heb dus een minnie serre met bieslook en peterselie ,hoop ik,het word niet verwarmd er wij doen alleen in de zomer plantjes in de winter staat het gewoon leeg,alez voor gewoon gebruik he,de grote serres zijn verwarmd ,zo staat er in mijn buurt een aardbei kweker en kan je in de winter verse aardbei kopen,ze staan niet in de grond maar hangen in bakken in de serre,leuk om te zien😎
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2017 om 15:02
Is foto van internet hoor😊
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2017 om 16:23
ShockedShockedShocked.... WAT EEN LUXE !!! Al had ik maar het tiende deel van dat optrekje. Wat zouden mijn tomatenplantjes daar nu van kunnen genieten.    
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2017 om 19:12
Gelukkig dat je nog schreef dat het een foto van internet is.
Ik zat al stik jaloers te zijn op de giga ruime tuin!
LOL  LOL  LOL  LOL 
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2017 om 19:32
Zoiets noemen we in NL vaak een kas, een serre zeggen we tegen een uitbouw die aan een huis vastzit. Nederlands is iets boeiends.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns