Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Emaille pannen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Emaille pannen
    Posted: 13 Mei 2017 om 21:13
Hoera, de emaille pannen zijn weer terug van weggeweest! Smile


In 1984 zijn wij getrouwd en begon ik met de nostalgische grijs gewolkte pannen. Na de komst van de afwasmachine hadden ze toch wel een beetje te lijden. Bij Blokker heb ik zo'n 5 jaar geleden schattige rode emaille pannen bijgekocht. Die waren erg goedkoop en helaas was de kwaliteit daar ook naar. Ik heb mijn keuken lekker nostalgisch ingericht en daar past voor mij geen RVS met moderne vormgeving in. Dus mijn blijdschap was groot na het zien van de link van BK.     
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2017 om 21:52
Fraai
Hou dr wel van

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2017 om 08:54
Nou maar hopen dat de kwaliteit goed is . . . en het geen wegwerppannen blijken te zijn.
Ik heb familie te logeren en gisteren ging het ook over pannen en bakvormen. Ik: de huisband houdt niet van die anti-aanbak blikken.
Reactie van mijn schoonzusje: ja maar die hoor je ook niet langer dan 1 jaar te gebruiken. En dan denk ik dus, daar wil ik mijn goede
geld niet aan uitgeven - zou dat nou knieperigheid zijn ?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2017 om 09:17
Als dat zo was, zou de fabrikant het er wel op zetten, grinnikend in zijn vuistje. Ik gebruik meestal bakpapier en soms wat boter erbij in gewone bakvormen. Ook leg ik bakpapier in het tostiapparaat en met die platen doe ik al jaren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2017 om 10:34
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Nou maar hopen dat de kwaliteit goed is . . . en het geen wegwerppannen blijken te zijn.
Ik heb familie te logeren en gisteren ging het ook over pannen en bakvormen.

Het prijsverschil tussen de naamloze Blokkerpannen en de BK-kwaliteit van mijn grijze wolkjespannen is overduidelijk. BK heeft een goeie naam en ik verwacht dat ze die niet graag te grabbel willen gooien. De grijsgewolkte pannen uit vroegere jaren zijn niet voor langdurig afwasmachine-gebruik geschikt. Bij deze nieuwe pannen staat het er duidelijk bij dat ze wel in de afwasser kunnen. 

Citeer Ik: de huisband houdt niet van die anti-aanbak blikken. Reactie van mijn schoonzusje: ja maar die hoor je ook niet langer dan 1 jaar te gebruiken. En dan denk ik dus, daar wil ik mijn goede geld niet aan uitgeven - zou dat nou knieperigheid zijn?

Hier schrik ik van! Niet van jouw degelijke inslag om geld liever aan iets duurzamers te besteden hoor. Wink Dat noem ik geen knieperigheid, maar zoeken naar verantwoorde keuzes. 

Die anti-aanbaklaag laat na een tijdje los en dat lijkt me heel ongezond om dat ongemerkt in snippertjes binnen te krijgen. 


Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2017 om 11:20
ik hou ook van de geƫmailleerde pannen
heb ooit toen we een beetje geld hadden gekregen een hele mooie pannenset van boerenbont gekocht
maar na verloop van tijd gaan de ijzeren randjes roesten dat vind ik zo irritant en heb dat al met meerdere pannen gehad goedkope en dure ik ben maar weer overgegaan naar de roestvrij stalen pannen

 
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2017 om 12:04
Die boerenbonte pan is inderdaad niet al te best. Ik heb er vorig jaar eentje gekocht om te kijken of ze de moeite waard waren. Inderdaad sluipt de roest verder. Had ik trouwens niet verwacht.  
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2017 om 00:37
Toen we trouwden had ik ook van die emaille potten en pannen. Bij mij roestten ze niet maar vielen wel eens en dan had ik mooie rode potten met bloemen op en zo aan de rand naar de bodem een zwart stuk waar de emaille van af gevallen was.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2017 om 11:10
Ik heb maar 1 emaillen pan, die ik ook echt gebruik - zo'n grote zo'n zware zo'n lekkere oranje-rode. De huisband puft altijd aanstellerig
als hij hem af moet wassen, zo van: meisje wat een zware pan. Ik sta dat ding dan lachend af te drogen. Wel heb ik dus ook het Bep probleem
er zijn hier en daar wat stukjes af, niet dat de pan ooit gevallen is (dan had ik een deuk in de vloer gehad) maar in de pannenla valt er
wel eens iets op of tegenaan. Maar de nieuwe pannen zien er mooi uit - ik wacht wel even het oordeel van de test-jury af.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2017 om 11:17
Ik heb vanaf mijn trouwen in 1967 roestvrij stalen kookpannen en gietijzeren braadpannen gehad.
Daar mijn pannen niet magnetisch waren kon ik ze voor inductie niet gebruiken. Dus nieuwe gekocht en de andere verdeeld over liefhebbers. Mijn moeder had altijd aluminium pannen. Zij kookte al heel vroeg electrisch en de pannen moesten een dikke bodem hebben en dat hadden de aluminium pannen van toen niet.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns