Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

grote kabel

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2018 om 17:19
Het makkelijkste is om te beginnen met een kabel van 4 steken. Wel opletten dat ge naast die kabel averechte steken hebt, anders valt hij niet zo op. En dan neemt ge de eerste 2 steken van die 4 op een tandenstoker en houdt voor het werk, breidt die andere twee en dan de twee van de tandenstoker. Volgende naald gewoon breien zoals de steken er staan (hebt ge geen tandenstoker nodig) en dan kunt ge beginnen gaan te variëren ofwel kabelt ge in de volgende naald al terug, ofwel breit ge nog 2 of meer net zoveel als ge zelf wilt de naalden gewoon . Ge kunt ook de tandenstoker met de steken op achter het werk houden en dan draait hij de andere kant op. Het moeilijkste aan dat kabelen vind ik, is het aantal gewone naalden ertussen, dat die overal evenveel zijn om een gelijkmatige kabel te krijgen. (bij die blauwe trui had ik de derde kabel al een gewone naald teveel ertussen, dus heb ik elke derde kabel er ene teveel tussen gedaan precies of het zo moest.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2018 om 19:31
Ik heb op dit moment een vest aan met deze kabel. Als je je vinger erdoor steekt is er inderdaad een gat, maar dat zie je totaal niet.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2018 om 19:59
Nou Bep, klinkt voor mij nog best moeilijk, maar met een paar voorbeeldfilmpjes op YouTube en de  beschrijving erbij, ga ik het eens een keer proberen, het is wel mooi als je zoiets kunt maken, dat wil ik zeker graag leren. Ik zal proberen een foto te plaatsen als het is gelukt!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2018 om 11:11
Kabelen, weet je wat het is als je heel erg gaat roepen dat het moeilijk is dan wordt het dat ook. Maar het is niet enorm moeilijk,
het is opletten en het is ook absoluut niet saai tijdens het breien. Ik zou zeggen lekker doen.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2018 om 09:15
Nou, ik ga morgen eens proberen een proeflapje te maken, haha. Ben benieuwd of het me gaat lukken, maar het lijkt me wel heel leuk, en inderdaad: allesbehalve saai. Vandaag eerst maar een poetsdag houden, dat is ook nodig, zeker als ik wat minder pijn in mijn schouders heb; op zulke dagen moet ik daarvan gebruikmaken (om het de volgende dag vaak te bezuren), maar een stukje kabels proberen te breien, dat moet morgen toch wel lukken!
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2018 om 10:34
Nou, ik heb het geprobeerd. Eerst met wat roze garen, over 4 steken; daarna wit over 6 steken. Was nog wel even lastig, heb goed bijgehouden met welke toer ik bezig was :). Maar die over 6 steken is mooier geworden dan die over 4, waarschijnlijk omdat ik toen al een beetje de slag te pakken kreeg.

Het ging eigenlijk best goed.

Ik wilde een foto plaatsen, maar zie nergens hoe ik die kan toevoegen... 
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2018 om 10:40
Nu zag ik net toevallig een uitleg van Bep, over hoe ik foto's moet plaatsen. Ik probeer het even...


Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2018 om 15:19
Lijkt mij prima Thumbs Up leuk toch ?
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2018 om 15:56
Ja, was wel heel leuk om te doen, en ik heb op een verloren uurtje op zondagmiddag weer wat bijgeleerd!

(Overigens leuk, jouw 'brandlos'; heb o.a. even bij Handwerken zitten kijken. Haha, mijn moeder sprak ook altijd over een 'jumper', haar hoorde je het woord 'trui' niet zeggen. Mooi patroon was dat, maar ik heb wel meer leuks gezien, gezellig om op te kijken!) 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2018 om 23:50
vwalla. Weer iets dat ge kunt afvinken van uw lijstje. Ziet er goed uit en vooral het breit zoveel makkelijker want ge ziet het vooruit gaan dan omdat ge denkt, deze maak ik nog af en voor ge het weet zijt ge al met de volgende bezig.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2018 om 18:31
Ja Bep, het is zeker erg leuk om te doen; ik denk dat ik, als ik een trui met kabels brei, inderdaad wel telkens wil doorgaan: nog ééntje dan... :)

Prachtig om op deze manier door andere forumleden gestimuleerd te worden, want ik dacht dat ik dit niet zou kunnen. Zo leer je steeds weer iets op een leuke manier bij!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns