Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Buiten zitten

 Reageer Reageer Pagina  123 4>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Buiten zitten
    Posted: 20 Maart 2018 om 16:30
Andere jaren had maart altijd wel wat dagen, dat je al heerlijk kon buiten zitten. Ik zie dat deze maand nog niet gebeuren. Thee drinken met handschoenen aan, nee merci.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2018 om 16:49
Zo'n 3 weken geleden heb ik in de voordeur gezeten in de zon met mijn breiwerk. Het was een koude noord-oostenwind terwijl de voordeur bij ons op het zuid-westen staat. Ging prima.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2018 om 09:17
Niet echt buiten gezeten maar wel wezen wandelen afgelopen zondag...
Brrr...wat was dat koud zeg maar ja wel lekker er weer even tussenuit...
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2018 om 09:19
IK heb wel een paar keer buiten gezeten.
In de zon, uit de wind, dik vest aan.
Lekker hoor.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2018 om 11:48
Nog niet echt buiten gezeten en zeker niet met die schrale oostenwind maar wel lekker achter het glas in de zon!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2018 om 13:15
Ja heel even ,in de zon ,uit de wind ,met de garage in de rug .
Op de fiets was het koud . Heb zelden een muts op ,maar deze winter wel.

Ik kom nu net van buiten en het begint te druppelen en ik moet eigenlijk mijn" trainings "rondje nog lopen ,maar om me nu nat te laten regenen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2018 om 13:46
Wij hebben een serre op het Zuidwesten. Daar is het heerlijk in het zonnetje, net of je buiten zit.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2018 om 15:06
nee, echt buiten zitten was er nog niet bij. En pas op ze hebben een tijd geleden beloofd dat april ook nog zo gaat zijn. Dat wil dus zeggen dat we ook een paar gloeiende weken gaan krijgen, weliswaar niet aaneensluitend, maar een paar dagen hier en een paar dagen daar, dat we ons aan de evenaar gaan wanen. En dat allemaal tussen de moessonvlagen door om dan terug een paar dagen aan de noord- of zuidpool te beginnen.
Als er ooit iemand aan mij vraagt welk klimaat het in België is, ga ik alvast zeggen : het gematigd klimaat is verdwenen. Het is wereldklimaat geworden.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2018 om 15:17
Klimaatveranderingen zijn van alle tijden. In het bronzen tijdperk was het redelijk warm in deze landen terwijl het in de daarop volgende ijzertijd veel kouder was.

Vanmiddag heb ik "weervrouwtje" gespeeld: bij zonneschijn de stoel naar buiten, bij regen en bewolking weer gauw achter de kachel. Alleen gaat bij een echt weerhuisje bij regen en wolken het mannetje naar buiten. Zover heb ik de mijne niet gekregen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2018 om 15:23
Ik weet nog dat ik in begin April een nieuwe baan had ,waarvoor ik zeker een half uur moest fietsen .

De eerste de beste keer kwam ik als een sneeuwpop thuis .

Het is niet voor niets April doet wat hij wil ,en Aprilletje zoet heeft ook nog wel eens een witte hoed .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2018 om 15:44
aprilletje zoet had ik nog nooit gehoord.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2018 om 19:22
heerlijk geknipperd in de zon in de serre, die op het zuid westen is.
oant Sjen
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2018 om 22:40
Ik heb dinsdag nog lekker achter het huis in de zon (en uit de wind) gezeten... heerlijk!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2018 om 17:01
Ik denk dat ik in een andere klimaatzone woon. Dinsdag ben ik naar het winkelcentrum gelopen, 25 minuten heen, 25 minuten terug, met een dikke das om en een wollen pet op, handschoenen aan. Achter glas in de zon zitten vind ik vals spelen, ik bedoel gewoon de tuin in lopen, op een stoel plaatsnemen en even in de zon zitten. Ik zie mijn katten zelfs nog niet buiten in de zon liggen, ik blijf lekker binnen tot het minstens 10 graden boven nul is. Vandaag mat ik 3 boven nul met een gure zuidwestenwind.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2018 om 09:58
Op zaterdag 19 februari (!) heb ik even een poosje buiten gezeten. Voordeel is dat ons terras op het zuiden ligt, en aan de noord- en oostkant wordt begrensd door het huis.
Ook twee weken geleden, op zondag 11 maart was het heerlijk om even buiten te zitten. 
Ik verlang altijd zó naar de lente, dat ik, als het maar even mogelijk is, naar buiten ga. En is het dan niet lekker om stil te zitten, dan is een wandeling een goed alternatief. Heerlijk, laat die lente (en zomer!) maar komen; mij kan het niet warm genoeg zijn!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2018 om 16:58
Magtelt, nu hebt ge toch al een 'kleine week' ervan kunnen genieten en op temperatuur komen en u installeren. Morgen komt het voetbad oftewel klein zwembadje er bij kijken. Hier zou het 27°C worden.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2018 om 17:34
Ik zit onder de parasol te breien en onze ene kat ligt aldoor in zijn huisje of in het koele gras. Waar de andere overdag uithangt, weet ik niet, hij komt voornamelijk om te eten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2018 om 18:16
Don Juan de Midnight
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2018 om 19:05
Wat heerlijk, dit weer! Vanmiddag 'dreef' ik bijna weg. Ik zat even op het terras (zuiden) in de zon. Thermometer kwam in de zon te hangen en die gaf 41 graden aan, haha. Ik ben maar even in de schaduw gaan zitten, voordat ik een zonnesteek zou oplopen :). 
Afgelopen zaterdag wat kruiden gezaaid. Staat er op het zakje: "kiemtijd ca. 14 dagen", maar ... ze beginnen al op te komen. Het schiet de grond uit. Nog niet alles, maar wel de tuinkers (gaat altijd snel), basilicum, dragon en bieslook komen al op. Op de andere kruidjes nog even wachten.
De was lekker buiten kunnen drogen, hond en kat helemaal gelukkig nu ze lekker buiten kunnen zijn, wat willen we nog meer?
Vandaag een oude dame gebeld, was een vriendin van mijn overleden moeder. Die mevrouw is bijna 94 jaar, héél erg bij de pinken en vlot. Wat was ze aan het doen? Lekker buiten in de schaduw aan het handwerken! Dat is toch fantastisch? Ik hoop dat ik die leeftijd ook mag halen en dan zeker op zo'n manier als zij, nog zelfstandig wonend, handwerken, zelf voor het eten zorgen, af en toe wat hulp van de thuiszorg, en... (ik citeer:) "Ik heb een oud mannetje dat mijn tuin bijhoudt, want dat kan ik zelf niet meer!" Haha, gewéldig, als je 93 jaar bent en dan een oud mannetje voor je tuin hebt. Van zo'n gesprekje word ik nou gelukkig!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2018 om 19:45
Gister heb ik 3 wassen gedraaid, ik keek naar buiten en naar de wasmand en het was sterker dan mijzelf. Nu zit ik dus met een
giga bult schone was . . . dus dan zet ik een plaatje op, 25 minuten op het wekkertje en de bout aan - vandaag en de komende dagen LOL
tot ik alles weer weg heb.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 4>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns