Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Mooi???

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Mooi???
    Posted: 17 Juni 2017 om 09:38
Meteen maar weer een nieuwe rubriek. Wat vind je mooi?

Ik geniet van de cigorei in de bermen. De gemeente heeft ooit wilde bloemen gezaaid, die elk jaar weer opkomen. In de herfst wordt er weer gemaaid. Ik vind ze allemaal mooi, maar cigorei is mijn favoriet, kleine stukjes hemel aan een steeltje.

Handjes van baby's en peuters vind ik ook zo mooi om te zien. En de dikke witte poten van onze Archiepoes. Soms rolt hij op zijn rug en steken ze gewoon de lucht in.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2017 om 10:53
Wolken
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2017 om 10:56
Nooit geweten dat die leuke blauwe bloemetjes cigorei heten.
Vind ik ook erg leuk, maar ik geniet vooral van al die rode plekjes papaver. Zo vrolijk.
Vind het heel fijn dat de gemeente al die wilde bloemen laten bloeien en niet meer wegmaaien.

Verder vind ik heel veel mooi....ik zal er nog even over nadenken.

Heb ik ooit eens geschilderd:


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2017 om 12:33
Wauw... wat een prachtige schildering! Clap

Toen ik dit nieuwe onderwerp zag staan, dacht ik ook het eerste aan bloemen. Zou dat niet komen omdat het nu begint te zomeren en de natuur ons op bloemen trakteert?

Wat ik mooi vind:

-- in de winter: een nog kale witte berk met een strakblauwe heldere vrieslucht als achtergrond

-- in de lente: de klank van de zingende merels die 's avonds kwinkeleren
  
-- in de zomer: de wilde combinatie van goudsbloemen in geel en oranje tinten en diverse kleuren korenbloemen in mijn tuin

-- in de herfst: de bittere geuren van afstervende plantenresten

Er komt vast nog meer moois bij me bovendrijven... 

   

 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2017 om 18:06
De zon onder zien gaan in de zee ,en als je geluk hebt de zee zien vlammen .

Oudervogels die zich uit de naad vliegen om hun jongen te voeden .
Dan even vlug een tussenlanding bij de voer silo maken om zelf wat te eten .
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2017 om 07:55
roofvogels vind ik bijzonder mooi om te zien
maar nog zoveel veel meer
ook ik ga daar nog over nadenken want er is zo veel mooi
maar je moet het wel willen zien

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2017 om 09:47
Naarmate je ouder wordt ga je veel meer mooie dingen zien. Kale bomen tegen een strakblauwe lucht. Wolken bij een zonsondergang. Een oude man die met zijn oude hond loopt te converseren. Katten die zich op rappe pootjes naar hun werk haasten met een air van "druk druk druk". Een kind op een wiebelig fietsje.

Ik kijk ook graag in haak- en breiboeken, gewoon om mooie dingen te zien, niet om een project uit te zoeken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2017 om 11:44
Wat ik mooi vind ,als mijn kroost samen is en ze samen aant praten zijn of lachen en dan denk ik ...wat is het toch mooi ,mijn kinderen en kleinkinderen . ik vind ook al de bloemen mooi ,heb er gisteren langs de gracht kant geplukt ,heel mooi en alle dieren vind ik mooi ,alleen de spin die zie ik liever in haar nestje...en al de hobbydoos gesprekken zijn ook mooi....πŸŒΉπŸŒΌπŸŒ»πŸπŸπŸ‡πŸ„πŸ•πŸ΅
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2017 om 12:00
Ik vind de bloeiende bermen ook geweldig .daarom hebben we hier ook de berm ingezaait met drie bussen bloemenzaad van Action. maar helaas nog  geen bloem gezien 
oant Sjen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2017 om 14:17
Wat ik mooi vind? Teveel om op te noemen. Als ik lees wat men allemaal opschrijft kan ik alleen maar zeggen: Dat vind ik ook, ben het er helemaal mee eens.

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2017 om 15:58
Moet je nu eens naar Zeeland gaan ,daar staat het vlas te bloeien . Zo mooi ,waarschijnlijk omdat je het niet vaak ziet .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2017 om 22:34
Goh, Magtelt dat is een moeilijke. Zit hier al heel de tijd te denken wat vind ik 'tastbaar'mooi? Alles
En toen kwam de vraag bij mij op wat vind ik dan lelijk? Ook lang nadenken om op het antwoord 'niks' te komen.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2017 om 15:50
En ik vind bomen mooi, ook kromme en dunne en dikke en scheve. Behalve de scheve die bewust zo scheef zijn geplant, die vind ik lelijk. Weet niet meer waar dat was, maar wel ergens in Nederland waar ze voor 'mooi' bomen scheef hebben geplant en lelijk dat het is (maar ja daar kunnen de bomen niets aan doen hihi). Maar, over het algemeen vind ik bomen dus mooi. Ze zorgen voor gezonde lucht en zijn een  goede rust- en soms slaapplek voor vogels en eekhoorns en weet ik wat voor beesten nog meer. Euh, ben geen bomenknuffelaar hoor maar als iemand dat wel is vind ik dat ook prima.

En vogels vind ik mooi, behalve als ze iets hebben onder gescheten.

En lieve, eerlijke mensen vind ik mooi, ongeacht hoe ze eruit zien.

En kabouters die al je werk voor je doen vind ik mooi (ben ze alleen jammer genoeg nooit tegen gekomen en ze hebben me ook nog nooit geholpen).
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2017 om 15:58
Waar is waar JMB. Als de mens dingen verzint die de natuur betroffen is dat zelden mooi.
Natuurlijk scheef gegroeide bomen hebben een eigen schoonheid, daar kan de mensenhand niet tegen op.

Ik heb nog een gedichtje voor je:

Klein vogelein op groene tak.
Ik wou dat ge uw nekje brak
Alvoor ge weer zo'n vieze kwak
Liet vallen op mijn beste pak.

( John O'Mill)
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2017 om 20:31
O o Lao-tse. Dat nekje hoeven ze niet te breken hoor, laten ze het maar in de zee gooien, daar wordt toch altijd al allemaal troep in gegooid door de mens. En kunnen ze niet zo ver vliegen, dan maar op de vuilstort.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.594 seconden.
Lang Yarns