Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Begin of einde van een bol wol?

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2017 om 18:51
Ik neem ook altijd de buitendraad haha. Soms is het handig, als ik met twee draden tegelijk haak, kan ik de binnenste en buitenste gebruiken. 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2017 om 16:22
Het hangt van de wol af. Fenna wordt hoe dan ook een warnet, als je er geen ordentelijke bol van rolt. Er is voor beide methodes geen vóór en tegen, als je het maar konsekwent doet, vooral bij gemêleerde garens. Niet de ene keer draadje uit het midden en de andere keer draadje van onder de wikkel. Ik heb de bol in een emmertje of tas liggen rollebollen, omdat de katten het anders té aantrekkelijk vinden om mee te doen. Vaak maak ik wel een bol, omdat zelfs dure garens nog ergens een draadbreukje binnenin hebben, dat weer vastgeknoopt is.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2017 om 15:08
Een nieuwe bol wol heeft een begin en een einde. Als ik begin te breien met een nieuwe bol, haal ik eerst het etiket eraf en begin te breien met het draaduiteinde dat aan de buitenkant zit. Tijdens het breien hobbelt de bol gezellig over de grond heen en weer. Een vriendin van mij begint altijd met het andere uiteinde dat ergens diep verstopt in de bol zit. De bol blijft dan rustig op dezelfde plaats liggen tijdens het breien.

Hoe doen jullie dat en wat zijn de voor- en nadelen? Ik neem aan dat dit voor haakwerk ook geldt. Als ik de binnendraad op ga zoeken, is mijn bol al direct een warboel geworden...
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns