Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kindervest nr4 Phildar boek 141

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Kindervest nr4 Phildar boek 141
    Posted: 10 Oktober 2017 om 20:44
Als je de steken bij elkaar zet brei je toch niet ? Je schuift alle panden en mouwen in de goede volgorde bij elkaar en dan brei je je patroon verder bij waar je gebleven was . Je steekt je steken gewoon over op je pen .
Back to Top
Kay View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 September 2017
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2017 om 20:34
Ik bedoel natuurlijk rechtermouw haha!!
Back to Top
Kay View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 September 2017
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2017 om 20:33
Als ik bij de pas steken moet opnemen, neem ik eerst rechtervoorpand, dan rechtermuisknop, rugpand, linkermouw, linkervoirpand. Moet ik na t opnemen van de steken aan het telpatroon beginnen of gelijk bij t opnemen?
Wat is dan mijn goede kant?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2017 om 10:45
Een beetje vreemd is dat inderdaad wel, maar zo kan je beter zien wat er in het midden van die 16 steken gebeurd.
Ik heb van Phildar ook stekenboeken en je wordt dan helemaal tureluurs door al die streepjes, als in je ziet door de bomen je patroon niet meer.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2017 om 11:34
Ja dat had ik ook gezien ,misschien bedoelen ze daar een kantsteek mee .

Daar zou ik me maar niet druk over maken en lekker aan de slag gaan ,met straks een blije kleindochter
Back to Top
Kay View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 September 2017
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2017 om 11:11
Okay
IkSmile ben er nu uit , eindelijk.Big smile
Hartelijk dank iedereen.
Toch blijf ik me nog steeds afvragen Waarom er lege hokjes staan in het patroon en helemaal vooraan en achteraan  staat een rechtop streepje. Dit is ook r. aan de goede kant en av. aan de verkeerde kant.Vreemd toch?Question
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2017 om 10:47
Originally posted by Kay Kay wrote:

okay dankjewel IW , dus moet ik bij het zwarte driehoekje niet eerst een steek breien en daarna de meerdering maken?
Nee want dan krijg je te veel steken. Zelf kijk ik altijd als ik een patroon met minderingen heb waar de meerderingen
zitten - want ik ken die vertalers ondertussen wel. Gelijk aantal steken, 2 minderingen dan horen er ook 2 meerderingen bij.
 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2017 om 09:51
Ik gebruik ook altijd een hulpstuk ,kabelnaald, .
Maar als ik die niet bij de hand heb is een cocktailprikker een goede tip .

Bedankt Machtelt
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2017 om 09:42
Als er bij een meerdering uit het dwarsdraadje geen gaatje mag komen, pak ik een cocktailprikker, neem het draadje er op, draai het een halve slag en zet de steek terug om hem te breien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2017 om 09:19
Daar is hij dan de symbool verklaring .

Volgens mij heeft Machtelt gelijk . Je komt recht aanbreien ,je neemt je tussen lus op en breit daar een steek uit . Ik zou hem verdraaid rechtbreien anders krijg je een gaatje ,of dat moet op je foto te zien zijn .Je breit 2 av steken en je breit uit je tussenlus een av steek ook verdraaid vanwege dat gaatje Dat bedoelen ze met naar gelang de steken Dan brei je weer recht verder .

Je mindering aan het begin is een overhaling die aan het eind is samen breien .

Je mi
Back to Top
Kay View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 September 2017
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2017 om 20:50
okay dankjewel IW , dus moet ik bij het zwarte driehoekje niet eerst een steek breien en daarna de meerdering maken?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2017 om 20:33
Als je steken mindert (samen breit) en je blijft toch hetzelfde aantal steken houden moeten die in evenwicht gehouden worden door meerderingen.
Meestal zijn het gewone omslagen die je in ajour ziet (de befaamde gaatjes). Dit zijn minder gaterige meerderingen, 2 meerderingen (2 driehoekjes)
tegenover 2 minderingen (die omgevallen letters T).
Pas in naald 9 heb je minderingen zonder dat er meerderingen tegenover staan (geen 3-hoekjes)
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2017 om 20:18
Even kijken ik tel 7 steken voor het 3-hoekje, 2 ertussen, weer een 3-hoekje en nog eens 7 steken. Als je de 3-hoekjes niet meerekent
heb je 16 steken. Maar de eerste en de laatste steek brei je er 2 samen en hou je er dus maar 14 over, dus lijkt Magtelts idee wel goed.
Dat je dus op de plek van de driehoek uit het draadje tussen je steken een steek opneemt, het lijkt mij altijd recht, want het 3-hoekje zit altijd in de
oneven naald. Ik ga de foto nog eens even bestuderen.
Back to Top
Kay View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 September 2017
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2017 om 19:58
als iemand het wil uitleggen, dan graag steek voor steek, ik houdt nl iedere keer 18 steken over ipv 16. Dan kom ik de volgende naald niet uit met mijn patroon.
Back to Top
Kay View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 September 2017
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2017 om 19:55
zie hier het telpatroon, hopelijk kan iemand mij helpen.
Ik heb met veel moeite de foto erop gekregen.
alvast veel dank iedereen.
Back to Top
Kay View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 September 2017
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2017 om 19:53


Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2017 om 18:49
Dus dat driehoekje zou een meerdering tussen twee steken kunnen betekenen. Het hangt dan af van de steek links of rechts van die meerdering of je die recht of averecht doet. Als je aan het eind van die naald de steken telt, zouden er net zoveel meer steken moeten zijn als er driehoekjes in het telpatroon staan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kay View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 September 2017
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2017 om 18:37
Er staan zwarte driehoekjes met de punt naar beneden en dan staat er bij de uitleg':
' r. of av. Tussenliggende meerd. naargelang de st' ????
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2017 om 16:31
Dit ben ik tegengekomen in het boek breikunst uit het hoge noorden .

Symbool verklaring

driehoekje punt rechts 2 steken samenbreien
driehoekje punt links   2 steken samenbreien door de achterste lushelften
driehoekje punt naar boven 3 steken samenbreien .

verder kom ik in geen enkel symbool verklaring een driehoekje met de punt naar boven tegen .
Wel steeds die andere twee met de zelfde uitleg
Back to Top
Kay View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 September 2017
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2017 om 15:44
En die zwarte driehoekjes naar boven dan??
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns