Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Mouches volantes

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Mouches volantes
    Posted: 10 Januari 2018 om 12:40
Heeft iemand ooit van "mouches volantes" gehoord? Ik had gistermorgen gesport, gedouchet en geluncht, niks aan de hand. Ik ga boodschappen doen en ik zie buiten een hele zwerm bruinige libellen om me heen zweven. Ze zoemden niet en ik kon ze niet aanraken, dus ik stoorde me er niet aan en liep stug door naar de winkel. Binnen zag ik ze niet, buiten weer wel. Op een gegeven moment was er nog maar één, die mee bewoog als ik ergens anders naar keek. Volgens de huisarts zijn het dus die mouches volantes, ongevaarlijk, kan weer overgaan, misschien vermoeidheid of extra vocht in het oog. Ik had net twee leesbrillen uitgezocht, dus vermoeidheid kan. Straks ga ik die ene nog missen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2018 om 12:59
Heb wel van het verschijnsel gehoord. Het schijnt een vertroebeling te zijn in het oogvocht. Als het bij fel licht buiten wel voorkomt en binnenshuis niet, zou je voor bijkleurende glazen kunnen kiezen.

Als je ze weer ziet vliegen, moet je ze gewoon een naam geven. Dan hou je alles tenminste overzichtelijk op een rijtje. Grapje, hoor. Hopelijk is het van voorbijgaande aard. Ik kan me voorstellen dat als je in de zomer buiten met wit garen aan het haken bent en dan deze stoorzendertjes er tussendoor hebt kruipen, het wel lastig is.   
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2018 om 13:38
Ik heb het wel eens een heel enkele keer .

Oorzaak vermoeidheid ,ouder worden = slijtage ,en suikerpatiënten hebben er ook last van .
Zolang je maar geen lichtflitsen ziet is het niet verontrustend wel lastig volgens de oogarts .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2018 om 13:39
Ik zit al te denken over een naam voor dat ene vriendje. Het gekke is, dat hij buiten beeld blijft als ik brei en echt naar mijn bezige handen kijk. Dat moet ik dan maar veel doen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2018 om 13:59
Ik heb het ook en al jaren, soms meer, soms minder. Van de oogarts heb ik de uitleg gekregen dat aan de binnenkant van de oogbol kleien schilfertjes loslaten die door het glasvocht gaan zweven.Die komen soms net in het zichtveld en zie je als kleine zwarte vlekjes, net kleine fruitvliegjes. Als ik er veel last van heb probeer ik door bewegen van het hoofd ze een andere richting uit te dirigeren.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2018 om 00:38
Magtelt, ik zou die ene toch koesteren. Las dit over libellen :

Libel (Sympetrum vulgatum)
De libel staat symbool voor alertheid, snelheid en illusie.
Bij de indianen van Noord-Amerika staat de libel symbool voor verandering. (De libel is de boodschapper).

Als het daarentegen een kleiner en slanker exemplaar is dan is het een waterjuffer :
Azuurwaterjuffer (Coenagrion puella)
De waterjuffer staat symbool voor etherische schoonheid, niet alledaagse ervaringen en boodschapper van wijsheid en verlichting.

Ik denk dat het een waterjuffer is bij u. De keuze om een schone bril uit te zoeken die ge tot nu toe niet nodig had. En met een bril op de neus zal iedereen vinden dat ge er nog intellectueler uitziet en tenslotte geeft het verlichting aan de vermoeide ogen.

Hopelijk vliegt de hardnekkige vlug ergens anders naartoe.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2018 om 08:01
Ze is klein en slank, ik noem haar Twiggy. Mijn guiding spirit. Ik ben behept of gezegend met twee verschillende ogen, links kijkt redelijk goed in de verte, rechts kan nog steeds heel dichtbij lezen. Maar een jaar of drie geleden kreeg ik last met ondertitels en teletekst, dus ik mocht van Menzis en Hans Anders twee brillen uitzoeken, één voor de bios en een zonnebril. Ze zijn wat doorzichtig. En nu krijg ik twee leesbrillen voor de kleine lettertjes op verpakkingen, want ik sta nu wel te pieren met een loep zo van Hoeveel graden en hoeveel minuten moet dit voedsel? Of hoeveel steken gaan er in 10 cm volgens de wikkel? Ton zat soms te proesten van bepaalde monturen, dus ik zag daar streng en frikkig mee uit. Ik heb de monturen gekozen, waar hij niet om lachte.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns