Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Speurtocht

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Speurtocht
    Posted: 08 Februari 2018 om 20:18
Dit is eigenlijk geen heel openbare vraag en ik weet niet of het een vraag is, het is een speurtocht. En als je niets hebt of niet mee wilt doen
prima - het is niet verplicht. Ik kan dit ook niet in 1 posting uitleggen want ik heb ook foto's en die moet ik knippen en plakken en
ergens neerzetten en ik ben in relaxomood (sans joggingbroek, want ben momenteel ook gehandi-KAT = lees kannunietopstaan want Bonnie ligt op schoot).
O ze heeft door dat ik haar naam type, o nee ze gaat toch weer liggen.
 
Op marktplaats plaatste ik oude baby breiboeken van 3 suisses, (baby album '67 & '68) jaargang 1967 en 1968.
Ik kreeg daar reactie op van iemand, die dus als hummel model was en dus eigenlijk de bladen zoekt, waar zij in staat. Ik vraag me af of ze wel in deze
stond (alle babies lijken op elkaar). Ze heeft dus nog nooit een blad gevonden waar ze in staat, ze heeft wel originele foto's (helpt een beetje).
- Ze denkt dat het 3 suisses was (iets Frans volgens haar moeder)
- haar modelloopbaan was kort (dat had iets te maken met overvloedig huilen), zo eind 1965 - 1966, ze was toen 1 - 2.
 
Ik heb haar gevraagd of ik het in de groep mocht gooien en de foto's gebruiken, dat mocht. De startvraag is dus heeft iemand uit die periode
1965-1968 tijdschriften waar hummeltjes in staan (waarschijnlijk bladen van 3 suisses).
 
Als je er niet vanaf wilt geeft dat natuurlijk ook niet, ze kan er dan zelf gerichter op zoeken als ze zeker weet dat ze erin staat.
 
Nou dit was dus stap 1 LOL
 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2018 om 00:50
k' denk niet dat ik oude 3suisses heb.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2018 om 09:15
Ik duik straks in mijn geërfde babybladen, maar ik vrees dat die uit de tijd na 1973 stammen. Het zijn wel meest Franse. IK ben bereid ze af te staan, als het fotomodel er in staat, ik heb er toch al teveel en ik brei liever voor poppen. Of ik haak een babydeken. Als de foto's te zien zijn, ben ik bereid om mijn tijd op te offeren aan het doorbladeren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2018 om 11:16
He dat is wel leuk voor die mevrouw,ik ga ook op zoek....
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2018 om 11:21
Het vervelende van de meeste breibladen is, dat ze het niet wilden dateren. Soms kom je ergens een mededeling tegen van wie het heeft uitgegeven en met geluk staat er dan een copyrightdatum bij. Maf, want gebreide babymode ging toch echt langer mee dan één jaar. Ik moet soms wel lachen om de foto's in boeken die de trotse titel dragen "Moderne truien voor alle seizoenen"of "Hip haakwerk". En dan zie je die opgeklopte jaren 80 kapsels.

Je had vroeger naast 3 suisses Phildar en Pingouin, dat heb ik in mijn archief gezien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2018 om 15:54
Ja iets Frans, kan ook best 3 suisses zijn, met hun Franse achtergrond . . . trois suisses zoals mijn moeder altijd zei. Nou daar gaan we dan.
 
 
 
 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2018 om 15:56
Wat ze ook zei en wat iedereen ook best snapt is dat niet zeker is welke foto gebruikt werd, daarnaast lijken in mijn ogen alle babies op elkaar.
Nou ja niet alle, maar echt herkennen is soms moeilijk. Ik geef laatst een fotoalbum aan mijn schoonzus zegt zij dat is Rob,
nee zeg ik dat is onze vader . . .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2018 om 16:01
Aan de mode te zien kun je rustig in de jaren 60 blijven en niet voor 65, want toen was ze nog niet geboren, maar inderdaad de nare
gewoonte dat ze een heleboel van die breibladen geen datum meegaven Unhappy
Bladerde gister in de winkel door een Filati blad, ik dacht dat laat ik liggen dat model heb ik toch al eens eerder gezien. 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2018 om 16:57
Mijn meiden zijn van 1970 en 1973 .
Dat is dus te laat ,de wolwinkel van Pingouin is van nog later .

Ik weet niet of die mevr in de buurt een tehuis weet voor gepensioneerde nonnen .
Bij ons was zo'n tehuis en daar was ik vrijwilligster en daar lagen me toch een stapel baby breibladen in de kasten . Allemaal van die tijd
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2018 om 17:31
Ik ga alle tips mailen, want ze heeft zichzelf nog nooit gevonden Wink
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2018 om 08:59
Ik herken haar niet, de kleertjes ook niet. Mijn oudste is in 1974 geboren, dus ik denk dat de oma's in dat jaar bladen kochten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2018 om 14:29
O, wat jammer! Ik denk gelijk aan alle bladen (o.a. van 3 Suisses) die mijn moeder ooit met een verhuizing heeft weggedaan.... Ik ben van '63, en zij breide in die tijd ontzettend veel, maar ja, op een gegeven moment ga je een keuze maken en als je dan geen kleine kinderen meer hebt, geef je de tijdschriften met babykleding en zo maar weer weg. Het zou leuk zijn als ze er nog iets van terug kon vinden. 
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns