Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

breien met 3 draden

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
nelly View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 26 September 2017
Status: Offline
Points: 19
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nelly Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: breien met 3 draden
    Posted: 27 December 2017 om 15:38
Ben begonnen met een "Bernadette" vest. Heb daar patroon Design S9615 van de gratis patronen voor gebruikt. Heb de panden nu af en moet de mouwen gaan nbreien. Maar vind het uiteindelijke resultaat toch te grof, te grote steken, te los, nee niet wat ik ervan verwachtte. Gebruik het originele garen zoals in de beschrijving, maar nee. Het is een mohair garen en wordt met een enkele draad gebreid op nldnr. 4-5, brei nu met 3 draden op nld. 12 en vind dat veel te los. Kan misschien beter op nld. 8 of 9 gaan breien? Is daar een standaard regel voor breien met 3 draden. Ik weet dat breien met 2 draden een dubbele nlddikte -1 is. Geldt dat ook voor 3 draden en is dat dan ook voor mohair van toepassing? En moet ik dan een grotere maat aanhouden? Bij de beschrijving zit helaas geen tekeningetje met de maten.
Ga nu maar beginnen met het uithalen van de panden( als dat lukt tenminste met mohair en 3 draden.....)
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2017 om 15:55
Bij 3 drie draden vermenigvuldig ik het naaldenvoorschrift met 3 en trek er daarna 2 vanaf. In jouw geval is pen 12 niet echt verkeerd gekozen. Maar misschien brei jij wat losser of is dat volgens de wolfabrikant anders ingeschat? Dan zou 4x3-2=10 een optie zijn om te proberen.    
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2017 om 16:06
Ik vrees dat als ge het met een kleindere naald gaat breien dat ge dan geen Bernadette vest meer hebt. Een bernadette vest is juist zo flodderig door het te grote steken, maar door de mohair toch gevuld.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns