Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Jullie raad nodig

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Jullie raad nodig
    Posted: 10 Januari 2018 om 09:43
Je heb goeie adviezen gekregen. En daar ben ik het mee eens en ben dus heel benieuwd naar het eind resultaat. het wordt vast en zeker heel mooi.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2018 om 11:59
k vind de rand ook te groot. Ludwina heeft van zoiets een dekentje gebreid. ook met een smaller randje erom
oant Sjen
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2018 om 10:55
Je hebt helemaal gelijk Bep, ik heb nog tijd zat. En dan, lukt het dit jaar niet, dan volgend jaar misschien.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2018 om 22:46
ge hebt nog driekwart winter, een hele lente, een hele zomer en 1 maand herfst tijd om ze af te krijgen. Tegen die tijd hangen er buiten ook geen blaadjes meer aan de bomen en passen ze perfect in het interieur en kunt ge buiten binnen brengen, zoals de binnenhuisarchitecten nu voorschrijven.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2018 om 11:06
Bedankt. Ik heb gemerkt dat ik het bomendeel te veel in elkaar liet, kon het nog wat uitrekken zodat het groter is, zodat ik minder rand nodig heb. Ja, achter komt het ook dus ik hoef geen rekening te houden met krullen, maar ik vind een rand (lijst eromheen) wel mooi dus er komt wel een grijze rand om maar dan zoals Bep adviseerde een stuk kleiner. Ik ga dus wat toeren averechtse tricot meer doen bij de roestkleur en dan een rand (probeer nu eerst toch weer de gerstekorrel) van 3 steken.

Heb hiervoor een hele berekening gemaakt, wat voor mijn nogal een kunst was haha. Ik weet dan wel hoe ik het moet berekenen maar op een gegeven moment dan ben ik opeens alles kwijt en moet ik opnieuw rekenen. Maar, denk dat ik het nu goed heb en ga het gewoon proberen. Och, ik kan het zo weer uithalen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2018 om 09:00
De boom wordt nu te veel beperkt en de overgang van av naar de randsteek is te abrupt. Voor een kussen heb je niet per se
een rand met gerstekorrels nodig, omdat je hem waarschijnlijk vastnaait aan de achterkant en het breiwerk gaat dan toch niet krullen.
Even rustig nadenken en dan opnieuw proberen.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2018 om 14:51
ik ben het met bep eens
denk dat dat heel mooi zal worden
  
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2018 om 13:15
als ge toch terug opnieuw begint zou ik de boom zelf in een groter averechts vlak steken (een cm of vier rondom) en een boordje gerstekorrel van 5 steken maximum (persoonlijk denk ik dat 3 steken genoeg is om een subtiel kaderke te vormen dat niet omkrult), desnoods in het grijs.
Als ge het bovenste randje ziet waar de pennen nog insteken is het al half zo zwaar dan de andere randen. En als ge dan efkes inbeeldt dat er nog ruimte tussen de hoogste tak en de rand is, dan klopt het beter. (allemaal mijn gedacht hé)
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2018 om 12:20
Ik ben het met je eens dat dit niet mooi wordt . Zonde van de boom .
Die boom lijkt wel weg te vallen door de rand .

Ik denk dat de gerstekorrel een beetje te zwaar uitvalt ten opzichte van de av tricot van de boom .
Als je het blok eerst om zou haken met de kreeftesteek en dan op je gerstekorrel rand zou leggen . Of anders een rand in boordsteek breien en dan overgaan in het midden deel . Als je een ,noem maar wat 3 3 boordsteek maakt dan kom er al een stukje av tricot in voor .
Ik ben bang dat het uitproberen blijft
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2018 om 11:52
Eerst hier een foto van het kussen zoals hij zou worden als ik stug doorga:


Maar, ik vind hem zo niet mooi worden, in elk geval vind ik de rand te groot. Ik zou aan de zijkanten en bovenkant wat meer steken/toeren averecht kunnen doen. Hoe denken jullie dat hij mooier zou worden? Nu bedenk ik, zou het mooi zijn om het binnendeel van de rand ook in die roestkleur te doen? Maar ik twijfel dan ook nog aan de steek die ik hier heb gebruikt, misschien toch een andere steek of patroon? Wie heeft een goede tip voor me?

O ja, ik begin sowieso helemaal opnieuw en wil dan het middendeel gelijk aan de rand meebreien.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns