Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vraag over patroon;drops 178- 16

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2017 om 14:13
Ik zou bijna wat gaan markeren van die markeerdraden ,maar ik ga het proberen .

Pen 5 en 6

Na markeerdraad 2 in pen 5 brei je 1 recht 1omsl 2 recht 1 omslag 1 recht .
Dan keer je je werk en ga je weer terug breien richting markeerdraad 2 dat zijn dat zijn 4 steken en twee omslagen die wel als steken zullen tellen .
Dus je komt omslag 2 vanzelf weer tegen .
Ik geloof dat ik iedere markeerdraad een ander kleurtje zou geven en dat even zou noteren .
Ik geloof dat het zo in elkaar steekt ,zo niet dan zijn er nog wel andere .

Je hebt wel gelijk het eerst met ander garen te proberen ,want ik geloof echt dat het het beste lukt als je het doet
Back to Top
nelly View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 26 September 2017
Status: Offline
Points: 19
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nelly Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2017 om 14:09
Dag Hobbygury,
Wat fijn dat je zo snel reageert, maar de verkorte toeren begrijp ik wel en ik vind het ook best verwarrend al die nummers van de div. markeerdraden. Het aantal te breien steken lijkt mij makkelijker! Maar ik moet het hiermee doen. Maar ik naald 6 (is een teruggaande naald, dus averecht) en aan de averechte kant zit markeerdraad 4 dus links. Ik begrijp dat ik eerst tot mdr 2 moet breien(=6 steken op het voorpand) dan verder breien(ze vergeten dan volgens mij, patroontje A 1, 7 steken)breien dan tot mdr 4 dat kan ik ook nog volgen,maar dan komt nld 7 en daar raak ik volkomen de kluts kwijt! Misschien moet ik die "markeerdraden" vergeten en maar gewoon op m'n gevoel verder gaan
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2017 om 13:13
Zelf zou ik eerder gek worden over waar die markeerdraden zitten, maar vaak kun je dat goed zien als je het werk in je handen hebt.
Je kunt bij drops even tussen de filmpjes zoeken naar hoe je verkorte toeren breit (vooral met zo min mogelijk gaatjes tot gevolg.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2017 om 13:10
Je breit verkorte toeren (in ieder geval die 6 naalden) dus je breit niet rond. Je breit tot waar ze zeggen dat je stoppen moet en dan keer
je het werk. Dus in naald 5 schiet je voorbij markeerdraad 2 en als je het werk keert kun je daar weer heen breien.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2017 om 13:00
Och ja drops patronen voor de goede lezer annex puzzelaars, ik zal hem even aanklikbaar linken patroon
Back to Top
nelly View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 26 September 2017
Status: Offline
Points: 19
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nelly Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2017 om 12:38
goede morgen breivriendinnen en misschien ook wel breivrienden,
Heb een vraag over dit patroon, kom er zelf niet meer uit.Loop vast met nld. 6 en verder. Ben begonnen met het originele garen, ben daar mee gestopt en heb met wat oud garen opnieuw opgezet om te proberen of ik er door te proberen en het patroon beter te begrijpen, misschien wel uit zou komen,ben hiermee ook al diverse keren opnieuw begonnen, maar kom er echt niet uit. Kan het zijn dat er een fout in de beschrijving zit? Kan me dat bijna niet voorstellen, misschien begrijp ik het verkeerd! Willen jullie er eens naar kijken. Het eerste waar ik op stuit is nld 6; brei averecht tot markeerdraad 2. m aar markeerdraad 2 zit aan de tegenovergestelde kant, kan me nog voorstellen dat dit markeerdraad 3 moet zijn, maar loop dan verder weer vast met nld 7. begrijp er geen fluit van..... Hopenlijk brengen jullie licht in deze voor mij duisternis. Heb deze naalden nu al zo vaak opnieuw gebreid omdat ik het idee had dat ik het moest breien om het te begrijpen. Hoop zo dat jullie er wel uit kunnen komen, wil zo graag verder breien en anders moet ik een ander patroon gaan zoeken voor dit garen. Alvast bedankt voor de te nemen moeite
Nelly
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.574 seconden.
Lang Yarns