Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Moestuin

 Reageer Reageer Pagina  123 4>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Moestuin
    Posted: 28 Mei 2017 om 14:23
Mijn moestuin; ook een vorm van handwerk. Creatief omgaan met zaden & plantjes, ruimtelijke indeling en vooral trouwe toewijding. 

Deze foto is genomen vanaf de bovenverdieping. De bonenstaken zijn nog leeg omdat de bonen pas ingezaaid zijn.  



De volgende foto is genomen vanaf de grond. 

Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2017 om 17:15
Hoe schattig zo mooi ingedeeld ,heb je knap gedaan en zal je veel plezier aan hebben🌲
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2017 om 18:40
Dat ziet er goed uit, dat word smullen van alle dingen die er groeien.
Ik hoop op een goede oogst voor je.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2017 om 19:08
Bedankt alletwee! Smile We smullen er al bijna dagelijks uit. 
Back to Top
QstephanieQ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5877
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer QstephanieQ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2017 om 20:10
knap gedaan!Thumbs Up
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2017 om 21:13
Wow de achtertuin als moestuin - geweldig
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2017 om 21:25
mmm lekker eigen groente. hoop dat je er nog veel van kan eten.
Back to Top
Angelie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 Juli 2016
Status: Offline
Points: 350
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Angelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2017 om 21:35
GAAAFFFFFFFFF !!!
Groetjes Saskia, Angelika's Treasures
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2017 om 22:06
het achterste veld links, dat zijn toch al niet uw patatten? want dan zijn die hard gegroeid. Vooral dat rond bankje in het midden is heel decoratief en allesoverschouwend.
Back to Top
Elizabteh View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juni 2010
Locatie: Zeeland
Status: Offline
Points: 2524
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Elizabteh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2017 om 22:33
Leuk heerlijk he een eigen moestuin, wij hebben ook een moestuin maar niet achter ons huis zo 5 minuten rijden met de fiets
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2017 om 22:53


Het fijne van een moestuin achter het huis is dat je vanuit je kamer al kan bepalen welk kropje je die dag wilt gaan eten.

Originally posted by bep bep wrote:

het achterste veld links, dat zijn toch al niet uw patatten? want dan zijn die hard gegroeid. Vooral dat rond bankje in het midden is heel decoratief en allesoverschouwend.

Goed gezien Bep! Links achter is het aardappelveld. Op dat kwart-deel staan ook de tomaten omdat die familie zijn van elkaar (nachtschade). Met een duidelijke structuur in vier delen kan je ook goed je vruchtwisseling in de gaten houden. Alle groentesoorten schuiven elk jaar een vak op met de zon mee. Het stenen bouwwerkje is het baken in het midden.   

Ook kunnen jullie zien dat ik vaak met gaaskapjes moet werken als bescherming tegen vogelvraat en een net over de rode kool om vlindereitjes te voorkomen. Dat worden namelijk rupsen.   
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2017 om 09:07
Een moestuin is zéker handwerk, (op zo'n klein plekkie zie ik geen trekker rijden) en bij tijden veel ook.

En een hobby moet het óók zijn, anders hou je het niet goed bij.
Ik geniet er altijd van als jij over deze hobby vertelt, Kamilla.
Er spreekt zoveel liefde voor wat groeit uit.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2017 om 14:30
Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:

Ik geniet er altijd van als jij over deze hobby vertelt, Kamilla.
Er spreekt zoveel liefde voor wat groeit uit. 

Dankjewel, Lao-tse. Doet me echt goed. Embarrassed 
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2017 om 18:44
Een prachtige deken van verschillende steken .. Oeps, dat rijmt .. mooi Kamilla !!!!!
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2017 om 19:16
Die moestuin ziet er heel erg netjes uit. Daar heb je heel wat werk aan om het zo netjes te houden. Soms kan het allemaal wat te snel gaan groeien. Succes ermee. Groente uit eigen tuin smaakt altijd lekkerder vind ik (zal dat tussen de oren zitten?).
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2017 om 20:50
o wat een mooie moestuin
daar mag ( moet) je bijzonder trots op zijn

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2017 om 11:28
Originally posted by JMB JMB wrote:

Groente uit eigen tuin smaakt altijd lekkerder vind ik (zal dat tussen de oren zitten?).
Nee dat zit niet tussen de oren. In je eigen tuin kun je dingen verbouwen, die niet tegen al dat reizen en hotsen en botsen kunnen voor ze in de supermarkt aankomen.
En sommige dingen die je lekker vind zijn persoonlijk en die heb je dan lekker in de eigen tuin. Ik kijk al de hele tijd naar de kapucijners . . . LOL
En de huisband zegt altijd sla hoort niet groen te zijn, sla is geel . . . nou is hij een tikje kleurenblind. Maar mijn ervaring is dat sla
uit de super een harder soort is, uit eigen tuin krijgt je boterzachte sla. Maar ja, je huppelt de tuin in, snijdt het kropje af en doet
het binnen in een bak met water - als zo'n krop een lange weg af moet leggen is het verlept.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2017 om 11:29
Ik vind Kamilla's tuin zo'n soort verborgen tuin, je ziet een schutting en denkt dan tuin, plantjes grasveld en een stoepje - maar
nee achter die schutting ligt een verborgen moestuin.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2017 om 12:05
dat is inderdaad zo lw. En ook over nagedacht want die stinkers (afrikaantjes zoals jullie het noemen) staan er volgens mij met een doel tussen bepaalde struiken.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2017 om 12:31
Allereerst bedankt voor jullie complimenten! Ik ben er inderdaad best trots op... Eigenlijk gaat het tuinieren verder dan alleen de hobby van het verbouwen. De uitdrukking "zo boven, zo beneden" waarbij de tuin voor mij de aardse weerspiegeling is van een stukje geestelijk leven. Maar ik wil het hier niet te ingewikkeld gaan maken. LOL

Je verwacht inderdaad achter die schutting als je door de brandgangetjes loopt, niet dat er een moestuin achter ligt. Doordat ik de enige ben hier in de straat, betekent het wel dat het een geliefde plaats is voor ALLE vogels en vlinders in de omtrek. Als iedereen zo'n tuin had, zouden de dieren wat beter "verdeeld" kunnen worden. Daarom moet ik veel onder gaas opkweken. Elk jong plantje dat boven de grond komt, zou anders vogelvoer zijn. 

De stinkende Afrikaantjes, hoe noem jij die dan Bep? Die hebben een beschermende werking op aaltjes, wortelvlieg en uienvlieg. Dus heel nuttig als gewasbescherming in het wortelbed. Deze aantasting verhinder ik door de wortels te begieten met brandnetelgier. Afrikaantjes zijn leuk, maar trekken weer veel slakken aan.  




Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 4>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns