Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Lange broek

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2018 om 19:20
Tja Kamilla, ik ben een geweldige zeur als het om pasvorm gaat. Val ik 1 kilo af of kom ik 1 kilo bij, begin ik al weer los te tornen. Ik haat te strak, maar ik haat ook te ruim. Toen ik deze tip dan ook kreeg, heb ik nog een tijdje geaarzeld, maar nu vind ik het geweldig. Je kunt op die manier ook de tailleband nog vorm geven zonder dat je hem rond knipt. Soms deel ik de band voor het achterpand ook nog in tweeën. Verschil taille/heupen was 40 cm toen ik jong was. ik moest van 96 naar 56. Was niet goed te krijgen. Nu is het verschil minder. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2018 om 20:30
Ohhh, nou snap ik dat je "telkens" iets wilt veranderen. Mijn gewicht is redelijk constant met een schommeling van hoogstens 500 gram na zware uitspattingen. Na 24 uur is het pondje weer verdwenen dus daar hoef ik mijn kleren niet voor te vermaken. Desondanks heb ik gemerkt dat er de laatste jaren wel een vormverandering gekomen is waardoor ik rokken ietsje moet corrigeren. Ik neem tegenwoordig de omtrek van de halve heuphoogte (10 CM onder de taille) ook mee in het patroon. Anders trekt de rok op.    

Ach, wat is "zeuren"? Van confectie accepteer je dat naden bobbelen of strepen niet aansluiten. Mijn lerares zei altijd dat als je zegt iets zelf gemaakt te hebben, dat er door anderen dan veel kritischer naar gekeken wordt.   
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2018 om 21:05
Ja inderdaad. Bij confectie ben je minder kritisch. De enige confectie die ik heb zijn 3 spijkerbroeken en een wat tshirts. Die maak ik meestal ook zelf.
Ik ben gaan naaien omdat niets paste. Ik was te klein en te mager. En nu vind ik het veel te leuk om te doen en daarbij ben ik te kritisch.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2018 om 16:52
Mooie broek, ook de kleur.

Ik moet ook maar weer eens een broek maken. Confectie zit nooit echt goed.

Vroeger maakte ik alles zelf, ook omdat ik superslank was en geen passende confectie kon vinden. Er zitten heel wat kilootjes bij nu, maar passen doet confectie nog steeds niet. Voor een klein beetje maatvariatie is jersey en stretch een oplossing. Dat blijft redelijk goed zitten. Maar als het verschil te groot wordt, dan heb ik er ook geen zin in om te gaan innemen of uitleggen. Af is af, daarna wil ik geen gepruts meer. Vroeger kon ik de kleding dan nog verkopen. Waar ik nu woon lukt dat niet. Dan moet het maar in de kleding container.

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2018 om 22:20
Bedankt! De broek zit heerlijk. Nu met het warmere voorjaarsweer staat hij erg vrolijk. Niemand is "standaard" en dan kan je moeilijk verwachten dat iedereen in hetzelfde model past.... tenzij je niet krap kijkt en met een ceintuur de taille corrigeert. Succes met jouw plannen.   
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.656 seconden.
Lang Yarns