Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Breien

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kay View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 September 2017
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Breien
    Posted: 12 Januari 2018 om 16:59
Wie kan mij heel duidelijk en eventueel helpen bij de uitleg van het breien van een dubbele Letse vlecht met een rondbreinaald?

Back to Top
Kay View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 September 2017
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2018 om 17:00
Ik bedoel eventueel met een trage video!!!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2018 om 17:58
https://www.garnstudio.com/video.php?id=1019&lang=nl
Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Als het te snel is gewoon de video tussendoor stop zetten. (Heeft lang geduurd voordat ik dat kunstje door had.)
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Kay View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 September 2017
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2018 om 19:15
Dank je Lidwina, had ik al ontdekt, maar gaat toch te snel, kaken je het heel goed omschrijven met een voorbeeld??
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2018 om 20:06
Ik heb het filmpje van de bovenste link gekeken en ik zou niet weten hoe ik het eenvoudiger moet uitleggen. In het filmpje doen ze het voor en de tekst staat er onder. Naald 1 brei je om en om met steeds een andere kleur recht. Naald 2 om en om averecht met de draad van de nieuwe steek onder de draad van de steek die je als laatste gebreid hebt. Naald 3 hetzelfde maar dan de draad over de draad van de laatste steek. Zij breien continentaal en de averechte steek doen ze op een voor mij vreemde manier. Maar dat doet er niet toe het is gewoon een averechte steek. Als je natuurlijk niet met continentaal breien bekend bent lijkt het vreemd. Maar op de manier met de draad in je rechterhand gaat het net zo goed. Ik brei 2 kleuren overigens met 2 handen. 1 Draad in mijn rechter en 1 in mijn linkerhand. Als het je nog onduidelijk is moet je eens precies proberen te omschrijven wat je niet duidelijk is. Nu blijf ik in algemeenheden steken. Succes.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2018 om 09:12
Onder het filmpje staat de beschrijving en er staat bij, dat je het patroon precies moet volgen. Dus gewoon doen wat er staat met draden vóór en achter het werk houden. Misschien heb je iemand nodig die je stap voor stap voorleest, terwijl jij het breit. Dat hoeft zelf geen breier te zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2018 om 10:09
Heb je een telefoon of tablet waar je geluid mee op kunt nemen ?

Spreek dan eens duidelijk en langzaam de tekst die er onderstaat in
Back to Top
Kay View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 September 2017
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2018 om 16:16
Leg de draad in kleur 1 over de naald naar achteren, 1 av en leg de draad terug naar voren.
Zo staat t in de tekst, maar dan brei je met een dubbele draad toch?? Is t dan gewoon averechts breien daarna?

Continentaal breien lukt me helemaal niet!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2018 om 16:42
Nee, je breit niet met dubbel draad. Je breit om en om met een andere kleur. Als je averecht breit, brei je met de draad die aan de voorkant van je werk zit. De draad die je naar achteren legt kun je dus niet gebruiken, want je moet averecht breien. Ik ga het filmpje nog eens kijken, ik geloof dat er iets begint te dagen. Wordt vervolgd.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2018 om 16:48
Ik geloof dat ik je probleem begrijp. Dat naar achteren leggen betekent niet dat je de draad aan de achterkant van je werk legt zoals je doet als je na een averechte steek een rechte steek gaat breien.
Bij averecht breien ligt je draad aan de voorkant van je werk, daar blijft hij ook bij het naar achteren leggen. Eigenlijk leg je hem naar de rechterkant van je werk toe. Kijk nog eens goed naar het filmpje en vergeet de manier van breien. Kijk alleen wat ze doet met de draad die net gebruikt is en waar die naar toe gaat. Ik kan het niet beter uitleggen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2018 om 17:18
Misschien is het handig om meer ervaring op te doen met breien en patroon lezen, voordat je aan iets zo moeilijks begint. Of kijk eens in je buurt of er een breiclub is, al of niet in een bejaardenhuis, of een Stitch 'n Bitch groep.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Breibrij View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 23 Oktober 2017
Status: Offline
Points: 86
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Breibrij Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2018 om 17:51
Als ik op YouTube iets ingewikkelds stap voor stap wil kunnen volgen, pas ik gewoon de afspeelsnelheid aan. Lekker T...R...A...A...G...: erg handig👍
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns