Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kritiek

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Kritiek
    Posted: 14 Februari 2018 om 18:01
"Ik wil me echt niet overal mee bemoeien, maar ik zou echt niet kunnen leven met 5 tassen met poppen, breinaalden en wol rond mijn stoel". Wat voor anrwoord zou gepast zijn? Je wilt je niet bemoeien, dus doe dat dan ook niet. Of Ik zou echt niet kunnen leven zonder die 5 tassen rond mijn stoel.

Kennen jullie ook zulke mensen?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2018 om 18:43
Ik heb de mazzel zulke mensen niet (meer) te kennen.

Er schieten mij wel een aantal antwoorden te binnen die bijna zeker boosheid zouden uitlokken.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2018 om 19:06
Ik begrijp het niet helemaal ,maar ik denk dat jij heerlijk met die tassen rond je leeft . Zalig toch zo in je hobby op te kunnen gaan en er zoveel plezier aan te beleven .
Laat die ander lekker kletsen ,misschien geeft zij meer om schone ramen ,wat ik erg dan weer jammer vind want daar heb je zo kort plezier van .
Blijf genieten van je tassen .

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2018 om 20:13
Gelukkig kom ik zulke mensen of niet tegen, of ze durven zoiets niet te zeggen. In een andere woonplaats waar we 20 jaar en langer geleden nog woonden, werd wel meer gezeurd en bemoeid: "Nou, je mag je ramen wel eens zemen". Mijn man heeft me geleerd om te antwoorden: "Ga je gang. Ik hou je niet tegen". Het werkt, dan is het gauw afgelopen.

Het juiste antwoord op bemoeizucht in geval van knutselspullen die voor het grijpen staan, bestaat eigenlijk niet. Het zegt meer over degene die het zegt dan over jou. Geniet van je hobby!     
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2018 om 08:02
Toen we pas op ons woonerf woonden, waren er hier van die Heldere Neeltjes, die ze wekelijks lapten. Vroegen ze dan of die lichte mist op mijn ramen me niet stoorde, dan zei ik: Ja, ik wacht op iemand die ze voor me lapt. Nu werken alle bewoners, behalve de paar pensionada's zoals wij en het verschil tussen vieze en schone ruiten is niet te zien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2018 om 09:19
Meer van belang dan vieze ramen is vieze of schone harten en gedachten.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2018 om 10:06
Oh gelukkig niemand in de buurt die dit zegt tegen mij...
Zou daar ook echt niet tegen kunnen heb me bolletjes en de halve tafel gewoon nodig...
Heb inmiddels een la in de kamer waar ik alles in kwijt zou moeten kunnen...
Zou moeten zeg ik ook want ook bij mij liggen er nog 2 tassen bij de bank en is ons tafeltje je raad het al half gevuld met mijn hobby prulletjes...
Gelukkig heeft iedereen bij ons een hobby dus ben ik niet de enige die altijd wel wat heeft slingeren...
Kan me wel heel goed voorstellen dat je echt denkt waar bemoeit iemand zich mee...
Het is mijn huis mijn plekje mijn ding dus laat me lekker...
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2018 om 10:54
Nu we het toch over bemoeien hebben .

Gisteren in de super AH stond ik een bosje tulpen uit te zoeken .
Eerlijk gezegd met 35 % korting . Een vrouw naast mij zittend op een rollator : het is Valentijn dat moet een man doen .
Mijn man gaat altijd met het karretje naar binnen en zoekt de dingen uit die hij wil aan fruit e.d . En ik gooi er dan als ik hem tegenkom mijn spullen in .
Zelfde vrouw tegen mij : Wijfie toch kan je het wel vinden ?,weet je het niet meer ?,je hebt niet eens een karretje of hoor je soms bij die mevrouw ?. Fatsoenshalve antwoordde ik dat ik even stond te denken wat ik zou eten .
Toen begon ze weer : geeft niet hoor als je het niet meer weet .
Ik ben dwars de winkel door gerend richting de zuivel . Ze liep nu met de rollator ,maar die had ze beslist niet nodig . Ieder pad hield ze me in de gaten .
Ik dacht nog even de bedrijfsleider om hulp te vragen ,ik kreeg het er benauwd van .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2018 om 11:06
Ongelooflijk, Mutti! Daar zou ik het ook benauwd van krijgen. Soms denk ik wel eens dat Nederlanders vrijpostiger zijn in het bemoeien dan misschien in omringende landen het geval is. Ze durven wildvreemden vragen te stellen uit nieuwsgierigheid. Als ik in de vrije natuur kruiden of mest verzamel, komen mensen mij vragen wat ik aan het doen ben en waarom. Het zou in mij niet opkomen dat zoiets aan een ander te vragen. Meestal is er van oprechte belangstelling geen sprake.      
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2018 om 11:22
Meestal zeg ik hardop bij de groente afdeling: Eerst denken, dan kopen, dan koken, eten en afwassen, en dat elke dag. Er is altijd wel iemand die het met me eens is. Zo krijg je leuke gesprekken zonder bemoeienis. Soms vraag ik aan de vakkenvuller wat ik zal eten, omdat we alles al 1000 x gegeten hebben. En dan koop ik ook wat hij suggereert. De groentenjongen is een Ajaxfan, zo heb je ook een gespreksonderwerp, waar we ons allebei kunnen uiten.

Overigens vraag ik wel eens of iemand hulp nodig heeft, bijvoorbeeld een man die met een lege verpakking in de hand staat te zoeken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2018 om 11:42
Ik heb ook wel eens leuke gesprekken bij de groenten .

Er is een oudere man met wie ik altijd een struik andijvie deel .
Voor hem is een hele te groot en voor mij ook .
Maar dit was niet leuk meer ,vroeger zou je erom gelachen hebben ,maar tegenwoordig kijk je om je heen of er geen "samenwerking "met iemand is .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2018 om 15:21
Misschien is Ralf Ingbar terug in aktie geschoten Mutti en zien we je op tv achtereen.

Magtelt, mijn antwoord zou zijn, en ik kan niet leven in een steriele ziekenhuiskamer zoals bij u, waar ge niet moogt bewegen. (niet echt bij u, maar tegen de tassenzaagster).

Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2018 om 15:29
Magtelt, als iemand zegt dat hij/zij niet kan leven met 5 tassen... enz., zou mijn reactie afhankelijk zijn van het moment/de persoon die het zegt.

Ik zou bijvoorbeeld kunnen zeggen: 'Nee, daar kan ik eigenlijk ook niet mee leven, ik heb normaal wel meer dan 10 tassen om me heen staan, maar omdat ik wist dat jij zou komen, heb ik maar lekker even opgeruimd!'

of: 'Ja, héérlijk hè, om zo creatief te zijn als ik. Jammer dat jij zoiets niets kunt, anders zouden we samen iets kunnen oppakken.'

of: zorg dat je (bijv. even op pc/laptop opslaan zodat je het bij de hand hebt) van tevoren het liedje van Tineke Schouten paraat hebt staan en als je koffie of thee gaat zetten of even wegloopt, zet je het aan: 'Da gebemoei'.

Allemaal niet echt subtiel, maar waarom moet jij je in je eigen huis wél laten vertellen wat je wel of niet mag? 

En Mutti: wat een afschuwelijk mens daar in de supermarkt! 

Allemaal dingen waar ik ook eigenlijk niet tegen kan. Bij zo'n vreemde vrouw in de supermarkt zou ik mezelf wel inhouden met wat ik zou zeggen, maar voor de grap denk ik dat ik van zeg maar rij 1 naar rij 8 zou lopen, dan weer terug om iets uit rij 1 te pakken, vervolgens naar rij 6, dan weer terug naar 1, dan door naar 7, terug naar 1, ... kijken hoe lang ze het vol zou houden en dan op een gegeven moment 'vriendelijk' aan haar vragen of ze soms óók zo vergeetachtig is :).
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2018 om 17:26
Hier kun je een boel over zeggen en vinden. 
Ik zit altijd op de bank en op de rest van de bank ligt mijn breiwerk met patroon. Ernaast staan mandjes met garen waar ik ook mee bezig ben. Aan de andere kant een tafeltje met naalden, spelden, schaartje, pen en oh ja, er liggen ook nog 3 stapels boeken. Boven heb ik een naai- annex strijkkamer, die staat en ligt vol met alles wat je nodig hebt bij naaien, inclusief een hele serie draadjes op de grond. Ernaast heb ik een kamer daar staan mijn bakken met wol enzo. Dan is er nog een kamer die gebruik ik ook regelmatig om iets neer te leggen. En als de zonen met familie komen en blijven logeren moet ik beginnen op te ruimen en plek maken. Heerlijk toch zoveel ruimte waar je voor je hobbies plaats genoeg hebt. Mijn man is niet altijd even enthousiast over mijn spullen overal.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2018 om 18:41
Mijn man heeft de halve huiskamer gedecoreerd met vitrines met model tanks, dus hij kan weinig in te brengen hebben tegen een paar tasjes. Ik noem zijn hoek The Warzone.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2018 om 22:40
Haha ik ken gelukkig ook niemand die dat zegt. Ik heb juist een paar vriendinnen die mijn huisje zo gezellig vinden met al die spulletjes  LOL

Ik zou gewoon zeggen: gelukkig maar dat ik hier woon, en niet jij Tongue
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2018 om 10:10
Ik zit hier enorm te lachen, want a) hele dikke kans dat ik weet over wie Magtelt het heeft (en dat is niet moi, want dat zou nog eens
onsubtiel zijn LOL). b) ik praat ook rustig met iedereen die tegen me aan praat, terwijl ik laatst op een feestje juist muurbloempje speelde.
Mutti, de pest van die rollators, is dat ze er sneller door lopen omdat het rolt. Toch denk ik eerder dat ze ook aandacht wilde, maar
echt bot zijn zit overduidelijk niet in jouw natuur.
De pest is altijd, dat pas als je thuis bent of nadat het bezoek van Magtelt opgerot is en je nog briesend als een draak door huis loopt - pas dan
weet je wat je had moeten zeggen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2018 om 10:22
Klopt helemaal .
Thuis dacht ik ,ik had mijn boodschappen in haar rollatormandje moeten leggen totdat ik mijn man tegen kwam en het over kon hevelen ,en haar daarna bedanken voor de hulp .
Dat van die aandacht denk ik ook wel ,want ze zat bij de servicebalie al te roepen .terwijl de medewerkster toch al 10x gezegd had dat zij er niets aan kon doen dat de pinautomaat leeg was .
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2018 om 10:46
'Ja, héérlijk hè, om zo creatief te zijn als ik. Jammer dat jij zoiets niets kunt, anders zouden we samen iets kunnen oppakken.'

Ja, dat antwoord van Handwerkjuffie, dat was de perfecte geweest. Ik zelf zal te denken aan:

"Als je daar niet tegen kunt dan moet je dat ook niet doen, ik kan dat wel en wordt er heel gelukkig van."

Weet je, ik vind het juist wel gezellig staan maar stom genoeg kan ik er zelf niet tegen, ruim alles altijd weer op. Terwijl ik juist vind dat er leven is in een huis waar alles om je heen ligt waar je mee bezig wilt zijn.

Ik heb nu een kistje onder een bijzettafel staan en daarin ligt het hobbywerk waar ik nu afwisselend mee bezig ben. 's Avonds (en heel af en toe overdag) haal ik er wat uit en ga ermee aan de slag. Dat kistje staat wel naast mijn stoel dus er is gemakkelijk iets uit te pakken. Ga ik naar bed, dan ruim ik het weer op.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2018 om 12:14
Het antwoord van Handwerkjuffie houd ik er in. Oh vind je vijf tassen veel? Ik had er net...opgeruimd. Al naar gelang de situatie zeg ik dan 10 of 15. Het was inderdaad niet lw1463 die ik bedoelde. En ik heb ook een vriendin die genietend rondkijkt en vraagt of ze mag zien waar ik allemaal mee bezig ben. En bij haar krijg ik ook alle projecten te zien. Zij is nu met een echte deken bezig van de CAL.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns