Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

standbeeld

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: standbeeld
    Posted: 18 December 2017 om 10:23
Soms, als ik heel moe ben en dan eindelijk in bed lig, denk ik: Een standbeeld voor de mens die het bed heeft uitgevonden.

Voor wie zou JIJ een standbeeld op willen richten?

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2017 om 13:54
Inderdaad ,ik wil een standbeeld voor degene die de verwarming (chauwface) uitgevonden heeft,vroeger zoveel kou geleden dat ik nu toch zalig vind de verwarming , knip en warm🎅
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2017 om 14:02
Wat een leuk onderwerp...
Een standbeeld voor de bedenker van de douche...
Heerlijke weldaad voor het lichaam na inspanning...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2017 om 17:28
Voor degene die de aardappel naar Europa bracht.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2017 om 18:22
Leuk onderwerp.

Pippi Langkous! Zij is voor mij Het Grote Voorbeeld van vindingrijkheid zonder zich te storen aan begrenzende normen die door anderen bedacht zijn.   

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Voor degene die de aardappel naar Europa bracht.


Daar sta ik ook helemaal achter.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2017 om 20:14
Voor degene die breipennen en haaknaalden heeft uitgevonden. Trouwens de naaimachine bedenker mag ik ook niet vergeten. Ja en die aardappelman van Magtelt ook, ik ben dol op aardappels.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2017 om 11:47


Standbeel voor de bedden man

  


standbeeld voor de verwarmings man

 


Standbeeld voor de douche man

 


Standbeeld voor de aardappel man

 


Standbeeld Pippi Langkous
 


Standbeeld voor de brei/haakpennen man

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2017 om 12:30
Wat leuk al die plaatjes erbij...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2017 om 12:36
Ha-ha, wat leuk om de standbeelden erbij te geven. Ik herken me er tenminste helemaal in.    Je zal best lang hebben moeten zoeken om alles bij elkaar te vinden.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2017 om 12:39
Inderdaad en de kleur weghalen bij sommigen.
Heb inmiddels een beter aardappel beeld gevonden.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2017 om 19:25
Bij de aardappels sluit ik me ook aan .
Ik wil ook een standbeeld voor degene die plakband en klittenband hebben uitgevonden .

Ik kom nog uit de tijd dat om pakjes een touwtje ging in kruisvorm en daaraan kwam een soort rond houten stokje met haken die om de touwtjes pasten om het zo te dragen .
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2017 om 20:25
Beeld voor de plakband vrouw.







Hoewel alle anderen anoniem zijn gebleven, mag deze een naam hebben.

Beeld voor de klittenband man

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2017 om 00:16
voor mij mag diegene die de wc binnenshuis heeft weten te brengen met een doortrek- en afvoersysteem een standbeeld hebben en ernaast de wcpapierman/vrouw op een piëdestal.

Ik mag er niet aan denken dat ik nog zoals bij mijn grootouders vroeger naar de wc zou moeten gaan. Bij mijn grootouders was de wc in een steegje met de wc van de buren ernaast. Het was een kotje met een bak over de hele breedte en een gat in waar precies zo een melkstolpdeksel opzat. Langs beide kanten van dat deksel lagen het rijk der vrouw of de libelle-rosita of een ander boekske met van dat glanzend papier nog in die tijd. Krantenpapier werd binnenshuis gehouden om de stoof aan te steken om te kunnen koken en als chauffage.

Als ge dus dat deksel eraf haalde, was het een hele diepe put, die stinkende vliegen liet ontsnappen. Ik had altijd schrik dat ik erin ging vallen. En het allerergste was dan nog dat als ge helemaal geleegd waard, ge een blad van het rijk der vrouw of de libelle moest scheuren om toch een beetje een proper onderbroek te houden. En met dat glanzend papier lukte dat niet want dat schoof tot halverwege uwe rug. En dubbel plooien werd het helemaal niks.

En 's avonds kregen wij (mijn tante (die 6 weken ouder is dan ik) en ik)een pispot mee naar boven voor de nachtelijke waterlozing. En één keer is het me gelukt om los in die pispot te stappen met uit bed te komen.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2017 om 09:21
Oh ja bep! Wat een gewéldig verhaal!
Ellende was dat.
En ik snap heel goed de angst in dat gat te vallen.

Mijn oma woonde op een bovenetage en had een 'plee'
Ook een plank met een deksel en een grote bak eronder.
2x per week kwam de poepman de volle bak ophalen en werd er een lege geplaatst.
Riekte altijd in het gangetje waar de plee was. Óf naar bleek Óf naar menselijke geuren.
En oma was zeer van de schone, die poetste zich een ongeluk.

Ik zal eens zoeken naar het standbeeld.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2017 om 09:30
Standbeeld voor de toiletman

Beeld  wcpapieruitvinder
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2017 om 09:38
Geweldig verhaal. Romantiek van vervlogen tijden. Voor de grap noem ik mijn WC nog altijd 't huuske, stammend uit de tijd dat het "huisje" buitenshuis was.

... en nu mag er inmiddels een standbeeld gevonden worden voor jou, Lao-tse: de digitale standbeeldenzoekster.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns