Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon komt niet overeen met de foto

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patroon komt niet overeen met de foto
    Posted: 17 Mei 2017 om 14:18
Clap

Voor de knapperds hier!
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2017 om 13:36
Ha, dat zijn leuke dingen voor de mensen en al helemaal voor Bep. Clappplaus.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2017 om 10:47
LOL jaha bedankt bep dan ga ik net als Lidwina in de schaduw zitten. Nou ja vooruit, naar het dorp fietsen en boodschappen doen voor het
nog benauwder wordt . . . en dan buiten zitten
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2017 om 10:42
Ik wilde net gaan proberen, had eerst nog andere/huishoudelijke verplichtingen, en nu zie ik dat Bep al geslaagd is. Dus nu ga ik lekker haken buiten in de schaduw. Daar is het nu al 23,5 graden. Succes J.S.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2017 om 10:22


de derde rij verandert in : 1 kantsteek, 1 av dieper insteken en dan 1 RECHTS breien, 1 av dieper insteken ......
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2017 om 09:59
Lijkt me toch heel eenvoudig en als ik de handleiding lees die J.S. getypt heeft toch ook of lijkt dit maar zo?
In ieder geval veel succes (als dit de steek is zoals Bep op de foto heeft staan, is die best wel leuk).
Back to Top
J.S. View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 16 Mei 2017
Status: Offline
Points: 45
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer J.S. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2017 om 09:10
Goedemorgen,
Wat goed van jou Bep, misschien kan ik het aan ravelry vragen hoe het zit
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2017 om 08:56
een uitvergrote foto van de steek (op ravelry gevonden waar het patroon ook te koop staat)
Back to Top
J.S. View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 16 Mei 2017
Status: Offline
Points: 45
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer J.S. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2017 om 22:54
Hey mutti, ik heb er naar gekeken, het lijkt me niet dezelfde steek maar misschien wel een goed alternatief. Ik heb net in mn gebrekkig engels een mail gestuurd naar lang yarns. Ik hoop dat zij nog reageren
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2017 om 22:08
Kijk eens bij stricka bij diamantsteek .
Je kunt er komen via de site van Jessica Tromp . Het was de steek van de week
Back to Top
J.S. View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 16 Mei 2017
Status: Offline
Points: 45
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer J.S. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2017 om 21:23
Ppffff toch niet, ik weet het niet meer. Misschien hebben jullie nog een idee, of een ander leuk steekje dan hoor ik het graag
Back to Top
J.S. View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 16 Mei 2017
Status: Offline
Points: 45
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer J.S. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2017 om 20:47
Ik heb nu de 2e en 3e rij 1 r, 1 av gebreid met daarbij de av dieper ingestoken, het begint er een beetje op te lijken
Back to Top
J.S. View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 16 Mei 2017
Status: Offline
Points: 45
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer J.S. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2017 om 20:35
Nee, ook niet, zou je 1 r 1 av moeten breien in de 3e rij?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2017 om 20:12
ik heb een stukje gebreid en krijg hetzelfde als jij .
Lijkt je verkeerde kant niet meer op je patroon ??
Back to Top
J.S. View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 16 Mei 2017
Status: Offline
Points: 45
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer J.S. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2017 om 20:06
Nu lijkt het meer een dikke tricotsteek
Back to Top
J.S. View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 16 Mei 2017
Status: Offline
Points: 45
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer J.S. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2017 om 19:59
Ga ik proberen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2017 om 19:46
Als je nu eens in de 3e rij de steken de steken recht breit maar wel met het dieper insteken. Gaat het er dan meer op lijken? 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
J.S. View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 16 Mei 2017
Status: Offline
Points: 45
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer J.S. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2017 om 19:33
Yes, dat is het patroon,
Ik zal hieronder letterlijk typen wat in het magazine staat:

Nldn 5,5: oneven aantal steken:
1e rij goede kant: r.
2e rij averechtse kant: 1kst,* 1 av st, 1 av st, hierbij 1 rij dieper insteken* van* tot* blijven herhalen, eindigen met 1 av. st., 1kst.
3e rij:1kst* 1 av.st., hierbij 1 rij dieper insteken, 1 av st*, van*tot* herhalen eindigen met 1 av. st. hierbij 1 rij dieper insteken, 1 kst.
4e rij: av.

De 1e tot de 4e rij blijven herh. De kst. op het einde van de rij br. bij het begin van de rijafh.

Ik krijg een soort ribbel en dan 2 rijen tricot steek. Ik heb dit ook bij een winkel gevraagd maar daar komen ze er ook niet uit.

Mijn vraag is: doe ik iets verkeerd, zo nee, wat voor steek denken jullie dat het is en kunnen jullie me het uitleggen hoe het dat moet. Het lijkt een beetje op een wafelsteek op de foto.

graag hoor ik van jullie
Groet,Janet

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2017 om 19:03
welke pennen moet je herhalen ??

Toer 1tm 4 of 2 /3 en 4??
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2017 om 18:12
voor helpers .
Als je bovenaan het hobbydoos patroon blauw maakt komt de foto .

Ik denk ,maar ik heb het nog niet uitgeprobeerd ,dat er een fout in je patroon staat . In de 3e toer . Er staat 1avr en dan een punt vervolgens een hoofdletter Dieper insteken . Bij de toeren daarvoor staat er nooit een punt achter avr . Ik denk dat je een rechte of een avr dieper in moet steken en vervolgens weer een avr .
Misschien kun je dat even met een proeflapje proberen .

Als het niet zo is dan roep je maar weer . Ik moet zelf iets voor morgen afhebben dus ik heb geen tijd ,maar als dat af is wel weer
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.348 seconden.
Lang Yarns