Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Breipakket Aldi

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 11 Oktober 2014
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Breipakket Aldi
    Posted: 27 December 2017 om 12:25
Hoi!

Voor Kerst heb ik van mijn vriend alle 3 de breipakketten van de Aldi gekregen. Yeey Big smile Die waar je de knuffels mee kunt maken (Konijn, Hond en Ezel).

Maar nu zie ik dat ze gebreid moeten worden met 5 naalden... En laat ik dat nou nog nooit gedaan hebben. 
Heeft iemand die pakketten toevallig ook en weet je of ze ook op 2 naalden of op een rondbreinaald gebreid kunnen worden?
Ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen, maar misschien heeft iemand er ervaring mee. Anders toch maar eens gaan oefenen met het breien met 5 naalden. LOL

Foto even geleend uit topic van Niania


Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2017 om 13:47
volgens mij kunt ge dat ook op een rondbreinaald. Wel efkes opletten als ze zeggen meerderen of minderen dat ge het op de juiste plaats doet.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2017 om 14:48
Ik heb ze gemaakt het gaat met vier naalden ook maar laat geen steek vallen want dat zijn rampen en je kan het niet uittrekken ,het in elkaar zetten is ook niet makkelijk maar als ze klaar zijn is het heel mooi
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 11 Oktober 2014
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2017 om 17:36
Bedankt voor antwoorden!

Ik ga het morgen eens proberen met een rondbreinaald. Ik zal posten of het op die manier lukt, dan weten anderen het ook meteen :) 
Back to Top
Hermien View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 December 2017
Locatie: Wijchen
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hermien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2017 om 21:24
Hoi,

Heb je voor mij misschien een foto van de Nederlandse gebruiksaanwijzing?

ik heb dit pakket vandaag in duitsland gekocht bij de aldi maar is in hety duits toch erg lastig.

gr


Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2017 om 15:41
O die zijn wel erg leuk, en niet duur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2017 om 17:39
He hermien het zit er in drie talen in ook neder lands...bij mij toch suxes
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2017 om 14:23
hoi aranince ik heb ook zo'n pakket de ezel leuk he 
maar waarom zou het niet gaan op een rond breinaald dat gaat met sokken toch ook dat is dan toch het zelfde  het jammer aan dit patroon vindt ik dat je het buik stuk recht breid en niet in breit nu wordt het zo moeilijk om het er recht op te zetten omdat het al gevuld is er staat ook in het patroon dat je er op moet letten dan de vulling er niet door komt als je aan kleine kinderen geeft tip doe de vulling in een nylon kous zo als beschreven hoef je hem niet te vullen voor  je de bovenkant nog op de pennen heb staan de onder kant ze opening is groot zat

Back to Top
Nicolette2512 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 30 December 2017
Locatie: Engeland
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nicolette2512 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2017 om 15:34
Hoi allemaal, ik ben nieuw hier. Ik kwam hier omdat ik gisteren deze 3 knuffels ook heb gekocht en met de ezel wil beginnen en het patroon niet helemaal begrijp. Ik ben niet een ervaren breister en heb ook nog niet eerder rond gebreid, dus allemaal een beetje nieuw. Nu staat er in het patroon iets over M maar geen uitleg wat M betekent en gezien meer. = meerderen en min. = minderen, neem ik aan dat M niet meerderen of minderen betekent. Het staat ook bij het opzetten... 24 B (4 x 6 M) ik zit dus al op de eerste rij vast!

Dan de 2de rond.: 8 B meer. (= de 2de en voorlaatste B van elke naald verder., door uit een B 1 B re en 1 B re gekruist uit te br.) (= 32 M)
Wat wordt bedoeld met gekruist uit te breien?

Dan staat er verder op ook RB = randsteek (n) wat wordt hiermee bedoeld en hoe zet je die steken op?

Ik heb er al bijna spijt van dat ik ze gekocht heb!!

Thanks!
Nicolette
Back to Top
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 11 Oktober 2014
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2017 om 16:15
Originally posted by koffiebuikje koffiebuikje wrote:

hoi aranince ik heb ook zo'n pakket de ezel leuk he 
maar waarom zou het niet gaan op een rond breinaald dat gaat met sokken toch ook dat is dan toch het zelfde  het jammer aan dit patroon vindt ik dat je het buik stuk recht breid en niet in breit nu wordt het zo moeilijk om het er recht op te zetten omdat het al gevuld is er staat ook in het patroon dat je er op moet letten dan de vulling er niet door komt als je aan kleine kinderen geeft tip doe de vulling in een nylon kous zo als beschreven hoef je hem niet te vullen voor  je de bovenkant nog op de pennen heb staan de onder kant ze opening is groot zat


Ja die ezel vind ik ook echt leuk! Maar Konijn ook.. en hond eigenlijk ook haha. 
Gisteren heb ik een poging gedaan met 5 naalden te breien, en jeetje.. ik kwam nog niet een keer rond Embarrassed. Ik moet zeggen dat ik het wel vrij snel heb opgegeven, dus ik ga toch nog een poging wagen.

Vandaag wilde ik proberen met de rondbreinaald, maar ben er nog niet aan toe gekomen. Dan zou ik de Magic Loop methode moeten gebruiken toch?

Originally posted by Nicolette2512 Nicolette2512 wrote:

 Hoi allemaal, ik ben nieuw hier. Ik kwam hier omdat ik gisteren deze 3 knuffels ook heb gekocht en met de ezel wil beginnen en het patroon niet helemaal begrijp. Ik ben niet een ervaren breister en heb ook nog niet eerder rond gebreid, dus allemaal een beetje nieuw. Nu staat er in het patroon iets over M maar geen uitleg wat M betekent en gezien meer. = meerderen en min. = minderen, neem ik aan dat M niet meerderen of minderen betekent. Het staat ook bij het opzetten... 24 B (4 x 6 M) ik zit dus al op de eerste rij vast! 
Dan de 2de rond.: 8 B meer. (= de 2de en voorlaatste B van elke naald verder., door uit een B 1 B re en 1 B re gekruist uit te br.) (= 32 M)
Wat wordt bedoeld met gekruist uit te breien? 

Dan staat er verder op ook RB = randsteek (n) wat wordt hiermee bedoeld en hoe zet je die steken op? 

Ik heb er al bijna spijt van dat ik ze gekocht heb!! 

Thanks!
Nicolette

Niet te snel opgeven daar zijn ze te leuk voor! Big smile (moet ik ook steeds tegen mezelf zeggen)

De beschrijving is inderdaad wel waardeloos.... Maar die 'M' staat voor 'steken'. Vergeten uit het Duits te vertalen volgens mij.. 

Er staat dus dat je 24 steken op moet zetten, deze moet je vervolgens over 4 naalden verspreiden, wat neer komt op 6 steken op 4 naalden (4 x 6 M / steken)

De 'B' staat ook voor (brei)steken. Je moet daar 8 steken meerderen. Dit is wat moeilijk uit te leggen dus dit kan je beter op Youtube kijken. Gewoon zoeken op steken meerderen. Het is niet moeilijk! Alleen lastig zo uit te leggen Smile

RB = Randsteek. Ze bedoelen gewoon een kantsteek. Ik heb nooit aan kantsteken gedaan, dus ik zelf ga daar een gewone rechte steek opzetten. Dus niet 1 kantsteek, 2 steken opzetten en dan nog 1 kantsteek. Maar gewoon 4 steken opzetten.

Ik hoop dat je het een beetje begrijpt! Anders vraag maar verder Smile Ik zal je proberen te helpen, maar zelf ben ik dus ook nog aan het puzzelen haha

Originally posted by Hermien Hermien wrote:

 Hoi,

Heb je voor mij misschien een foto van de Nederlandse gebruiksaanwijzing?

ik heb dit pakket vandaag in duitsland gekocht bij de aldi maar is in hety duits toch erg lastig.

gr


Ik heb je een pb gestuurd. Maar ik denk dat de Duitse versie begrijpelijker is dan de Nederlandse Tongue
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2017 om 17:33
Aranince je hebt gelijk  de m staat voor het aantal steken die dan  moet hebben en de b. staat voor kleur b. voor de ezel grijs dus
ik ken geen Magic loop met breien wel met haken maar ik weet ook niet hoe jullie opzetten

om het toch rond te krijgen een tip zet 1 steek meer  bij het verdelen  haal de eerste steek over 
en brei zes steken de laatste steek strak aan trekken  op de volgende naald brei weer zes steken
de laatste weer strak aan trekken   enz op de laatste naald de laatste steek over halen 
dan leg je je werk op tafel en zorg er voor dat de naalden niet gedraaid zijn  
dan neem je extra steek zet deze op de vierde naald en brei de laatste met de extra steek samen 
dan ben je rond  en de eerste toer gebreid
Back to Top
Nicolette2512 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 30 December 2017
Locatie: Engeland
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nicolette2512 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2017 om 18:19
Originally posted by Hermien Hermien wrote:

Hoi,

Heb je voor mij misschien een foto van de Nederlandse gebruiksaanwijzing?

ik heb dit pakket vandaag in duitsland gekocht bij de aldi maar is in hety duits toch erg lastig.

gr




Hermien,

Ik weet niet of dit werkt, maar probeer even:






Groetjes,
Nicolette
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2017 om 18:44
Dat ziet er erg leuk uit.
Back to Top
Sammysam View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 22 Februari 2018
Locatie: Belgie
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sammysam Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2018 om 17:44
Hallo,

Ik heb van deze set ook de ezel en haas. De ezel is af en is heel mooi gelukt. Was wel even zoeken naar de betekenis in de handleiding
Maar nu ben ik aan de haas begonnen. Alle onderdelen zijn af, moet alleen nog in elkaar zetten. Wat me opviel was dat ik bij de haas ook witte voetjes moest breien terwijl die op de foto geen witte voetjes heeft. Maar niet echt bij stil gestaan.
Maar nu zie ik ineens dat bij de handleiding ook ezel staat!! Nog even de handleiding van de ezel erbij gehaald, is inderdaad ook ezel...
Dus ik vrees dat ik een verkeerde handleiding had!
Heeft iemand nog de handleiding van de haas? Dan kan ik misschien de kop nog opnieuw breien met de overschot van het garen. De pootjes moeten dan maar met wit...

Bedankt alvast
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2018 om 10:29
ik heb al van mensen gehoord en gelezen dat die naar aldi hebben gemaild en het juiste patroon hebben gekregen, zonder problemen.
Back to Top
Oma Willie View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 01 Maart 2018
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oma Willie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2018 om 14:38
Kan iemand me aan het patroon van de hond helpen ? Ik ben alle aldi's in de buurt afgeweest, maar het was overal zo uitverkocht. Ik heb de Aldi gemaild, maar die konden me ook niet helpen. Om mijn kleindochters alle drie een verschillende knuffel te geven hoop ik hier het patroon te vinden.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2018 om 14:54
Onder gezocht staat er een titel zoek patroon. Daar moet je eens kijken

(en een dikke mercie voor pareltje2011 kan er wel af denk ik).
Back to Top
Oma Willie View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 01 Maart 2018
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oma Willie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2018 om 15:28
Ik heb het gevonden. Dank je wel Bep en Pareltje !
Back to Top
nadine View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 29 Juli 2018
Locatie: landen
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nadine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2018 om 12:24
Hallo,

Ik heb deze set ook gekocht , maar nu blijkt dat er geen nederlandse handleiding bijgeleverd is ? 

Is het mogelijk dat er iemand deze zou kunnen doorsturen a.u.b. ??? want zo kan ik er niet uitkomen . Cry
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2018 om 20:27
Originally posted by bep bep wrote:

ik heb al van mensen gehoord en gelezen dat die naar aldi hebben gemaild en het juiste patroon hebben gekregen, zonder problemen.


Het hele topic doorlezen?"En dat over de Aldi breipakketten in de rubriek Patronen?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.625 seconden.
Lang Yarns