Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Meerderen voor kraag

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Meerderen voor kraag
    Posted: 08 Februari 2018 om 10:35
Bep en alle anderen die ooit bedenken dit vest te gaan breien , je moet i.d.d de steken breien zoals ze zich voordoen .
Patroon is inmiddels aangepast .

Bep bedankt voor het meedenken en het knippen en plakken .
Dit moest ik even kwijt .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2018 om 21:46
(de link staat een beetje naar boven scrollen onder het woordje patroon). Daarom dat ik uw vraag hier had geplakt want 1 woordje verkeerd of niet getypt en het is een heel ander patroon.


Back to Top
Breibrij View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 23 Oktober 2017
Status: Offline
Points: 86
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Breibrij Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2018 om 21:28
Hallo Bep, fijn dat je even met me meedenkt en -kijkt. Ik heb het volgende stuk tekst van www.garnstudio.com gekopieerd en geplakt. Het gaat dus om de laatste zin, maar ik denk dat het woord RECHT er niet hoort te staan, dat dat gewoon een foutje is.
ACHTERPAND:
= 114-139-167 st.
Ga verder en kant af voor de armsgaten aan het begin van elke nld aan elke kant als op het voorpand = 92-113-121 st. Ga verder in patroon met 1 kant st in ribbelst aan elke kant. Kant bij een hoogte van ongeveer 68-71-74 cm (pas zo aan dat laatste nld 1 van de nld gemarkeerd met 1 pijl in get telpatroon is) in de volgende nld (= goede kant) de middelste 24-23-23 st af voor de hals, brei de rest van de nld en brei daarna elke schouder apart verder in patroon.
LINKER SCHOUDER: Brei 1 nld aan de verkeerde kant, kant 2 st af aan het begin van de volgende nld (= langs de hals) = 32-43-47 st. Brei 1 nld recht aan de verkeerde kant.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2018 om 20:48
kopie en plak vraag breibrij :


Bijna klaar met het achterpand, maar toch nog een vraag... LINKERSCHOUDER (2e zin) staat: Brei 1 nld RECHT aan de verkeerde kant. Ik neem aan dat ik gewoon de steken moet breien zoals ze zich voordoen, en dus NIET ALLES RECHT? Want anders zou dat toch ook bij de rechterschouder moeten staan, en dat is niet het geval.
(Ik heb deze vraag zojuist ook aan Garnstudio gesteld, maar daar krijg ik waarschijnlijk pas over een dag of 2-3 antwoord van - en ik wil graag dit weekend het achterpand afmaken😅.)

Ik weet niet waar dat gij dat gelezen hebt van brei 1 naald recht.

Ik zie staan brei 1 naald aan de verkeerde kant. En dat klopt dat ge dat niet aan de andere schouder zo moet doen. Omdat ge dus op het einde van uw schouder zit en ge moet beginnen met afkanten aan de halskant. Als deze schouder helemaal is gedaan dan hecht ge de draad terug aan voor de andere schouder aan de halskant en kunt ge ineens die mindering maken.
Back to Top
Breibrij View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 23 Oktober 2017
Status: Offline
Points: 86
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Breibrij Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2018 om 13:48
Bep en Mutti, bedankt allebei! Nu is het me duidelijk wat ik moet doen: 1 steek voorbies, 1omslag, 5 steken voorbies, en dan verder met patroonsteken. En Mutti, ik ga inderdaad gewoon meerderen door in één steek twee steken te breien, dat vind ik toch wat mooier. Nogmaals dank, en een fijn weekend gewenst alvast!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2018 om 09:26
Mocht je ondanks het achterin in steken toch een gaatje krijgen en je je hieraan stoort ,dan kun je ook uit de 2e steek 2 steken breien .
Het zelfde doe je dan ook aan het eind van je pen .

Ik ben zelf ook iets aan het breien met een omslag na 2 steken uit de kant ,daar is het de bedoeling dat het een sierrandje wordt dus mag je het zien .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2018 om 22:08
patroon.
TIP VOOR HET MEERDEREN (voor de kraag):
Meerder door 1 omsl te maken naast de buitenste st – brei de omsl in de volgende nld gedraaid recht, dus brei achter in de st in plaats van voor in de st om een gaatje te voorkomen.

In het begin dus voor de 6 voorbiessteken (die gaandeweg meer worden) en aan de andere kant na 6 voorbiessteken. Dus echt na de eerste en de voorlaatste steek.
want een beetje verder staat er in het patroon : minder tegelijkertijd 2 cm ..... en dat is na de biesribbels en aan de andere kant voor de biesribbels.
Back to Top
Breibrij View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 23 Oktober 2017
Status: Offline
Points: 86
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Breibrij Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2018 om 19:40
Mag ik nogmaals een beroep doen op jullie kennis en kunde😬? Ik moet nu gaan meerderen voor de kraag van het vest (Celtica DROPS 143-1). Het is me alleen niet helemaal duidelijk waar die meerderingen moeten komen: tussen de voorbies en de patroonsteken (dus 6 voorbiessteken, 1 omslag, en dan verder met het patroon), of aan de buitenkant van de voorbies (dus langs de open kant van het vest - dan wordt het 1 omslag, 6 voorbiessteken, en dan verder met het patroon). Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel😅.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns