Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

wie heeft deze wel eens gebreid

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: wie heeft deze wel eens gebreid
    Posted: 09 Maart 2018 om 09:44
ik had ze nog nooit gezien.

oant Sjen
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2018 om 10:00
Ghehehehe
Heel ouderwets.
Ze lekten heel snel door en je moest ze (toen nog) met de hand wassen.
Ik heb ze nooit hoeven gebruiken.

Ben erg blj met de huidige hygiƫnische verbandmiddelen
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2018 om 10:03
[QUOTE=Lao-tse]
Ghehehehe
Heel ouderwets.
Ze lekten heel snel door en je moest ze (toen nog) met de hand wassen.
Ik heb ze nooit hoeven gebruiken.

Ben erg blj met de huidige hygiƫnische verbandmiddelen



Ik kan me wel van die badstof verbandjes herinneren. die heb ik ook gebruikt. met zo'n gordeltje
oant Sjen
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2018 om 11:09
Nooit gezien. Ook ik ken wel die badstof dingen maar deze... nee
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2018 om 12:53
Nee deze ken ik niet ,ook niet van mijn moeder .

Die badstoffen wel ,zelfs gebruikt ,met oude theedoeken als inlegger .

Zodra ze niet meer aan de lijn hingen wisten de buren dat je zwanger was ,heeft mijn moeder me wel eens verteld .
Haar moeder kwam van een dorp op de Zuid Hollandse eilanden ,waar op alles gelet werd .
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2018 om 13:07
Ik dacht eerst dat het van die ouderwetse kruikenzakken waren, haha. Wij hadden vroeger kruiken, zoals je nu ook nog wel ziet, van die platte, flexibele, maar ... ook langwerpige, harde kruiken, echt een soort flessen. Die kreeg ik als kind wel eens mee naar bed en mijn moeder had daar dan kruikenzakken voor gebreid en/of gehaakt. Maar deze gebreide verbandmiddelen heb ik nog nooit gezien, wel inderdaad van die badstoffen.
Zo blijkt maar weer: vroeger was niet alles beter :). 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2018 om 13:09
Och, je kon ze natuurlijk nat maken en aan de lijn hangen, maar nieuwsgierige buren komen toch wel achter je geheimen. Wij hadden 36 jaar geleden een tamtam op het woonerf, die de auto van Moeders voor moeders als eerste had gezien en wist welke buurvrouw zwanger was. Wij zeiden dan altijd dat ze het wist voor de betreffende vrouw het wist.

Uitleg voor de jonkies: je verzamelde je urine een aantal maanden en dan werd daar een duur middel van gemaakt om onvruchtbaarheid te bestrijden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns