Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Denimrokje met bloes

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Denimrokje met bloes
    Posted: 24 Januari 2018 om 19:20
Het rokje dat zo blauw afgaf in de voorwas. Mooi neerleggen lukt me niet helemaal goed. De rok is knielengte. Daarbij zien jullie ook de bloes met de beruchte konijnenkopjes. De kraag en de manchetten heb ik van ander stof gemaakt zodat ik er een trui overheen kan aantrekken. Niemand die de Playboy-bunny dan nog ziet. Tongue   



en nog een plaatje met uitgevouwen bloes:







Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2018 om 19:36
Zo dat heb je mooi opgelost
ziet er fantastisch uit
 
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2018 om 19:59
Mooi!
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2018 om 21:00
een schoon ensembletje en die stoeipoesbloes vind ik eigenlijk best iets hebben. Ik zou ze zelfs zo dragen.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2018 om 21:12
een mooi set geworden
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2018 om 21:32
Bedankt allemaal.

Er kunnen allerlei combinaties gemaakt worden met bloezen en truien die ik al heb.

En Bep... bedankt voor de hint.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2018 om 21:47
Super Kamilla, dit is helemaal mijn smaak. Zoiets droeg ik toen ik jong was. Rok met blouse en goed bij elkaar passend. En het ziet er heel mooi gemaakt uit. (En echt tussen haakjes. Ik word er gelijk een beetje verdrietig van. Kon nog maar rokjes aan.)
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2018 om 22:13
Nu word ik toch wel een beetje verlegen, Lidwina.

Heel erg bedankt, maar waar kunnen we je vanavond nog mee opvrolijken? Een gezellige rok is altijd wel te bedenken.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2018 om 22:23
Zo dramatisch is het nu ook weer niet. Ik ben gewoon te ijdel om rokjes te dragen. In mijn geval, 1 dik been en daarom altijd degelijke veterschoenen, staat een rok gewoon niet mooi. Maar ik ben een positief in gesteld mens. Wat een geluk dat men tegenwoordig broeken mag dragen bij alle gelegenheden. En ik word er voor behoed dingen te dragen die niet meer bij mijn leeftijd passen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2018 om 08:59
Dat ziet er weer heel mooi uit...
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2018 om 10:46
Heel mooi ,knap gemaakt
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2018 om 12:24
Wat slim opgelost, manchetten en kraag zonder bunnies.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2018 om 13:32
Ziet er gezellig uit Kamilla .
Daar heb je vast veel plezier van .

Ja dat was me wat vroeger die broeken voor meisjes Lidwina
Ik weet nog dat toen ik mijn opleiding deed je beslist geen lange broek mocht dragen in de les
De leerlingen die van ver kwamen ,op de brommer ,mochten bij uitzondering een broek aan ,maar moesten zich omkleden op het toilet ,nog net niet buiten
Ik heb geen idee waarom ,het was een streekschool en beslist niet streng in de leer of zo er werd ook geen godsdienstles of iets dergelijks gegeven .
Het was gewoon een opleiding tot lerares textiele werkvormen .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2018 om 16:29
Bedankt voor jullie complimenten!

Dat vrouwen geen broeken mochten dragen (en mannen geen jurken) heeft een bijbelse achtergrond en was daardoor in de loop der eeuwen een algemene leefregel geworden. Zelfs nu voel ik me met een rok aan eigenlijk netter en braver dan met een broek. Wat je vroeger bij ons wel tegenkwam, was een rok of jurk over een broek.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2018 om 17:07
Dat is me bekend ,Kamilla ,waar waar in de Bijbel staat wat mannenkleren zijn en wat vrouwen kleren ?

Ik bedoel dat niet beslist niet spottend ,maar ik heb nog nooit een Bijbelse prent gezien waarop mannen broeken dragen .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2018 om 18:22
In de oude vertaling wordt gesproken van een "kleed", in andere vertalingen van kleding of kleren (Deut 22:5) Persoonlijk bekijk ik het begrip kleed liever symbolisch dan dat ik het letterlijk doortrek naar het modebeeld van deze tijd. Het figuurlijke kleed is voor mij de weergave vanuit iemands innerlijk om zich te presentateren naar buiten toe met alle kwaliteiten en mogelijkheden.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2018 om 18:34
Jaja die broeken. Wij moesten een rok over onze broek op school. Ik zal een jaar of 15 geweest zijn dat ik naar oma ging op de fiets in broek zonder rok erover. Mijn moeder vond dat dat eigenlijk niet kon en er een rok over moest, zeker naar oma. Ik deed dat dus niet. Ik kwam bij oma, zij had net haar middagdutje gedaan in een gemakkelijke stoel in de kamer en kwam de keuken binnen. Ze bekeek mij van top tot teen. "Zo, dat zou eens wat anders zijn dan zo'n rok over de broek, veel mooier zo". Ze zal toen in de 80 geweest zijn toen. Ik weet eigenlijk niet meer vanaf wanneer we zo maar in een broek konden rondlopen. Ik draag pas vanaf 2000 of ietsje later altijd broeken, daarvoor zelden.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2018 om 22:20
Mooi verhaal over Oma. Toch kan ik jullie wel verzekeren dat er onder mijn rokje geen plaats is voor een extra lange broek.

Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2018 om 22:49
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Dat is me bekend ,Kamilla ,waar waar in de Bijbel staat wat mannenkleren zijn en wat vrouwen kleren ?

Ik bedoel dat niet beslist niet spottend ,maar ik heb nog nooit een Bijbelse prent gezien waarop mannen broeken dragen .


Nu was het wél zo dat mannen in de bijbelse tijd ook een soort van rokken droegen. Er werd soms ook gesproken over 'rok' als het een mannelijk kledingstuk betrof.

Maar er was toen een heel duidelijk verschil tussen mannen en vrouwen dracht.
Dus dat het niet bijbels is om een broek te dragen kan niet waar zijn, er waren toen nog geen broeken.
Het is en blijft bijbels om als vrouw geen mannen kleding te dragen.
Dat in de huidige tijd het verschil tussen een herenbroek en een damesbroek nauwelijks waarneembaar is wil nog niet zeggen dat het bijbelse voorschrift geen mannen kleding te dragen vervallen is.

Maar vrouwen en mannen kleding hebben vaak nog steeds duidelijke verschillen.
Een dames broekpak komt wel heel dicht bij de mannelijke dracht, dat dan weer wel.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2018 om 09:59
Mooie rok en blouse. 

Wat heb ik dan in een moderne omgeving geleefd, ik droeg vroeger wel rokken en jurken, maar ging toen de broeken voor dames uitkwamen al snel over op broeken. Mijn moeder was christelijk, maar ook heel praktisch en zij zag denk ik geen kwaad in het dragen van een broek. En op school (in Amersfoort) ook nooit last gehad. Maar, misschien ben ik ook nog wat jonger, ben van 1955. Mijn moeder daarentegen droeg pas op oudere leeftijd heel af en toe een broek.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns