Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kerst

 Reageer Reageer Pagina  123 4>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Kerst
    Posted: 18 Augustus 2017 om 08:14
     is er al iemand bezig voor Kerst te breien en wat maak je dan?
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2017 om 09:12
deze kerstbal brengt me op een idee
dank je wel


Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2017 om 11:07
Wat ziet die glazen bal er creatief uit. Inspirerend Exclamation 

Maar ik ben nog niet bezig met feestdagen. 
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2017 om 12:16
wat een geweldig idee
oant Sjen
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2017 om 13:16
Ja ik vond het ook heel mooi ,ik had ergens gelezen dat iemand al aan de Kerst stal bezig was ,daar moet je op tijd aan beginnen he ,
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2017 om 13:41
dat voorbeeldje is plezant. Ben ook niet bezig voor de kerst en had er in feite al lang aan moeten beginnen. Ik wou voor iedereen hier sokken breien, 3 paar kindersokken en 8 paar volwassensokken. Gaat mij niet meer lukken. Dus op lijstje voor volgend jaar.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2017 om 16:23
nou bep moet nog wel lukken hoor

Mijn moeder breide ook altijd sokken
en die zegt ik brei (mijn moeder dus)
per avond een boord van de sok / of een voet van de sok
dus als jij 11 paar sokken wilt breien dan heb
je hiervoor 44 avonden nodig

en dan neem ik aan dat de kindersokken minder tijd in beslag nemen



Back to Top
QstephanieQ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5877
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer QstephanieQ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2017 om 18:26
leuk idee!

Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2017 om 20:03
Nog niet aan bezig...
Hmm...alhoewel er denk ik al 2 jaar lang een on afgemaakte kerstman in mijn to do doos zwerft...
Wie weet binnenkort....
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2017 om 20:37
Probleem is dat de beste kerst-ideeën pas rond half december bij mij wakker worden en ik daarom altijd te laat ben om nog ergens aan te beginnen. Eigenlijk een heel goed idee om dit topic in augustus al op te starten. Cool

Nog een tip voor Bep:

Brei voor alle leden de eerste paar centimeters voor een sok en stop die in een glazen bal. Leuke surprise, lekker vlug klaar en iedereen mag als de kerstbal niet meer nodig is in januari haar sok afbreien.   

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2017 om 22:40
als ge het zo allemaal beziet moet het idd lukken. Maar het probleem is dat er éne een maat 50 heeft, mijn man een 47, de zoon een 46 en dan beginnen de normale maten 44, 41, 40, 40, 39 en dan de kindersokken.

En ik weet al dat ik met die 50 ga beginnen en dat gaat duuuuuuuuuren voordat die af zijn. Begin ik met die kindersokken dan geraak ik tot de maat 40 (goesting speelt ook een grote rol).
Ik heb ooit eens voor de buurman voor zijn verjaardag sokken gebreidt. Hij was er wreed content mee, zelfs zo content dat ik een bestelling kreeg van zijn schoonbroer die een echte geitenwollensokkenbiologischegroenesorteerdereersteklas is. Ben er nog altijd niet aan begonnen.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2017 om 09:30
Amai Bep daar leven ze op grote voet ,dan is het ook al duur aan wol want nu brei ik twee sokken uit ene bol van een 8euro ,voor maat 50 heb je twee bollen nodig is 16 euro mmm toch nog te doen want ne sok kost al veel . En zo blijven we ons amuseren met Bep haar speciaaleuitsprakendieomeenantwoordvragen
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2017 om 09:48
Wat leuk op deze manier.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2017 om 10:16
Originally posted by bep bep wrote:

als ge het zo allemaal beziet moet het idd lukken. Maar het probleem is dat er éne een maat 50 heeft, mijn man een 47, de zoon een 46 en dan beginnen de normale maten 44, 41, 40, 40, 39 en dan de kindersokken.

En ik weet al dat ik met die 50 ga beginnen en dat gaat duuuuuuuuuren voordat die af zijn. Begin ik met die kindersokken dan geraak ik tot de maat 40 (goesting speelt ook een grote rol).
Ik heb ooit eens voor de buurman voor zijn verjaardag sokken gebreidt. Hij was er wreed content mee, zelfs zo content dat ik een bestelling kreeg van zijn schoonbroer die een echte geitenwollensokkenbiologischegroenesorteerdereersteklas is. Ben er nog altijd niet aan begonnen.

Nee het gaat je lukken bep mijn moeder breide sokken voor de zwervers in Amsterdam en alleen maar maat 43


Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2017 om 11:45
Ik las net in de krant dat de action al kerstspullen verkoopt .

Dat wordt dan naadjes breien Bep .
Back to Top
Juul View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 November 2015
Locatie: tricht
Status: Offline
Points: 713
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juul Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2017 om 14:04
Wat een leuk voorbeeld laat je zien. Ik ben nog niet bezig met de kerst. Mijn probleem is ook dat ik altijd te laat begin. Ik heb nog een rendier met slee en kerstman als compleet pakket staan van vorig jaar ( of het jaar ervoor) van vilt. Hoop hem dit jaar wel neer te gaan zetten. Maar dus nog niet begonnen.
http://zeeuwseknutseltante.blogspot.nl/
gr lisette
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2017 om 23:24
Wat een leuk idee is dit.
Ja, als je dingen wilt maken voor de kerst moet je op tijd beginnen.
Ik heb jaren terug een grote kerststal gemaakt (2008) en was begonnen in juni.
En had hem aan een verzorginghuis gegeven, daar staat hij nog jaarlijks in de vitrine te kijk.
En voor de kleinkinderen maakte ik wel een kerstboompje, een ster, kerstmannetje enz.,
maar daar zijn ze nu te groot voor.
Dus heb ik niets meer te maken voor kerst.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2017 om 09:04
De prikkels zijn bij ons ook alweer in volle gang...
Ieder jaar bouwen we bij mijn schoonouders thuis een kersttuin...
En dan niet eentje met een paar boompjes en balletjes nee alles gaat om naar kerst...
Vorig jaar zijn ze zelfs op omroep brabant geweest met de kersttuin...
Met meer dan 30.000 lichtjes en ontelbaar veel kerstballen...
Dit jaar doen we het met zijn alle weer dunnetjes over...
Van de week is de eerste kerstman de tuin in gegaan dus we gaan weer beginnen met bouwen...
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2017 om 09:31
Heel leuk die kerstbal.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2017 om 10:13
Waauw een tuin vol kerst spullen vind ik zo mooi ,hier doen er ook verschillende mensen aan mee en dan word de mooiste gekozen en wint een prijs,suxes🎅
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 4>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns