Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Gebruik een steekmarker

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Gebruik een steekmarker
    Posted: 13 Oktober 2017 om 16:04
Iets waar ik zelf de laatste tijd erg gemak van heb.

Als ik mijn haakwerk even weg moet leggen doe ik een steekmarker door de laatste haaklus en trek de draad lichtjes aan.
Je haakwerk trek niet uit als je het weglegt of weer gaat pakken.
Je trek de draad met de marker weer een stukje op, haalt de marker er af en je kan weer verder haken waar je gebleven bent.

Misschien zijn er die dit al jaaaaaaren doen, maar toch wil ik het even doorgeven.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2017 om 22:24
Ik heb dat gemak vorig jaar ook ontdekt en sindsdien veel gebruikt
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2017 om 22:26
Hee... waar is mijn vrolijke aapje gebleven? 
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2017 om 22:59
Jouw aapje heeft even kiekeboe gespeeld... Daar is-tie weer.

Ik had nog nooit van een steekmarker gehoord. Met breiwerk heb je ook wel een dergelijk probleem als je veel steken op een naald hebt die bij het wegleggen er graag af willen. Meestal behelp ik me met wasknijpers.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2017 om 09:45
Daar zijn stekenstoppers voor, een soort tovenaarshoedjes die je op de punt van de pen zet. Hema en Wibra, misschien Zeeman, zullen die wel hebben. In breiwerk gebruik ik ook dunne lusjes als markeerders, als ik veel steken moet opzetten. Dan doe ik om de 20 steken een lusje op de naald. Anders blijf je tellen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2017 om 22:42
Mijn steekmarkeerder is het best te omschrijven als kleine plastic veiligheidsspeldjes.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2017 om 08:49
Ik heb er die op plastic paperclips lijken en lusjes met kralen en kleine bedeltjes. Maar als ze in mijn hobbykamer liggen en er liggen kleine draadjes op de tafel naast me, dan maak ik lusjes. Van de Simply bladen kreeg ik twee doosjes met kleine plastic veiligheidsspeldjes, maar die heb ik aan een soosvriendin gegeven.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2017 om 09:12


Ik heb deze
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2017 om 13:46
Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:



Ik heb deze


Die heb ik ook en die gebruik ik regelmatig. Je moet ze wel goed vastmaken c.q. vast in de steken haken want bij heel dun garen hebben ze weleens de neiging om eruit te "vallen"
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2017 om 10:12
O die stekenmarkeerders van jou lijken me wel handig. Ik heb andere en die willen nog wel eens van het draad schieten, daarom gebruik ik tegenwoordig maar veiligheidspelden.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2017 om 11:47
Ik heb die roodwitblauwe ook, maar voor poppenkleren zijn ze vaak te dik en groot, en dan zijn kleine dunne draadjes handig.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2017 om 21:42
De rood blauwe vallen er bij mij altijd uit daarom gebruik ik kunstof veiligheidspeldjes
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2017 om 23:55
 geweldig die dingen maar nu ik een digitale heb gaat het nog makkelijker
ja dat probleem ken ik met breien als je steken van de pen vallen als je het weg legt
maar meestal is dan het probleem dat je naald tekort is voor je aantal steken is ook lastig breien maar je kunt ook de steken op een rondbreinaald zetten en als je er dan twee hebt brei men recht
groetjes  irma 
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2017 om 13:37
 
Ik gebruik deze, vind ze ook erg handig!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2017 om 18:50
Ik heb nog oude stekenstoppers, die ik ooit bij Hema kocht, maar volgens mij hebben Zeeman en Wibra ze weer. Ze zijn ook handig, als een gast of kat onverwacht je breisel pakt. Misschien even googelen?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2017 om 23:12
Originally posted by koffiebuikje koffiebuikje wrote:

 geweldig die dingen maar nu ik een digitale heb gaat het nog makkelijker



Dat digitale snap ik niet helemaal in het geval waar ik mijn steekmarker voor gebruik

Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:


Als ik mijn haakwerk even weg moet leggen doe ik een steekmarker door de laatste haaklus en trek de draad lichtjes aan.


Ik snap het hele idee van een digitale steekmarker ook niet erg.
Wat is dat voor iets? En hoe gebruik je het dan?


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2017 om 08:17
Ik heb zo'n klikkende kikker, die best wel geluid maakt en een zwijgende digitale teller voor het aantal toeren. We hebben het over drie soorten breihulpjes: toerentellers, stekenmarkeerder en stekenstoppers. Misschien staan ze bij de breiaccessoires van de hobbydooswinkel, dan zie je het verschil. Als je ook kralen gebruikt om kettingen te maken, kun je zelf stekenmarkeerders maken met zo'n knijpkraal. Eerst een lus van dun borduurgaren, aan de losse eindjes een paar kralen of bedels en dan vastzetten met een knijpkraal. Als toerenteller gebruiken mensen ook een blocnote en ballpoint. En als stekenstopper de wollebol, waar ze de breinaalden insteken. IK zag op google ook ergonomische breinaalden, waarvan het uiteinde stekenstopper is. Dan moet je wel altijd de pen uitbreien en de lege naald andersom vastklikken aan de volle naald.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2017 om 08:55
Oh jaaaa.

toerenteller digitaal kan ik me wél iets bij voorstellen.

Smile
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2017 om 09:03
Er gaat hier een wereld voor me open!

Dat is wel wat anders dan wasknijpers om de steken te stoppen en lucifers om te markeren en toeren te tellen. Zelfs het draaien van kabels deed ik in het begin op lucifers. Maar ik zal eens gaan kijken bij de winkel. Alleen al die mooie kleurtjes...    
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2017 om 11:15
Een Belgische hobbydoos maakte haar man telkens wakker uit zijn dutje met haar hard klikkende kikkertje. Zij vroeg om een digitale, geruisloze toerenteller. En toen ben ik gaan zoeken en heb ze gevonden. Op de hobbydoosdag kon ik er diverse uitreiken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns