Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

grote kabel

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: grote kabel
    Posted: 16 Februari 2018 om 14:17
Ik zit hier te stoeien maar krijg hem niet goed.

Ik heb 20 steken genomen omdat ik dus echt een grote in het midden wil (niet op een poncho maar op een trui of vest). En als ik dus vijf steken elke keer neem en die kabel : de eerste vijf op een hulpnld achter houden, dan vijf breien en die eerste vijf van de hulp breien dan de volgende vijf op hulpnld voor houden, de laatste vijf breien en dan die van de hulpnaald. In de volgende toer heb ik dan een gat in het midden ipv dat die schoon eruit rijst.
Wat doe ik verkeerd?

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2018 om 14:31
Mijn moeder zei altijd dat je niet meer dan 4 steken mocht nemen om over te halen precies vanwege dit probleem. In jouw geval zou dat een kabel van 16 steken breed worden. In feite rek je een steek zover op dat hij 5 steken verder pas aan de beurt is. Ik heb er nog nooit meer dan 4 genomen. Wel zorg ik dat ik tijdens het overhalen van de kabel en de toer daarna, op de kabelplek wat strakker brei.    
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2018 om 15:16
Bep, wat bedoel je precies met een gat ? Heb je een gat of kijk je erlangs ? En gaat dat niet over als je verder breit ? Ga ik ondertussen nu acuut
in mijn kabelboek staren. 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2018 om 15:36
Volgens mij zijn het op het plaatje 4 x 3 steken. Als je iets flink kabelachtigs wil, kun je er dan geen twee over 12 steken maken?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2018 om 16:23
Ik denk wat Kamilla haar moeder zei, echt iets nuttigs is. In het kabelboek staat verder niets over technische grenzen.
Wel een andersoortige over 16, maar als je dit mooi vindt . . . is dat ook geen oplossing
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2018 om 16:59
Ik ken het 'gat' probleem wel.
Maar vaak lost het op naarmate je de kabel langer wordt, dan zie je het niet echt meer.

Ik heb dat ook eens bij een trui gehad en was van plan na het breien de kabels met een lossen draad lichtjes dicht te trekken.
Doch, toen de trui klaar was zag je niets meer van de gaten, alleen als je er vanboven af in keek een beetje.
 

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2018 om 19:29
Heb je de Phildar breisteken boeken ? In het deel met de tweekleurige steken staat ook een kabel die 6 over 6 kruist maar geen splitskabel
(zo noemt phildar de kabel die jij wilt maken) Er staat ook een viervoudige vlecht in over 18 steken . . . laat het me maar even weten.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2018 om 19:32
Of drie kleinere splitskabels, twee naar beneden en 1 omhoog (of andersom) ???
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2018 om 13:25
in het voorbeeld zijn het idd 4x3 steken. Wat mij erin intrigeerde was het feit dat er uit die gesplitste, één 'kabel' van drie steken tevoorschijn komt en dat als het terug tijd is om te splitsen er toch 6 steken zijn. Ik krijg het niet goed. Maar ik denk al aan wat het ligt. Het voorbeeld is met alapaca gebreid en die draad is dunner en wordt met een grotere naald gebreid. Dus het werk wordt veel soepelder. Ik brei met acryl en ik denk dat daar het probleem ligt, want bij mij zijn er na 2 toeren 10 steken zichtbaar. Of het voorbeeld foefelt ergens, is ook nog een mogelijkheid
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2018 om 14:57
Heb je bij de uitleg video's van garnstudio gekeken van de diverse kabels . ??
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2018 om 08:58
Wel gaaf die kabel, hoop dat het je lukt zonder gaten. Met dunnere naalden lijkt het in het begin ook dat je gaten krijgt vind ik, maar ben je wat verder dan zie je dat niet meer. Misschien hier ook bij?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2018 om 12:50
Het komt wel goed, ik had alleen een tweede al moeten breien en dan kon ik het zien. Ik ga de 'gaten' wel vastnaaien denk ik, want als ik er aan trek is het wel zichtbaar, en een trui daar moet regelmatig aan getrokken worden vind ik.

Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2018 om 16:36
Sorry ik kan je geen advies geven maar het ziet er zo heeeeel mooooi uit.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2018 om 22:16
Wow ziet er gaaf uit!
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2018 om 09:51
Gaat mooi worden
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2018 om 11:00
Misschien dat je de kabelsteken even op een dikkere naald breit misschien ? Zodat dat deel soepeler wordt en wie weet hoe het er na
de eerste wasbeurt uitziet. Maar zo te zien ben je op de goede weg.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2018 om 11:56
Al is het maar door de kleinkinderen Bep .

Ik vind het er prima uitzien Bep en vind het een heel aparte kabel .
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2018 om 16:35
O, Bep, wat mooi!!! Ik zou het (nog) niet voor elkaar krijgen, maar als dat wél zo was, zou ik hier super blij mee zijn Smile
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2018 om 16:44
jawel handwerkjuffie, het is poepsimpel. Dat kunt gij ook. Ge moet alleen een beetje aandachtig zijn op het moment van 'van plaats verwisselen', van naar waar moet dat stuk kabel lopen en hoe moet ik dan die aparte steken houden. De ingewikkelder kabels, die over een hele trui door elkaar lopen heb ik ook nog niet gebreid. Maar zo ene is makkelijk te doen.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2018 om 17:08
Haha Bep, jij hebt meer vertrouwen in mij dan ikzelf, maar .... ik heb nog meer restjes garen waar ik niets mee kan, dus die ga ik gebruiken om eens een proeflapje met een kabel te breien, ik vind het wel héél mooi namelijk!  
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.609 seconden.
Lang Yarns