Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Doorzichtig

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Doorzichtig
    Posted: 30 September 2017 om 17:49
Ik heb vandaag doorzichtige drukkertjes met doorzichtig (zeg maar onzichtbaar) garen op een ecru truitje voor Skipper genaaid. Het leek wel of ik de nieuwe kleren van de keizer zat te naaien, ik zag wel grote gebaren, maar geen draad of drukker. De moeder van het meisje, dat de pop met kleding koopt, zal wel heel blij zijn, dat ze aldoor mag helpen het truitje dicht te doen. Overigens prikte ik tweemaal in mijn vinger, hoewel de naald niet doorzichtig was. Ik viel niet in slaap en er kwam geen prins.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2017 om 19:00
ik heb een poosje geleden ook dat transparante garen gekocht 
heb daar ook veel moeite mee gehad 
maar je zag niets van het garen daar was ik ook content mee 
en bij mij ging steeds de draad uit de naald dat is ook niet fijn heb een bril nodig om de draad er weer in te krijgen dat viel niet altijd mee 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2017 om 19:51
is dat transparante garen ook in de wibra te vinden? Lijkt me ook handig om kleine gaatjes toe te trekken. (als ik het in de naald krijg tenminste)
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2017 om 22:20
Ik moest ooit een lampenkap van mijn ouders repareren. Daar moest ongeveer 80 cm naad losgetornd worden die met doorzichtig dun garen genaaid was...

Onder een felle lamp kon ik het garen zien glinsteren. Dus als je zeker weet dat het stiksel niet meer loshoeft, is het waarschijnlijk heel mooi.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2017 om 08:17
Kan het me niet echt voorstellen ,is het zo van dat visgraad garen?
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2017 om 08:24
Het is garen, dat quiltsters gebruiken. Ik kocht het op de markt bij de fourniturenkraam. Om etiketjes op breisels te naaien. Ik heb geen hulpstukje nodig om de draad in de naald te krijgen, het is iets minder flexibel dan gewoon naaigaren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2017 om 08:31
Daar ga ik toch eens naar op zoek in de wolwinkel ,dank Machtelt, jij bent ook al vroeg wakker op ne zondag
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2017 om 12:33
bij mij ging er een oud belletje (zeker 20 jaar oud) rinkelen en ja wie zoekt die vindt. Ik heb transparant wit en zelfs transparant zwart. Ooit in een ver verleden gekocht om in de caravan te leggen om te depaneren.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2017 om 12:34
Mijn katten kijken niet op de klok, die leven op hun hongergevoel.

Voor dat garen kun je beter kijken in de naaiwinkel of quiltshop. Misschien heeft onze Renske het wel. Wij hebben zo'n lekker ouderwetse kraam met elleboogstukken en zo.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2017 om 12:57
Originally posted by bep bep wrote:

bij mij ging er een oud belletje (zeker 20 jaar oud) rinkelen en ja wie zoekt die vindt. Ik heb transparant wit en zelfs transparant zwart. Ooit in een ver verleden gekocht om in de caravan te leggen om te depaneren.

Klopt bep mijn zus heeft het ook al jaren in haar naaidoos en ik heb het gewoon bij ons in de supermarkt Dirk van de broek gekocht 
ze hebben daar transparant wit en zwart
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns