Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kapsels

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Kapsels
    Posted: 09 Mei 2017 om 11:21
Vragen over kapsels.... 

Ik pieker al een tijdje wat ik met mijn haren moet beginnen. Van kind af aan heb ik lang haar. Het kortste dat ik ooit gehad heb, is schouderlang. Zodra het tot die lengte afgeknipt was, had ik na een week spijt en verlangde ik weer naar langer aangegroeid haar. 

Loshangend haar past volgens mij niet meer bij mijn leeftijd. Evenmin als 2 vlechten die mijn man het mooiste vindt staan. Confused Mijn dagelijkse dracht is een lange vlecht achter die ik vaak met een knipspeld vastzet zodat het een knot lijkt. Van enige afwisseling of creativiteit is geen sprake. Bovendien vind ik het niet mooi meer omdat het toch wat dunner geworden is. Ik ga liever naar de tandarts dan naar de kapper. 

Hebben jullie afwisseling in jullie haardracht? Afgestemd op kleding of gelegenheid?
Lang, halflang of kort? 
Regelmatig kappersbezoek?
Wel of geen kleurtje?
Gebruik van diadeems, spelden e.d.?
Is volgens jullie een kapsel leeftijdgebonden?  

Hopelijk doe ik een beetje inspiratie op uit jullie verhalen.   

  

Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2017 om 12:13
Ik ben 50 en doe met mijn haar wat ik wil. Op dit moment heb ik een boblijn en rood geverfd haar. Heb krullen van mezelf en ben daar heel blij mee. Ik heb lang haar gehad. Kort haar tot stekeltjes haar. Heb alle gangbare kleuren in mijn haar gehad. Ik doe met mijn haar wat ik leuk vind, niet wat andere willen. Als je je er zelf maar goed bij voelt dat is het allerbelangrijkste. Soms wil ik iets totaal anders maar weet dan niet wat. Dan geef ik mijn kapper de vrije hand en krijg ik een volledige make over. Ook erg leuk.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2017 om 12:18
Leuk onderwerp!

Ik persoonlijk vind lang haar na een bepaalde leeftijd niet mooi meer.
Al ligt dat ook heel erg aan het verdere uiterlijk van de dame in kwestie. Jong gezicht jeugdig voorkomen, denk aan tenger figuur, weinig rimpels enz.
Ik vind lang grijs haar echt heel erg. Dat staat vaak armoedig.

Ik kleurde mijn haar altijd zelf.
Tot ik na een lange periode van schouderklachten en twee operaties mijn haar lange tijd niet gekleurd had en ik naar de kapper ging.
Ik zei: doe maar eens lekker kort.
Alle kleur was weggeknipt. Wat er tevoorschijn kwam was een zéér grijs koppie.
Lekker kort, heel modern en fris.
Ik heb toen heel vaak te horen gekregen dat het een stuk jonger maakte.
Sindsdien heb ik een kort grijs koppie haar.

( ik voelde mij trouwens ineens heel erg oud toen ik voor de eerste keer hoorde dat iets mij jonger maakte, ik was toen 35)

PS.

Ik vind lang grijs haar opgestoken of in een wrong wél weer mooi.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2017 om 12:32
Ik heb het kort, het is erg fijn en dun. Mijn kapster knipt het zo bot, dat ik het een beetje op kan bollen bij het föhnen. Het is nog melkboerenhondenhaarkleur met een beetje grijs. Wordt het al te grijs, dan laat ik het ook helemaal grijs kleuren en dan ben ik met een paar knipbeurten klaar met kleuren. Ik heb rond mijn 40ste wel permanentjes en kleurspoelingen gehad, toen het langer was, maar daar werd het knapperig en brekerig van.

Ik vind opgestoken grijs haar best mooi. Grijs, 10 cm vanaf de kruin en voor de rest de oude kleur vind ik lelijk bij lang haar, maar ik vind dat ieder het voor zichzelf moet weten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2017 om 12:36
Kort kort kort al 68 jaar .. als ik van de kapper kom, 1x per 5 weken, zegt m.n man steevast : sjee, wat ben je kaal .. en steevast mijn antwoord : bij mij is het kort, bij jou kaal maar bij mij groeit het aan... Ben trouwens ook 2 x maandenlang kaal geweest en ook dat boeide me niet, (mijn gezin trouwens ook niet gelukkig ;-) nu grijsgrauw maar dik tevreden !
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2017 om 12:39
Als ik van de kapper thuiskom, vraagt Ton steevast: "Nieuwe bloes?", want dat ziet ie ook nooit.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2017 om 12:40
Hahaaaaa, zonne goeie hebbe wij nog ie gehad ;-)
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2017 om 12:52
Ben het juist weer lang aan het laten groeien...
Ongeveer nu tot op het bh bandje op je rug...
Niet dat ik grijs ben tot op heden nog geen grijze haar gevonden...
Maar kleuren deed ik regelmatig...
Heb het al knal oranje met paars gehad...
Nu heb ik mijn eigen kleur weer aardig terug en ga ik in september weer lekker kleuren voor het trouwen...
Een mahonie kleur met highlights erin...
Doe dit trouwens echt niet meer zelf...
Beter goed en iets meer kwijt als zelf en beschadigd haar...
Daarnaast draag ik het door de weeks vaak op een nonchalante knot...
Terwijl in het weekend los of een rockabilly kuif met staart en zakdoek in het haar ook vaak gedragen wordt...
Kort wil ik niet meer naar terug...
Maar boblijn of schouderlang dat zal nog wel eens gebeuren...
Zelf ga ik gemiddeld maar 2 keer per jaar naar de kapper...
Draag vooral wat jij leuk vind of mooi...
Wat een ander ervan vind is niet jou pakkie an...
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2017 om 12:52
Ik had heel dik bruinachtig steiler dan steil haar. Dat is inmiddels dunner geworden en de kleur neigt steeds meer naar grijs. Maar dat steil is gebleven. Ik ga iedere 6 weken naar de kapper. Een keer knippen, de volgende keer permanent. Vroeger als meisje had ik een paardenstaart. Ieder avond krulspelden er in zodat hij mooi viel. Later permanent en opsteken. Doordat mijn haar zo dik en zwaar was moest ik heel veel spelden steken om het vast te houden. Dus afgeknipt en sindsdien bijna altijd kort haar. Bob vind ik prachtig, maar als mijn haar achter op mijn hoofd te lang wordt valt het ondanks permanent na een dag steil naar beneden. Ik heb altijd gehoopt zo'n mooie witte kop te krijgen als mijn vader, maar dat gaat het waarschijnlijk niet meer worden. Ik denk dat hij al voor zijn 50e grijs was. Mijn moeder had bij haar dood, ze was toen 95, bijna geen grijs haar.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2017 om 14:51
Ik zou zeggen ,vraag aan de kapper een boek voor jou leeftijd haarkapsels ,ik heb het niet graag heel kort ,kom altijd op hetzelfde model terug een beetje pony ,mijn haar groeit heel traag dus maar twee keer per jaar naar kapper,ik ben wel jaloers op het wit grijs haar. Suxes met je mischien nnieuw kapsel ✂
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2017 om 16:54
Wauw, reuze bedankt alvast voor al jullie reacties. Big smile Ik geniet van jullie verhalen, herken er dingen in en ben soms een beetje jaloers (in goeie zin) om de kapper de vrije hand te durven laten.  

Vandaag moest ik met de bus mee... Ik heb lekker kapsels zitten bekijken van iedereen rondom mij. Lang grijzig haar voor dames op leeftijd en dan vooral loshangend, vind ik ook verschrikkelijk om te zien. Ik ken helaas echt mensen die voor mij als schrikbeeld functioneren. 

Ik hink altijd op twee ideaalbeelden: 
1- er netjes uitzien in het dagelijks leven maar wel met behoud van een natuurlijke uitstraling
2- de middeleeuwse kruidenheks, excentriek, eigenwijs, weliswaar zonder harige wrat op d'r neus! Maar wel EEN met de natuur.
Beide kanten heb ik in me en moeten bereikbaar blijven. Een strak geknipt koppie kan ik in de 2de categorie niet zo plaatsen. Wink    

Ook ben ik reuze gehecht aan een mate van lang haar. Het is door mijn man vorig jaar ingekort van tailleband-lengte tot "bh-bandjes-lengte". Toch kan ik geen losse lokken tijdens mijn werk om mijn hoofd hebben zwiepen. Daarom zit het wel altijd bij elkaar genomen en vastgezet. 

Rondom de haargrens is duidelijk wat grijs te zien. Ik heb een vriendelijk middeltje uit het reformhuis dat niet op zielige konijntjes (!) getest is. Het pakt bij mij matig tot redelijk waardoor het er eigenlijk ook heel natuurlijk uitziet. Na 14 dagen is het nagenoeg verdwenen. Ik reken mijn bijzondere gelegenheden altijd vooraf goed uit. 

Zoals Pareltje in haar vorige bericht schrijft, zou ik eens heel voorzichtig een kapper moeten raadplegen om met (half)-lang haar eens wat leukere dingen te doen. Lamp

Weten jullie of er biologische- of natuurgetrouwe kappers bestaan?  

  
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2017 om 17:07
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2017 om 18:08
ik zou zeggen lekker lang houden.  dat vergt weinig onderhoud .
mijn haar is kort. en het houd je bezig. 
oant Sjen
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2017 om 20:04
Bloem, daar kon je wel eens gelijk in hebben. Tenzij je je aan stekeltjes waagt. Dan ben je met uitschudden klaar. Maar alle mooie korte modellen moeten dagelijks in vorm gebracht worden met hulpmiddelen. 

Dankjewel, Lao-tse voor de link. Ik klikte even op haarstudio Marijke in Almere:


GEWELDIG !!!  (geen grapje)

Deed me denken aan toen ik vroeger in de tuin bij mijn opa speelde. Ik plukte het lange gras van de bleek en bevestigde dat met wasknijpers her en der in mijn haren. LOL 

Ik denk dat ik daar wel zou durven vragen naar adviezen. 


Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2017 om 21:58
Mijn korte model hoeft  echt niet dagelijks door de mangel hoor.
Heb een heel goede kapper uit Syrië. Een çhristen vluchteling die razend zijn best doet te integreren.
Al héél lang kapper is en gewéldig knipt.
Sinds hij mij knipt hoef ik bijna niets te doen aan mijn haar.
Wassen, in model kammen en klaar.
En mijn haar is STEILER dan STEILST, Niks geen slag of krullen.
En om dan zó model te knippen en te snijden dat je er weinig aan hoeft te doen is KUNST.
Als ik echt voor het mooi wil dan doe ik een klein beetje wax in mijn kuiffie.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2017 om 23:01
Dan kan je rustig stellen dat jij het super getroffen hebt met jouw kapper! Thumbs Up
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2017 om 00:47
kunt ge het niet in plaats van in een vlecht te doen en opsteken, een paardenstaart maken en die nonchalant vaststeken met zo een klem? Dan lijkt en is het ook voller.

Eerste vraag : wat is kort? Voor u is dat tot op de schouders en voor mij is zo een carréke gelijk met de kin al lang haar. Mijn haar is dus waarschijnlijk in uw ogen bijnaneblottekop. Heel kort dus, oren vrij en een kam gebruik ik dus nooit. Met de vingers door het haar en het is klaar. 2 keer per jaar laat ik de kapper komen om het terug te kortwieken en tussenin knip ik zelf, eerst de froufrou die eigenlijk geen froufrou was totdat de kapper terug moet komen dan is het wel een froufrou door mijn geknip. Wat later knip ik het rond mijn oren wat bij(in feite alleen de voorkant want achter mijn oren kan ik het niet zien en de laatste keer dat ik het zelf knip is het matteke dat zich in mijn nek heeft gevormd en als dat gedaan is moet ik altijd dringend de kapper bellen omdat het op niks meer trekt.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2017 om 12:46
Ik heb mijn haar kort omdat het dun en steil is, als het lang wordt, dan wordt het dun en daar was ik klaar mee. Door het steeds maar knippen
lijkt het ook wel voller. Ik ga naar de kapper als ik zin heb en denk dat het tijd is en dan is het steevast "doe er maar een stuk af" en dat doet ze dan LOL
Ik vind lang haar vooral mooi als het veel is, dan had ik het denk ik ook nog wel steeds. Mijn moeder heeft het tegenwoordig lang en het is
heel dun, eens in de zo veel tijd kam ik het dan en biets ik bij de verpleging een schaar en dan knip ik er gewoon een stuk af.
Vroeger had ze het altijd kort, maar nu wil ze het lang - liefst in een vlecht - maar ik vond het leuk om te zien dat er daar meiden werken
die af en toe zin hebben om te frunniken en dan hebben ze een ingenieus kapsel met die vlecht gemaakt een soort wrong - heel leuk om te zien
 
Ik vind lang haar best kunnen als je ouder wordt. Ik heb ooit in het ziekenhuis gelegen en 1 van die zusters (jong) had 2 van die vlechten
naar achter en opzij en ze had dik mascara op - het was net een Pippi Langkous pop - dan vind ik lang haar dus stom. Dan ben je 25 en lijk je
op een 5-jarige. Maar ik heb toch het idee dat dat niet op jou van toepassing is.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2017 om 14:02
Heel vroeger had ik lange blonde haren totdat ik op de middelbare school kwam en ze een keer resoluut kort heb laten knippen (geen stekeltjes) en ik weet nog dat mijn moeder dit heel erg vond. Sinds die tijd heb ik het altijd kort gehouden omdat dit toch wel makkelijker is. Ik ben begonnen met coupe soleil en op een gegeven moment heb ik ze donkerbruin laten verven met het gevolg dat de "grijs" tint nu veel eerder zichtbaar is en ik dus om de 6 weken naar de kapper ga voor te knippen en te verven. Maar ik vind kort wel handig!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2017 om 14:56
Mijn nichtje vroeg of als ik zo oud was als oma, ik mijn haar nog steeds zou verven . . . uhm schatje, ik verf mijn haar nu ook niet . . .
Ik schijn toch wat grijs te worden LOL
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns