Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Snap het niet

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kellylief View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 16 November 2017
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kellylief Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Snap het niet
    Posted: 16 November 2017 om 20:03
Hallo,

Ik heb een vraag over een patroon.
Ik ben bezig met het haken van een vliegtuigje.
Op een gegeven moment komt er een toer in voor die ik helemaal niet snap.
We zitten op 30 steken en dan staat er voor de volgende toer;
10v (2v samen haken) x4, 7v

Ik kom daar echt niet aan uit.
Kan iemand mij misschien uitleggen hoe dit precies moet?

Alvast bedankt,
Kelly
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2017 om 20:24
Op hoeveel steken moet je dan uitkomen na dat je dit gedaan hebt ?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2017 om 20:29
En wat moet je daarna doen ?
Back to Top
Kellylief View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 16 November 2017
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kellylief Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2017 om 20:51
Sorry het is;
10v (v, 2v samen haken) x4, 7v

Dan zou je op 26 steken uit moeten komen en daarna moet je
3 toeren alleen maar vasten haken.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2017 om 21:42
ge hebt 30 steken en de volgende toer moet je dus
10 vaste, 1 vaste, 2 vaste samenhaken, 1 v, 2v samen, 1v, 2v samen, 1 v, 2v samen en 7 vasten doen.
Als ge dat doet hebt ge er maar 29 gebruikt en komt het op 25 steken. Dus ofwel staat er ergens een foutje en begin je idd met 29 steken en , ofwel moet er ergens nog een vaste bij (in het begin of op het einde).
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2017 om 09:34
Kan het zijn dat er sprake is van 1 keerlosse en 29 vasten? Dan zou het zijn: 1 keerlosse, 9 vasten en dan dat gedoe met (1v, 2 v samenhaken) en dat dan 4 x, zodat je 7 vasten overhoudt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2017 om 09:41
Dat zit ok net te bedenken Machtelt .

Blijven ze in het vervolg van het patroon nog steeds uitgaan van die 26 vasten of maakt het daarna niet meer uit of het er 26 0f 25 zijn
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2017 om 10:57
Is het een bekend boekje dat iemand misschien heeft ? Want met een plaatje erbij gaat het misschien makkelijker.
Back to Top
Kellylief View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 16 November 2017
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kellylief Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2017 om 14:34
Het is mij inmiddels gelukt.
Bedankt allemaal!
Alleen nu zit ik met het volgende haha.

De vleugels haken.
Beginnen met 4 lossen haken en vervolgens beginnen in de 2e lossen van de haaknaald
Voor toer 1 zou ik dan; v, v, 3v in v, v, 2v in v moeten haken.
Maar ik begrijp niet zo goed hoe dit moet.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2017 om 14:49
Wat zou kunnen is dat de vleugels dubbel zijn en je aan beide kanten van die 4 lossen moet haken, zodat jouw 4 lossen de tip van de vleugel zijn
 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2017 om 15:26
Dat kan natuurlijk nooit ,want je haakt in lossen en niet in vasten .
Het zou kunnen dat je eerst een toer vasten moet haken , want dan ga je op vasten haken .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2017 om 15:34
Op hoeveel steken moet je dan je 2e toer gaan haken ?
Back to Top
Kellylief View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 16 November 2017
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kellylief Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2017 om 15:40
Begin te haken met de kleur van het vliegtuig. Haak 4 lossen. Begin in de 2e losse van de haaknaald.

1. V, v, 3v in v, v, 2v in v.            8
2. 2v in iedere v.                        16
3-12 v in iedere v.                      16
13. 2v

Dit is het hele patroon van de vleugels

Maar ik weet echt niet hoe ik moet beginnen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2017 om 15:43
Helaas krijg ik bericht dat de pagina niet kan worden weergegeven
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2017 om 15:45
Als ik jouw tekst lees dan staat er vaste ,vaste 3 vasten in de volgende vaste ,maar dan heb je toch een losse .

Zou v,v iets anders dan vaste betekenen
Back to Top
Kellylief View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 16 November 2017
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kellylief Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2017 om 15:45
https://drive.google.com/file/d/0B4RSHgqm5vXwdHNGTGtqbWFMckE/view

Misschien dat het zo lukt haha.
Je zou denken dat je begint met een magische cirkel maar dit is wel vreemd.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2017 om 16:03
Ik zou het zo doen . Je hebt 4 lossen .Je gaat in je 2e losse 3 vasten maken in je 3e losse 2 vasten in je 4e losse weer 2 vasten . Dan heb je er 7 en je hebt nog die begin losse . Volgens mij heb je er dan 8 .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2017 om 16:12
Is het een spionage vliegtuig ?
Hoe je van 8 naar 16 komt begrijp ik nog ,maar hoe je dan in toer 13 van 16 weer naar 2 gaat ???
Back to Top
Kellylief View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 16 November 2017
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kellylief Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2017 om 16:22
Het is een vertaald patroon van ingenious by me.
Het zijn vliegtuigjes voor een muziekmobiel.
Maar best ingewikkeld haha
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2017 om 16:43
Ik heb inmiddels het plaatje gevonden .Ik zou gewoon beginnen met een magische ring ,want dat zie je toch duidelijk aan het eind of anders die steken haken in een cirkel van die 4 lossen want het gaat in het rond gehaakt worden terwijl er toch nergens staat dat je moet sluiten .

Ben er nu ook achter waarom je in toer 13 maar 2 vasten haakt ,dan heb je een mooi "hapje "om de vleugel aan de romp te zetten .

Als je alle reacties leest zijn er meer die problemen hebben met sommige toeren
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns